Държавата ще вкарва правила за каране на електрическа тротинетка 25.07 | 16:00
Заради няколко инцидента с тях се работи върху въвеждане на регулации за модерните превозни средства

Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" предлага въвеждане на регулация за електрическите тротинетки в Закона за движение по пътищата и Закона за пътните превозни средства.
Този тип превозни средства се разпространяват все повече в целия Европейски съюз, като нашата страна не е изключение. Няколко инцидента с тях показва категорична нужда от разработването на задължителни минимални правила за тяхното безопасно движение по пътищата. Подобно е и мнението на Европейската комисия, която счита, че въпросът с новият тип превозни средства е проблемен, като държавите-членки следва да намерят решения и да предприемат мерки за безопасно движение на електрическите превозни средства.
През последния месец ДАБДП направи преглед на европейския опит в тази посока. Подходът на страните-членки е различен – в някои от тях, хората които използват това оборудване се предполага, че са пешеходци и им е позволено да се движат по тротоари и велосипедната инфраструктура, докато в други това е напълно забранено. Максимално разрешената скорост за тях също варира – между 18 (Белгия) до 20 км/ч (Франция, Германия). На места са въведени изисквания за регистрация, застраховка и задължителна минимална възраст на лицата, които ги управляват.
С оглед липсата на единен чуждестранен подход и различната специфика в населените места, ДАБДП инициира серия от експертни обсъждания с представители на местната власт и отговорните институции. Държавната агенция счита, че въвеждането на регламент за ползването им в максимално кратки срокове е належащо, особено имайки предвид, че много деца и подрастващи ги използват.
Следва да бъдат разписани ясни правила за задължителните предпазни средства, които лицата, управляващи електрически тротинетки да носят. Също така, по каква инфраструктура да бъде разрешено използването на подобни ППС. Определяне и на максимална допустима скорост, като мнението на ДАБДП е, че тя не трябва да надхвърля 20 км/ч в градски условия. Чувствителна тема, която също следва да бъде обект на контрол, е минимална възраст за водачите на този тип превозни средства. Предложението на ДАБДП, което ще бъде обект на допълнително обсъждане, е тази възрастова граница да бъде 14 години с възможност за допълнително ограничаване на максимално допустимата скорост на движение на 12 км/ч до навършване на 16 г. Обект на дискусия ще бъде и дали е необходимо въвеждането на задължителна регистрация на електрическите тротинетки и застраховки за тях.
Водещи
-
„Кукерландия“ в Ямбол: Зрелищна програма, над 6500 кукери и Валя Балканска
Творчески работилници за мартеници, маски, рисувани камъни и други са допълнителна възможност...
21.02 | 17:15
-
Децата в риск, които съществуват в България към 2023 г., са 531 000
Основните пречки пред контакта на неотглеждащия родител с детето са:
21.02 | 16:30
Най-четени
-
"Възраждане" ще протестират пред БНБ срещу влизането ни в еврозоната
„Освобождавайки над 70 млрд. от осигурителните пари за борда, една част отива за осигуряване...
21.02 | 12:00
-
ГЕРБ – СДС издигна за председател на Фискалния съвет бившия финансов министър Симеон Дянков
За членове на Фискалния съвет от "ГЕРБ – СДС" номинират отново Симеон Дянков, както и...
21.02 | 10:45