Гражданска организация иска от Фандъкова да ходи с тролей на работа 08.08 | 12:49
Новата линия №7 свързва директно жилището й със сградата на общината, казват от Спаси София
Гражданската организация Спаси София пита кмета на столицата, Йорданка Фандъкова, защо не използва новата тролейбусна линия 7, когато отива на работа, като по този начин даде добър пример на своите съграждани. Те припомнят, че новата тролейбусна линия пряко свързва кварталът, където г-жа Фандъкова живее и сградата на Столичната община, без да има нужда от прекачвания. За изграждането на тролейбусната мрежа, Общината похарчи 4 млн. лв. и унищожи готовата инфраструктура на трамвай 6 в Лозенец. Въпреки протестите и събраните над 5000 подписа, столичното ръководство не се вслуша в гражданите и замени трамвайното трасе с тролейбусно, което обаче не прави връзка с пл. Петте кьошета, пл. Македония и бул. Христо Ботев.
"Г-жа Фандъкова през годините обеща да запази трасето на трамвай 6 в Лозенец, и да бъдат построени десет нови тролейбусни отсечки. Затова е нормално да очакваме именно тя използва новата тролейбусна линия, която освен всичко, минава изключително близо до нейния дом в кв. Манастирски ливади и до сградата на Столичната община. Вероятно Мерцедесът на НСО е далеч по-привлекателен вариант от стар и мръсен Икарус, минаващ през 20 минути в пиковите часове и влачещ се 30 минути до центъра в 30+ градуса, но вярвам че г-жа Фандъкова би се справила с това предизвикателство, както го правят хиляди пътници всеки ден.", коментира Борис Бонев от организацията.
От Спаси София обръщат внимание върху факта, че привлекателността на градския транспорт зависи не само от превозните средства, но и от интервалите, скоростта на движение, състоянието на спирките, лесните прекачвания и единния билет за време. Според тях кметът трябва да даде сигнал към обществото, че градският транспорт е добра алтернатива за всички, включително и за заетите и бързащи софиянци. А възможността всеки ден да е сред хората ще позволи на г-жа Фандъкова и да намери решения за проблеми, с които през годините не е успяла да се справи.
"Новата тролейбусна линия 7 се движи през 20 минути в пиковите часове, което може би е добър интервал за град като Враца, но за столицата е крайно недостатъчен” - констатират активистите. "Един от проблемите на управляващите Общината е, че те не се възползват от услугите, които самите планират и затова нямат реална представа какви са проблемите, с които софиянци ежедневно се сблъскваме. Градският транспорт е много добър пример точно за това. През цялото време ни се говори, колко много се прави за него, но продължаваме да чакаме дълго време на спирки без навеси, липсва интегрирана билетна система, а скоростта на придвижване все още не е конкурентна на автомобилите. Докато това не се промени, София ще продължава да бъде задръстен и неудобен за живот град", допълни Борис Бонев.
Активистите се надяват, че предстоящите местни избори ще бъдат добър катализатор на нов тип мислене и управление в София, даващи път на устойчивото развитие на града.
Водещи
-
МС отмени насрочения за утре НСТС
Правителството ще одобри законопроектите, свързани с Бюджет 2026, във вида, съгласуван с...
12.11 | 21:00
-
Енергийната комисия преодоля ветото на Радев
12.11 | 20:45
-
Делото срещу двойката, изтезавала животни и продавала клипове със зверствата, влиза в съда
Габриела Сашова и Красимир Георгиев са обвинени за проява на жестокост и причиняване на смърт...
12.11 | 20:30
-
Бизнесът: Няма да участваме в НСТС утре
Предлаганият бюджет прехвърля сметката за политическия популизъм върху бизнеса и работещите,...
12.11 | 20:15
Най-четени
-
НСО официално: Всички шофьори са длъжни да ни направят път!
Позиция на Националната служба за охрана:
12.11 | 12:45
-
Милен Велчев: Това е единственият вариант за бюджет, ако сме кацнали от Луната вчера
Този бюджет е прахоснически, нереформаторски и изпуска възможности да приведе държавните...
12.11 | 15:10
-
Кънчо Стойчев: С този бюджет правим решителна крачка към пропастта
Според него държавата се е засилила към тежък социален сблъсък
12.11 | 14:10