Държавата се сети - пак търси отговора колко са асансьорите убийци? 20.10 | 11:06

Токов удар и проблем с хидравликата са най-вероятните причини за последния инцидент

От Теодора Кокаланова

Държавата започва спешни проверки на всички асансьори, както и на фирмите производители и вносители. Ще се проверява по-специално надеждността на вратите на асансьорите. Инспекцията идва след поредния фатален инцидент с асансьор в София, при който загина 53-годишен мъж в кооперация в квартал "Гео Милев".

Огледите на място и проверките показват, че най-вероятно става дума за нещастен инцидент, а не за технически неизправности. Предстоят допълнителни проверки и на поддържащата фирма, както и за това дали вратата на асансьора е била технически изправна.

"Окончателната проверка след инцидента с асансьора ще покаже защо е заседнал и как са били отворени вратите му, тъй като кабината има блокиращ механизъм, който не се е задействал", заяви инж. Стефан Цанков, председател на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор. 

По думите му няколко са възможностите за засядането. Едната е асансьорът да е бил претоварен, но това е малко вероятно, тъй като в него са били трима души. Другата възможност е залюляване на кабината, но според Цанков това едва ли е причина за инцидента.

Той допълни, че трябва да бъде проверено дали е имало токов удар или пък спад на напрежението, както и да се провери състоянието на хидравличната система, на хидравличното масло, неговата чистота, тъй като неизправност може да е причина за спирането на асансьора. "Токов удар и проблем с хидравликата са най-вероятните причини", подчерта инж. Стефан Цанков.

Той уточни, че асансьорът е сравнително нов, на 7 години, като живеещите в блока не са имали оплаквания от съоръжението, предаде агенция "Фокус". Инж. Стефан Цанков каза още, че до края на седмицата ще стане ясно каква е причината за засядането на асансьора.

Той допълни, че е важно в такива случаи хората да позвънят първо на поддържащата фирма. "Подготвени са нормативни промени, според които от 2016 г. всички асансьори трябва да имат разговорна система, която директно да свързва с поддържащата фирма", каза още инж. Цанков. 

Водещи

Най-четени