Започва ремонтът на нагънатия участък от „Тракия“ между Чирпан и Ст.Загора 29.09 | 13:16
До няколко месеца ще отворят и ремонтираната тръба на тунел „Витиня“, обещава АПИ

До седмици ще започне поетапно ремонтът на 52-километровия участък между Чирпан и Стара Загора на АМ "Тракия". Първо ще се работи в платното за Бургас, съобщи в ефира на БНТ инж. Иван Досев, член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" /АПИ/. Заради големия обем от строителни работи и за удобство на шофьорите, за да не се затваря целият участък за продължително време, ремонтно-възстановителните дейности на магистралата ще се извършват поетапно, на по-малки участъци и ще се постараем да ги извършим за кратко време, подчерта той.
Строителите са добре подготвени с необходимите инертни материали и асфалтови бази, посочи инж. Досев. Той добави, че прогнозната стойност на ремонтните дейности в платното за Бургас в целия 52-километров участък е около 90 милиона лева.
Продължават и ремонтите в тръбата за София на тунел "Витиня" на автомагистрала "Хемус" и до няколко месеца ще бъде отворена за движение, каза инж. Досев. Той отбеляза, че най-трудоемки са трите напречни връзки – две пешеходни и една пътна, които се изграждат между двете тръби, необходими в случай на авария. С тяхното реализиране се изпълнява европейската директива 2004/54/EO за минималните изисквания за безопасност на тунелите на Трансевропейската пътна мрежа (TEN-T), имплементирана и в нормите за съоръжения по-дълги от 1 км.
Автомагистрала "Струма" трябва да бъде завършена и е въпрос на допълнителен анализ дали финансирането ще бъде от държавния бюджет или с европейски средства, коментира още инж. Досев. Той посочи, че около 1,2 млрд. лв. са необходими за доизграждането на автомагистрала "Струма". Работим по подготовката на апликационната форма и мерките, които са предвидени за запазване на биоразнообразието в Креснеското дефиле, за да получим европейско финансиране, отбеляза инж. Досев. Той напомни, че проектът за АМ "Струма" е включен в новия програмен период 2021-2027 г. за финансиране на проекти в областта на транспортната свързаност и подчерта, че не са изпуснати европейски средства. Инж. Иван Досев определи като теории на конспирациите опитите за внушения, че Камарата на строителите в България диктува как да бъде строена автомагистралата през Кресненското дефиле. АПИ винаги сама е разработвала апликационните форми, с помощта на фирми-изпълнители, избрани след проведени открити обществени поръчки, каза инж. Досев и заяви, че в АПИ няма лоби на Камарата при строителството на магистралата. Процесът на избор на трасето на АМ "Струма" е минал през много различни варианти през годините и експертите са търсили оптимално най-доброто възможно решение, което може да бъде реализирано за кратък период и в разумна ценова рамка, добави той.
Водещи
-
България е световен шампион по волейбол за девойки до 19 години
Тимът ни детронира актуалните шампионки от САЩ
13.07 | 22:45
-
Татяна Дончева: Стига с тази инфантилност
Трябва да се постигне обединение на добрите сили, смята тя
13.07 | 18:00
-
Роботите и ИИ ще доминират световната икономика в рамките на едно поколение
Това твърди футуристът д-р Адам Дор, като подчертава, че на мушката е човешкият труд
13.07 | 17:40
Най-четени
-
Изненада: Борисов се появи в Приморско (ВИДЕО)
Защо точно този ден се избра за ареста на кмета на Варна, сложиха катран в кацата с мед, заяви...
13.07 | 12:00
-
Шокиращи разкрития за катастрофата с пияната Дебора
Молдовката, шофирала пометената от певицата кола, с разкрития за инцидента
13.07 | 10:40
-
Групата на "Обнови Европа" в ЕП осъжда ареста на Благомир Коцев
Те заявяват, че в България има атаки срещу демократичните институции и върховенството на...
13.07 | 10:00
-
Татяна Дончева: Стига с тази инфантилност
Трябва да се постигне обединение на добрите сили, смята тя
13.07 | 18:00