Ето какви са причините за жестоката катастрофа край Своге, според пътни експерти 30.08 | 11:19

Пътните експерти Иван Стателов и инж. Владимир Жеянски разкриха в сутрешния блок на Нова телевизия кои са причините за жестоката катастрофа с автобус край Своге, при която загинаха 27 души, а други 21 бяха ранени.
Пътният експерт Иван Стателов, който от години се занимава с ремонт на пътища коментира от мястото на тежкия пътен инцидент, че асфалтът е изключително полиран. "Това не е естествено за нашите условия, за тази натовареност по пътищата в България", каза той.
"Пътищата в България са достатъчно натоварени вече и трябва да се съобразяваме с това", заяви той и обясни, че затова се използват полимери в асфалта, които повишават качеството му.
Инж. Владимир Жеянски пък разкри петте причини за жестоката катастрофа и категорично заяви, че условията за пътна безопасност във въпросния участък не са спазени.
"Бетонното съоръжение на пътя е изяло голяма част от платното. Това нещо би могло да се реши с две стоманобетонови греди. Това е и една от основните причини за катастрофата", заяви инж. Жеянски. Втората причина, обясни той, е липсата на отводнителни съоръжения, третата причина - липсата на набита фракция, която трябва да съществува предвид хоризонтална, вертикална крива и наклоните. "Набитата фракция осигурява сцепление при всякакви климатични условия", каза Жеянски. Четвъртата причина, според него, е липсата и на стоманобетони блокове, които се наричат нюджърси. Петата причина, каза експертът, е липсата на контрол на уменията на шофьорите. "Не е нормално на 6 месеца да се проверява техническото състояние на автобуса, а да не се провеждат курсове за шофьори на автобус. В дадения случай шофьорът е попаднал в по-особена ситуация и той не е съумял да се справи. Не може шофьор на автобус да не знае как да се справи с лед или с дъжд на пътя", каза още. инж. Жеянски.
Снимка: Стоп кадър, Нова тв
Водещи
-
Ще поскъпне ли олиото и има ли недостиг на суровина?
Необходимостта на страната за производство на олио в годишен мащаб е около 250-300 000 тона, в...
25.02 | 12:17
-
Росен Желязков: Предстои дълъг процес за влизане в еврозоната
Позиция по украинския конфликт
25.02 | 12:00
-
Продължава тенденцията за ръст при отпускането на бързи кредити
Към края на 2024 г. размерът на необслужваните кредити е 475,9 млн. лева при годишен ръст от...
25.02 | 11:45
-
Премиерът: Вероятно конвергентният доклад ще излезе в началото на юни
"Ние сме подали искане за извънреден доклад на база на разбирането, че сме покрили критериите...
25.02 | 11:30
Най-четени
-
Еврото: Експерти с коментар за "сивите" пари и протестът на "Възраждане"
По-възрастните хора са по-скептични към еврото, допълни експертът.
25.02 | 08:44
-
Представят анализ за състоянието и подготовката на въоръжените ни сили
Некомплектът на личния състав
25.02 | 09:13