Започва ремонтът на нагънатия участък от „Тракия“ между Чирпан и Ст.Загора 29.09 | 13:16
До няколко месеца ще отворят и ремонтираната тръба на тунел „Витиня“, обещава АПИ

До седмици ще започне поетапно ремонтът на 52-километровия участък между Чирпан и Стара Загора на АМ "Тракия". Първо ще се работи в платното за Бургас, съобщи в ефира на БНТ инж. Иван Досев, член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" /АПИ/. Заради големия обем от строителни работи и за удобство на шофьорите, за да не се затваря целият участък за продължително време, ремонтно-възстановителните дейности на магистралата ще се извършват поетапно, на по-малки участъци и ще се постараем да ги извършим за кратко време, подчерта той.
Строителите са добре подготвени с необходимите инертни материали и асфалтови бази, посочи инж. Досев. Той добави, че прогнозната стойност на ремонтните дейности в платното за Бургас в целия 52-километров участък е около 90 милиона лева.
Продължават и ремонтите в тръбата за София на тунел "Витиня" на автомагистрала "Хемус" и до няколко месеца ще бъде отворена за движение, каза инж. Досев. Той отбеляза, че най-трудоемки са трите напречни връзки – две пешеходни и една пътна, които се изграждат между двете тръби, необходими в случай на авария. С тяхното реализиране се изпълнява европейската директива 2004/54/EO за минималните изисквания за безопасност на тунелите на Трансевропейската пътна мрежа (TEN-T), имплементирана и в нормите за съоръжения по-дълги от 1 км.
Автомагистрала "Струма" трябва да бъде завършена и е въпрос на допълнителен анализ дали финансирането ще бъде от държавния бюджет или с европейски средства, коментира още инж. Досев. Той посочи, че около 1,2 млрд. лв. са необходими за доизграждането на автомагистрала "Струма". Работим по подготовката на апликационната форма и мерките, които са предвидени за запазване на биоразнообразието в Креснеското дефиле, за да получим европейско финансиране, отбеляза инж. Досев. Той напомни, че проектът за АМ "Струма" е включен в новия програмен период 2021-2027 г. за финансиране на проекти в областта на транспортната свързаност и подчерта, че не са изпуснати европейски средства. Инж. Иван Досев определи като теории на конспирациите опитите за внушения, че Камарата на строителите в България диктува как да бъде строена автомагистралата през Кресненското дефиле. АПИ винаги сама е разработвала апликационните форми, с помощта на фирми-изпълнители, избрани след проведени открити обществени поръчки, каза инж. Досев и заяви, че в АПИ няма лоби на Камарата при строителството на магистралата. Процесът на избор на трасето на АМ "Струма" е минал през много различни варианти през годините и експертите са търсили оптимално най-доброто възможно решение, което може да бъде реализирано за кратък период и в разумна ценова рамка, добави той.
Водещи
-
Пълнолуние във Водолей днес: Ето какво ще донесе на всяка зодия
Нито един зодиакален знак няма да остане незасегнат
09.08 | 17:40
-
Тръмп обяви, че е помирил Армения и Азербайджан
09.08 | 17:20
-
Два шведски самолета също се включват в гасенето на огнения ад край Славянци
Задействан е кризисния щаб, който наблюдава обстановката и при необходимост ще се вземе...
09.08 | 17:00
-
Експерт: Регулациите на AI в ЕС спират развитието му
Етичният въпрос винаги ще стои, а политическо-военният аспект винаги ще остане забулен в...
09.08 | 16:43
Най-четени
-
Левон Хампарцумян каза докога да не пипаме Бурканбанк
И преди, и след еврозоната с парите от бурканите по закон можем да платим всичко
09.08 | 11:00