Два бона заплата за директор на училище, но през 2021 г. 10.08 | 10:33

За всяка от предстоящите години от бюджета ще се вадят нови 330 млн. за учителите, обеща Вълчев

От iNews.bg

Поне по 2000 лева ще получават на месец директорите на училища след 4 години. Това стана ясно от думите на просветния министър Красимир Вълчев. Пред бТВ той обясни, че увеличението на учителските заплати от следващия месец няма да е единствено и те ще продължат да растат стъпка по стъпка. Крайната цел е в края на мандата на настоящото правителство, т.е. през 2021 г., месечните възнаграждения на хората в образователния сектор да достигнат средно ниво от 1600-1700 лева. След сегашното, ново увеличение е планирано за догодина.

"760 лева ще бъде най-ниската учителска заплата след предстоящото увеличение от септември. Най-ниската основна директорска заплата ще започва от 960 лева", обясни Вълчев. Той допълни, че за да бъдат осъществени плановете, за всяка от следващите 3 години са заложени по 330 млн. лв. повече спрямо предходната за изпълнението на този ангажимент. В 4-годишен план това са близо 1,4 млрд. лева, които ще бъдат планирани в бюджета за увеличение на учителските възнаграждения", изчисли министърът, предаде БГНЕС.

Той отбеляза, че в момента средната брутна учителска заплата е 930 лв. Към края на мандата на кабинета "Борисов 3" трябва да стане 1860 лв., или 1600 -1700 лв. чисти. Директорската ще е около 2000 лв.

"Тези крайни резултати трябва да бъдат постигнати на равни стъпки до 2021 г. Втората стъпка на увеличението частично ще бъде следващата година, но в посока диференцирано финансиране", отбеляза още Вълчев. "Паралелно с това ще направим и промени в системата на делегираните бюджети", допълни той.

Между 18 и 20% от децата, които влизат в българското училище, не владеят български език, техният дял се увеличава, отбеляза също просветният министър. "Най-добрият начин да се справим с този проблем е с мотивирани учители", подчерта той.

По темата за първокласниците министърът коментира, че за приема трябва да се изберат някакви критерии. "Какъвто и критерий да изберем, ще имаме упреци, че той е дискриминационен. Заложили сме на критерия близост до училището, смятаме, че той трябва да бъде водещ", уточни образователният министър. Той допълни, че е имало злоупотреби с адресните регистрации, основно с критерия месторабота и настоящ адрес, които се опитват да елиминират, доколкото е възможно, с принципа на уседналост. "Трябва да имаме критерии, които да са измерими и проверими, което ще минимизира вероятността за злоупотреби. Заложените в наредбата критерии са такива", посочи още Вълчев.

Водещи

Най-четени