Затвор за капитана на Вера Су 14.02 | 17:00
Хайдар Ергюн беше привлечен към наказателна отговорност за това, че е допуснал плавателният съд да заседне, като така е причинил значителни повреди на чужд имот и е създал опасност за живота на другиго

Капитанът на товарния кораб "VERA SU", заседнал край бреговете на Камен бряг през месец септември 2021 година, получи наказание "лишаване от свобода” за срок от три години. Изпълнението му се отлага за срок от пет години, а 59-годишният подсъдим трябва да заплати половината от направените по делото разходи в общ размер от 7203, 47 лева, съобщиха от прокуратурата.
Хайдар Ергюн беше привлечен към наказателна отговорност от Окръжна прокуратура-Добрич за това, че е допуснал плавателният съд да заседне, като така е причинил значителни повреди на чужд имот и е създал опасност за живота на другиго.
На 20 септември 2021 г. в акваторията на Черно море, в района между село Камен бряг и к.к. "Русалка", корабът "VERA SU", плаващ под панамски флаг, заседна край бреговете на местност "Яйлата". В хода на разследването на случая е установено, че капитанът му допуснал превозното средство да плава с оперативно неработеща система за контрол на вахтения на мостика, а навигационната вахта на мостика през тъмната част на денонощието включвала единствено вахтен помощник-капитан без включен наблюдател. Това довело до засядането на "VERA SU" и създало опасност за значително повреждане на чужд имот – кораб. Деянието е извършено с действие и при форма на вината евентуален умисъл.
Обвиняемият Хайдар Ергюн призна вината си и прие определеното му наказание, като се отказа от по-нататъшното разглеждане на делото по общия ред.
Одобреното от Окръжен съд-Добрич споразумение е със силата на присъда и не подлежи на обжалване.
По отношение на втория обвиняем по случая, след връщане на делото от съда, срещу него ще бъде изготвен и внесен обвинителен акт.
Действията по разследването на другите две направления продължават в отделно досъдебно производство. Освен причините и обстоятелствата, при които е настъпила самата катастрофа, се работи за изяснява има ли замърсяване на морската вода и настъпили ли са щети за природата, както и дали действията на оправомощените държавни органи са били адекватни, навременни и правилни и налице ли е бездействие от страна на едно или повече длъжностни лица, което може да доведе до екологична катастрофа в местността Яйлата и региона.
Водещи
-
Каква програма предлага МОН на учениците през лятната ваканция
Кой контролира дейността на частните детски градини
24.06 | 18:00
-
Търсенето на имоти от висок клас продължава да нараства
Повечето купувачи търсят дом, подходящ за тяхното семейство.
24.06 | 16:59
-
Bloomberg: Война между Путин и НАТО ще струва над 1,5 трилиона долара
Стратегическото значение на Балтийските държави
24.06 | 16:45
-
Русия продължава с ударите: Жертви и разрушения в няколко области
В граничещия с Русия регион дрон е причинил смъртта на трима цивилни - осемгодишно дете, мъж и...
24.06 | 15:59
Най-четени
-
Терзиев: Има прекалено много коли в София, няма как лесно да се реши проблемът с трафика и с паркирането
Нека да гледаме всички елементи на услугата на градския транспорт за години напред и да дадем...
24.06 | 11:15
-
Синдикатите се противопоставят на частните железопътни превозвачи
Бизнесът вижда възможност за подобрение
24.06 | 11:45
-
Пети ден продължава акцията по издирване голямата дива котка в "Шуменското плато"
Призовават се хората, които забележат опасното животно да сигнализират на телефон 112 - без да...
24.06 | 10:30
-
Българин в Катар за атаката на Иран: Гледахме нещо като шоу. Всичко беше много координирано и прецизно
Това разказа в предаването „Тази сутрин“ българинът Людмил Димитров, който живее в Катар.
24.06 | 10:13