Започва ремонтът на нагънатия участък от „Тракия“ между Чирпан и Ст.Загора 29.09 | 13:16
До няколко месеца ще отворят и ремонтираната тръба на тунел „Витиня“, обещава АПИ

До седмици ще започне поетапно ремонтът на 52-километровия участък между Чирпан и Стара Загора на АМ "Тракия". Първо ще се работи в платното за Бургас, съобщи в ефира на БНТ инж. Иван Досев, член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" /АПИ/. Заради големия обем от строителни работи и за удобство на шофьорите, за да не се затваря целият участък за продължително време, ремонтно-възстановителните дейности на магистралата ще се извършват поетапно, на по-малки участъци и ще се постараем да ги извършим за кратко време, подчерта той.
Строителите са добре подготвени с необходимите инертни материали и асфалтови бази, посочи инж. Досев. Той добави, че прогнозната стойност на ремонтните дейности в платното за Бургас в целия 52-километров участък е около 90 милиона лева.
Продължават и ремонтите в тръбата за София на тунел "Витиня" на автомагистрала "Хемус" и до няколко месеца ще бъде отворена за движение, каза инж. Досев. Той отбеляза, че най-трудоемки са трите напречни връзки – две пешеходни и една пътна, които се изграждат между двете тръби, необходими в случай на авария. С тяхното реализиране се изпълнява европейската директива 2004/54/EO за минималните изисквания за безопасност на тунелите на Трансевропейската пътна мрежа (TEN-T), имплементирана и в нормите за съоръжения по-дълги от 1 км.
Автомагистрала "Струма" трябва да бъде завършена и е въпрос на допълнителен анализ дали финансирането ще бъде от държавния бюджет или с европейски средства, коментира още инж. Досев. Той посочи, че около 1,2 млрд. лв. са необходими за доизграждането на автомагистрала "Струма". Работим по подготовката на апликационната форма и мерките, които са предвидени за запазване на биоразнообразието в Креснеското дефиле, за да получим европейско финансиране, отбеляза инж. Досев. Той напомни, че проектът за АМ "Струма" е включен в новия програмен период 2021-2027 г. за финансиране на проекти в областта на транспортната свързаност и подчерта, че не са изпуснати европейски средства. Инж. Иван Досев определи като теории на конспирациите опитите за внушения, че Камарата на строителите в България диктува как да бъде строена автомагистралата през Кресненското дефиле. АПИ винаги сама е разработвала апликационните форми, с помощта на фирми-изпълнители, избрани след проведени открити обществени поръчки, каза инж. Досев и заяви, че в АПИ няма лоби на Камарата при строителството на магистралата. Процесът на избор на трасето на АМ "Струма" е минал през много различни варианти през годините и експертите са търсили оптимално най-доброто възможно решение, което може да бъде реализирано за кратък период и в разумна ценова рамка, добави той.
Водещи
-
482 000 са диабетиците в България
Стрес, нездравословно хранене, малко сън и липса на физическа активност водят до затлъстяване,...
14.10 | 17:59
-
Министър Пешев награди с парична премия Карлос Насар
„С невероятния си талант, силен спортен дух и постоянство ти доказа, че мястото на българските...
14.10 | 17:45
-
Кремъл приветства желанието на Тръмп за мир в Украйна
Москва даде да се разбере, че ще сметне подобна доставка за опасна ескалация на войната
14.10 | 17:30
-
Нешка Робева разкри заветите на Ванга от Рупите
Тя сподели, че за нея леля Ванга винаги е била учител на световно, вселенско ниво
14.10 | 16:59
Най-четени
-
Полицаи крият камера за скорост зад кофи за боклук
Това е поредният пример за "креативен" подход от страна на униформените в региона, след като...
14.10 | 14:45
-
Над 360 000 българи работят и след пенсия за 16 лева отгоре
Средното увеличение на месечната пенсия в резултат на допълнителния стаж е 16,36 лева
14.10 | 10:30
-
6 държави, в които бензинът е по-евтин от водата
. В същото време литър бутилирана вода се търгува за около 0,60 долара заради срив в...
14.10 | 10:45
-
Нешка Робева разкри заветите на Ванга от Рупите
Тя сподели, че за нея леля Ванга винаги е била учител на световно, вселенско ниво
14.10 | 16:59