Един единствен пълен отличник на матурите след 7 клас 03.07 | 15:26
При максимални 100 точки по български средният успех е 53.06, а по математика – 33.62

Само един ученик от страната е изкарал максимален брой от 100 точки и на двата задължителни изпита от Националното външно оценяване след 7 клас, стана ясно по време на пресконференция в Министерството на образованието, предаде БГНЕС.
По данни на образователното министерство на тазгодишния изпит по български език и литература са се явили точно 55 567 деца, а на този по математика – 55 474. Средният брой точки за цялата страна на изпита по БЕЛ е 53,06, а по математика – 33,62. Данните показват още, че децата се справят по добре с въпросите от затворен тип, при които трябва да оградят верния отговор, отколкото с отворените въпроси.
Общо 16 седмокласници от страната са успели да постигнат максималният брой точки на изпита по БЕЛ, а на изпита по математика техният брой е 141. Има и техни връстници, които имат нула точки. По БЕЛ те са 107, а по математика – 109. Учениците в страната с нула точки и по двата предмета са общо 12.
От образователното министерство припомниха, че изпитите се провеждат за първи път в новия си формат и по тази причина резултатите от тях не бива да бъдат съпоставяни с тези от предходните години. Въпреки обаче, че изпитите не са съизмерими с провежданите досега, по всички параметри, по които може да се търсят съпоставки, резултатите са по-добри. Според МОН средният резултат по БЕЛ показва постижения в диапазона "добри-много добри", а по математика – "средни-добри". За по-ниските резултати по математика влияние е оказал и фактът, че голям брой ученици не са работили върху задачите с отворени отговори.
"Проблемите са ясни и не са от днес. Имаме проблем с резултатите по математика. Той е от много години и се дължи на вътрешни и външни за системата обстоятелства. Външните са свързани с различното поколение деца и ученици, на които много по-трудно им се провокира интересът за учене. Много по-трудно успяват да се концентрират и мотивират да учат, особено на математика и природни науки. Дължи се разбира се и на вътрешните фактори за системата, но основният фактор за доброто обучение си остава подготвеният и мотивиран учител", подчерта министър Красимир Вълчев.
Той подчерта, че българската система на образование се справя добре с базовата грамотност на учениците, по който показател сме на едно от челните места в Европа, но припомни, че успоредно с това обаче сме на едно от последните места по функционална грамотност. "Учителите трябва не само да бъдат подготвени, но и да имат достатъчно свобода, както и да бъдат подпомогнати да развиват креативни методи за преподаване", допълни още образователният министър.
Водещи
-
Евакуация и опасно замърсяване на въздуха край Плевен
Има и хора с малки деца, които няма къде да отидат
24.09 | 15:30
-
Закопчаха заподозрения за убийството на екопътека „Невястата“
42-годишният мъж, издирван за нападението, е заловен в хижа над Чепеларе
24.09 | 15:20
-
4 лв. за синя зона и 2 лв. за зелена зона в София
Столичната община предлага увеличаване на цените
24.09 | 15:00
-
Опит за нарушаване на GPS сигнала на испанската военна министърка над Калининград
Машината е летяла към към авиобаза Шяуляй в северната част на Литва
24.09 | 14:45
Най-четени
-
Заради ареста на Коцев: Евродепутати поискаха спиране на плащанията по ПВУ за България
Политически контекст и последствия
24.09 | 09:59
-
Левон Хампарцумян: Дългосрочното натрупване на бюджетни дефицити накрая води до катастрофа
„Не може заплатите в бюджетния сектор да бъдат 10% от БВП. Не може пенсиите да са нараснали с...
24.09 | 10:27
-
Делегация, водена от вицепремиера Атанас Зафиров, беше приета от премиера на Република Армения Никол Пашинян
Министър-председателят изрази надежда, че в резултат на посещението на г-н Зафиров ще се...
24.09 | 11:59
-
Българи масово изкупуват имоти край Кавала
По-младото поколение гърци обаче има по-прагматичен подход към ситуацията – за тях масовото...
24.09 | 10:45