Джамбазки: Макрон иска да фалира българските предприемачи 25.10 | 14:16
Изваждането на транспортните фирми от новата директива временно ги спасява, твърди той

Антиизточна коалиция, водена от френския президент Еманюел Макрон, цели да фалира българските предприемачи. Това заяви българският евродепутат и заместник-председател на ВМРО Ангел Джамбазки. Става дума за опита на някои държави от Западна Европа, начело с Франция и президента Макрон, да променят по такъв начин правилата в Директивата за командированите работници, че да направят невъзможно предприемачеството от Източна Европа.
Българските евродепутати успяха да постигнат една малка победа в интереса на българските предприемачи в единния общ пазар. А именно транспортните работници да бъдат извадени от директивата за командированите работници. Българските транспортни работници не са командировани в определена държава. Тяхната работа е да пътуват. Затова те нямат място в тази директива, категоричен е Джамбазки.
Ето какво още каза българският евродепутат Ангел Джамбазки в своето изявление:
Изключването на транспорта от промените в директивата за командированите работници е защита на правата и законните интереси на над шестдесет хиляди български превозвачи и семействата им.
Предложенията за спорните промени са на френския президент Еманюел Макрон, който води чиста проба антиевропейска кампания. Антиевропейска и популистка. Антиевропейска, защото противоречи на четирите основни свободи, на които е основан Съюзът и нарушава правилата и духа на свободния пазар. Макрон се опитва да спре катастрофалното падане на рейтинга си, като "обеща" да прокара тези промени, за да "защити" наемния труд в страната си от това, което тя вижда като нелоялна конкуренция от по-нископлатена работна сила от изток. Всъщност – нелоялната конкуренция е именно в позициите и законодателството на Макрон и неговата антиизточна коалиция, която засега включва Франция, Белгия, Германия, Австрия, Италия.
Целта на Макрон и съучастници е бизнесът и предприемачите от Изтока да бъдат фалирани, а работниците да бъдат принудени да са "гастарбайтери" в западните фирми. При по-ниски заплати, разбира се. Популистко, защото както е известно, командированите работници обаче са под 1% от цялата работна сила в ЕС и във Франция в частност. Тоест, любимецът на либералите Макрон, е чиста проба популист.
След координиран натиск на българските, румънските, унгарските, полските, прибалтийските представители в Европейския парламент изработихме общи позиции в защита на единния пазар и свободната конкуренция, които изпратихме на националните си правителства.
Заседанието на Съвета по заетост, социална политика, здравеопазване и потребителски въпроси, което се проведе на 23.10.2017 г., взе под координирания натиск на България и още няколко държави, някои много важни решения за българските предприемачи в сферата на транспорта. Ето какви са те:
1. Предвижда се намаляване на срока на дългосрочно командироване от 24 на 12 месеца, но с възможност за удължаване до 18 месеца. Предложението на Европейската комисия, подкрепено и от позицията на Парламента, чрез Комисията по заетост и социални въпроси бе това да е 24. В сегашния текст на директивата не съществува такова ограничение.
2. Задължение за заплащане на възнаграждение, съобразно законодателството на приемащата държава, вместо предложението на комисията за минимални ставки. В сегашния текст на директивата няма такова изискване.
3. Временно изключване на прилагането на директивата за сектора на международния автомобилен транспорт до приемане на специалното европейско секторно законодателство, което да отчете спецификите на този вид дейност. Комисията не предвиждаше да се прави такова изключение. До момента такова изключение не бе необходимо, тъй като директивата в сегашния ѝ вид не засяга въпроса за плащането на минимални ставки.
Промененото законодателство ще трябва да влезе в сила след четири години, продължава Джамбазки. Предложението на Съвета за отлагане на включването на транспортните работници в директивата за командировки е, надявам се, първата крачка към постигането на крайната ни цел. А именно – запазване на правата, законните интереси, работните места на този бизнес в нашите страни.
Следващата стъпка в преговорите по въпроса с командироването, което ще е във формат тристранните преговори между Съвета, Парламента и Комисията (т.нар. "триалог"), ще е по време на Българското председателство на ЕС.
Това обстоятелство има и плюсове, и минуси. От една страна ще трябва да се съобразим с правилото "честен брокер" (или честен посредник), от друга страна ще имаме позиция, която ще ни даде възможността да следим развръзката от по-близо и да продължаваме да защитаваме наши общи интереси.
Предложението на Съвета е наистина голям успех, но е абсолютно сигурно, че ще има друг опит да се ограничат възможностите на нашите превозвачи да стигат до общия пазар в страните-членки и да печелят там от труда и предприемачеството си.
Категорично не трябва да губим набраната инерция и да продължим общата си работа, за да постигнем добри (за нас) текстове в проекта за пакет на комисията, по-известен като "Европа в движение", където също има много спорни моменти. Тук отново работим с нашите съюзници в тази истинска географска битка за изключението на транспорта от обсега на директивата – Испания, Ирландия, Португалия, Унгария, Румъния, Чехия, Прибалтика и Полша.
Да обобщим. След десет проспани години, след мълчанието и снишаването на криворазбрания федерализъм и отказ от активна позиция на "йес-мените" в родната ни политика най-сетне се води истинска битка за защита на правата на българските превозвачи, на над шестдесет хиляди водачи и семействата им.
Водещи
-
Джартов: Обстановката в страната е сравнително спокойна, регистрирани са 30 произшествия
Нашите екипи продължават работят по отстраняването на отломките от наводнението в Елените,...
06.10 | 17:59
-
Кризисен щаб заседава в Пловдив заради очакваните поройни дъждове
По данни на представителите на „НЕК“ нивото на язовирите заради дъжда през последните дни се...
06.10 | 17:22
-
Два тира катастрофираха днес в Прохода на Републиката
Временно движението в района на произшествието се осъществява в една лента заради почистване...
06.10 | 17:00
-
Иззети са над 30 флакона с райски газ, компетентните институции съставиха 8 акта на длъжностни лица в три търговски обекта
Съвместните проверки на контролните органи са в ход на територията на цялата столица
06.10 | 16:30
Най-четени
-
Костадин Костадинов: Ще подам сигнал до Прокуратурата за национално предателство от страна на Бойко Борисов
Той припомня че предишната среща на Борисов с Тръмп през 2019 г. струвала на България 3...
06.10 | 12:45
-
От неделя отпадъците на домакинствата с над 300 хиляди столичани се събират временно от общинското предприятие за третиране на отпадъци
Боклукът ще се събира за две седмици, включително в специални контейнери за строителни...
06.10 | 10:30
-
Мост се срути в Бургаско, в близост до Царево
„Още една трагедия, това е път II-99 малко след село Изгрев. Този мост вече веднъж е бил...
06.10 | 12:30
-
Червен, оранжев и жълт код за опасно време са обявени за вторник 7 октомври 2025 г.
Червеният код важи за част от областите Хасково, Ямбол и Силистра, както и за целите Добрич,...
06.10 | 12:15