Еврофондовете останаха без реклама 13.07 | 10:14

По 5 от оперативните програми няма нито един сключен договор за популяризиране

От iNews.bg

Голяма част от еврофондовете у нас за този програмен период засега остават без рекламни кампании. Това става ясно от месечната справка за изпълнение на Годишните планове за действие, изготвена от Администрацията на Министерски съвет. По регламент, всяка от европейските програми има бюджет, от който се финансират рекламни кампании, аудио-визуални и печатни материали, публични събития и други, припомня БГНЕС. Въпреки това обаче към момента 5 от европрограмите нямат нито един сключен договор за популяризиране. Паралелно с това пък за месец юни 2016 г. ведомствата, които управляват европейски средства, нямат нито един сключен медиен договор, става ясно още от справката.

Програмите без договори за популяризиране са "Иновации и конкурентноспособност”, "Наука и образование за интелигентен растеж”, "Инициатива за малки и средни предприятия”, както и на Програмата за развитие на селските райони и на Морско дело и рибарство. ОП "Добро управление” също няма нито един договор за популяризиране, а единствено за медиен мониторинг.

В същото време между 2 и 10 медийни договора имат оперативните програми "Околна среда”, "Региони в растеж”, "Транспорт и транспортна инфраструктура”, "Развитие на човешките ресурси”. През юни по сключените в предишен период договори, Управляващите органи на ОПОС са платили към бенефициентите почти 90 000 лв., на ОПРР - 30 000 лв. Управляващият орган на ОПТТИ са платили само 5800 лв., а на ОПРЧР - почти 30 000 лв.

Публичните данни за разходване на европейските пари за медии се публикуват по инициатива на ресорния вицепремиер Томислав Дончев. Одит на предоставените от отделните управляващи органи не се прави. Няма информация и дали отново с европейски средства се осигурява патронажа и участията на министри, отговорни за управлението на европейските фондове, в различни корпоративни събития.

Водещи