Екипажът на бг самолета, попаднал в турболенция, е действал както трябва 18.06 | 12:59
Лоша координация между ръководител полети и екипажа е най-вероятната причина за попадането на аероплана в турболентна зона, смята собственикът му Валтер Колев
Лоша координация между ръководител полети и екипажа е най-вероятната причина за силната турбуленция на полет между Прищина и Базел. Според авиоексперти пилотите могат да прогнозират подобни явления, но трябва да получават навременна и актуална информация, за да планират заобикаляне на облака или отмяна на маршрута.
Собственикът на авиокомпанията призна пред Нова телевизия, че има пострадали хора.
"В случая екипажът ми е действал така, както трябва да се действа. Турбуленция има дори в чисто и ясно време”, заяви Валтер Колев - собственикът на самолета, който в понеделник претърпя инцидент.
"Има една жена с ударена вежда и един човек, който се е оплакал, че го боли вратът. Моят командир, който е там, лично е минал през всички пътници и се е уверил, че всички, освен тези двамата са здрави, но все пак е извикал медицински екип”, каза още той.
"Откачени седалки няма, такова нещо в авиацията няма. Тази ситуация ми се е случвала десетки пъти. Имало е паднала количка. Тя е малка, сгъваема, около 300 гр.”, обясни Колев.
"Попадането в турбуленция е често срещана ситуация при пътуване със самолет, но не толкова често се случва по този начин. Нашите изисквания са много строги – пътникът от излитане до кацане не трябва да усеща нищо, а не да повръща по време на полет”. Това коментира в студиото на "Здравей, България” специалистът по самолетни инциденти Ангел Борисов относно пътниците, които в понеделник бяха ранени в следствие на силна турбуленция.
"Зоните, които са с турбуленция не се появяват внезапно. Ръководител въздушно движение следи по трасето самолетите, които са прелитали преди това и уведомява следващите екипажи за налична турбуленция, особено когато говорим за гръмотевична деятелност”, обясни още Ангел Борисов.
По думите му решението за заобикаляне на тези облаци се взима от командира на екипажа с уведомление на ръководител полети, че той се отклонява от трасето. "Това отклонение е различно в зависимост от бурята. Ако имаме локално петно, може да се заобиколи с 10-20 км. Но когато има широк фронт, какъвто най-вероятно имаме в този случай, той може да се отклони и на 100 км”, каза още Борисов.
"В случая синхронът между ръководител полети и екипажа не е осъществен нормално. Възможно е и екипажът да не е получил такава информация, ако преди това не са прелитали по това трасе други самолети”, коментира Ангел Борисов.
Според него е учудващо и откачването на няколко седалки. "Това говори, че при монтажа им те не са фиксирани както трябва. По принцип те би трябвало да са фиксирани така, че откачането им да е невъзможно”, каза Борисов.
Водещи
-
Къде у нас са най-ниските и къде най-високите заплати?
Общо за страната средната годишна заплата е била 24 485 лева.
19.12 | 17:59
-
Главчев не подписа Споразумение за сътрудничество в областта на сигурността между България и Украйна
"Зеленски прояви пълно разбиране. Каза, че ще изчака, когато сме готови", допълни Главчев.
19.12 | 17:20
-
Нуждата от редовно правителство с пълен управленски мандат обсъдиха преговорите екипи на ГЕРБ - СДС и ИТН
Това съобщиха от първата политическа сила, която от началото на седмицата всеки ден се среща с...
19.12 | 16:59
-
Путин е готов да се срещне с Тръмп "по всяко време", "ако той пожелае"
Позицията на Москва
19.12 | 16:20
Най-четени
-
Радостин Василев: Подкрепям искането на имунитети
Припомняме, че главният прокурор Борислав Сарафов внесе в 51-вото Народно събрание искания за...
19.12 | 13:59
-
Главчев: Ако има човек, който най-много иска редовно правителство, то това съм аз
По думите му всяко следващо правителство ще може да прекрати това споразумение.
19.12 | 11:59
-
Нов удар по джоба преди празниците
Такса "битови отпадъци" за Стара Загора скача с 16%, за околните села - със 110%.
19.12 | 14:59