ЕК поиска да подобрим безопасността по пътищата 19.05 | 16:16
Освен към България искането е отправено към още 10 държави от ЕС
Европейската комисия (ЕК) изиска от 11 държави да подобрят безопасността на трансевропейската пътна мрежа, съгласно европейските изисквания. България е една от страните, към които е отправено искането, става ясно от официалното съобщение на Комисията.
Останалите държави са Белгия, Ирландия, Гърция, Франция, Литва, Люксембург, Австрия, Полша, Словения и Словакия.
Процедурите, предвидени в европейското законодателство, включват оценки на въздействието на пътната безопасност, проверки на сигурността по пътищата и категоризиране на пътната мрежа по критерий "безопасност".
Искането е отправено под формата на "мотивирано становище" съгласно прилаганите в ЕС процедури за нарушение. Това означава, че засегнатите държави имат два месеца да информират ЕК за предприети действия за изпълнение на изискването. В противен случай провинилите се ще бъдат изправени пред Европейския съд.
Правилата на ЕС
Директива 2008/96/ЕО изисква изготвяне на оценки за въздействие върху пътната безопасност, в които да се показват последиците за пътната безопасност на различни алтернативи за планиране на даден инфраструктурен проект и които следва да играят важна роля при избора на маршрути.
Като следваща стъпка проверките за пътна безопасност следва подробно да установят опасните характеристики на даден пътен инфраструктурен проект. И накрая, в директивата се определят правила и процедури за управление на безопасността след изграждането на пътя.
Следването на тези три стъпки има за цел подобряване на безопасността на пътната инфраструктура на трансевропейската пътна мрежа.
Причина за предприемането на мерки
Комисията реши да предприеме действия срещу единадесетте държави-членки, тъй като не са транспонирали директивата от 2008 г. в пълна степен в националното си законодателство, въпреки че е трябвало да направят това до 19 декември 2010 г.
Практически последици от неизпълнение на изискванията
Ако държавите-членки не установят необходимите процедури за извършването на проверки и оценки на въздействието върху безопасността, това би могло да повлияе върху безопасността на пътната инфраструктура, която е част от трансевропейската пътна мрежа, и съответно да се създадат рискове за водачите на превозни средства и пътниците, използващи тези пътища.
Водещи
-
Забавено решение на ТЕЛК остави дете с 95% увреждане без помощи
Тодор Стамболиев сезира националния омбудсман за административния абсурд, лишил самотна майка...
28.11 | 17:59
-
Откриха напълно нов вид облаци, които променят температурата
Така наречените "ултра-цирове" повишават нощните температури и влияят пряко върху климата в...
28.11 | 16:59
-
Българските зърнопроизводители излизат на протест в Брюксел
Акцията на 18 декември съвпада с гласуването на бюджета за земеделие и отбрана, очакват се 10...
28.11 | 15:48
-
Спор между Борисов, Василев и Мирчев в кулоарите на парламента, размениха си остри думи
Пеевски Ви дърпа ушите, не аз, отговори му съпредседателят на ДБ. Мирчев запита Борисов дали е...
28.11 | 15:45
Най-четени
-
Поскъпване на водата за битовите потребители с влизането ни в еврозоната от 1 януари 2026 г.
В Благоевград водата ще струва 3,61 лв. за кубик, или увеличение с 11,7 на сто.
28.11 | 12:15
-
Асен Василев: Или нов бюджет, или нов протест
ПП-ДБ предупреждава, че промени "на коляно" са невъзможни
28.11 | 12:00
-
Започва връчването на глоби за средна скорост
Двете системи са синхронизирани и вече се събират данни за обработката на самите нарушения и...
28.11 | 12:45