Експертни съвети за максимална изгода от "Черния петък" 16.10 | 09:45

Подгответе се за "Черния петък" още от сега.

От iNews.bg

Подгответе се за "Черния петък" още от сега.

Планирането и проследяването на цените на желаните продукти в седмиците преди "Черния петък" е ключът към истински изгодни покупки, според Габриела Руменова, основател на онлайн платформата "Ние, потребителите". В интервю за предаването "Денят започва" по Българската национална телевизия, Руменова подчерта важността на информирания избор при пазаруване по време на популярната кампания за намаления.

Руменова обясни законовите изисквания за обявяване на намаления: "По закон, за да е истински намалена цената на една стока, тя трябва да е прилагана поне един месец преди кампанията за отстъпки. Това означава, че до седмица-две трябва да се стабилизират цените, от които ще се твърди, че е извършено някакво намаление."

Промяна в потребителското поведение
Експертът призова за промяна в потребителското поведение, насърчавайки хората да купуват продукти, защото са им необходими, а не само заради обявените намаления. Според проучвания, средната сума, която потребителите харчат по време на "Черния петък", е около 400 лева, което надвишава разходите за коледни и новогодишни подаръци.

Внимателно сравняване на цените
Руменова подчерта, че дори при реални намаления, потребителите трябва да сравняват цените между различни търговци. Тя обясни: "Ценообразуването е свободно и една и съща стока може да се намери в широк ценови диапазон при различни магазини. Така и без намаление може да я открием по-изгодно."

Права на потребителите при покупки с намаление
По отношение на правата на потребителите при покупки с намаление, Руменова потвърди, че законовата гаранция от две години остава в сила: "Търговецът може да не ни даде своя гаранция, но не може да ни отнеме законовата гаранция, която е до две години. Законодателят е дал този срок, тъй като е предположил, че това е периодът, в който може да се очаква да се прояви някакъв производствен дефект, който е съществувал към момента на продажбата."

Потребителски нагласи
Интересен факт е, че според анкета, проведена от БНТ, 73% от участниците заявяват, че не се възползват от кампаниите "Черен петък". Това показва, че значителна част от българските потребители остават скептични към подобни промоции.

Водещи

Най-четени