Защо е важно да караме със зимни гуми? 29.10 | 09:59
Температурите навън напомнят за зимния сезон въпреки слънцето

Температурите навън напомнят за зимния сезон въпреки слънцето. Преходните сезони са едни от най-опасните, защото на много места настилките са мокри и има паднали есенни листа. Очакват се и първите заледявания.
Затова вече е време за смяна на гумите, категоричен е автоекспертът Румен Дунев. Той съветва да не чакаме последния момент и да подготвим автомобила си за зимния сезон от по-рано.
"Започват температурите да падат още, ще започне появата на черен лед. Хората да са предпазливи в сутрешните часове и късно вечер. Много често хората питат дали грайферът е достатъчен и дали няма да ги глобят. Вече има съвременни машини, които бързо и лесно дават отговор на въпроса, като измерват гумата в три точки – отвън, отвътре и в средата", каза Румен Дунев, председател на Българската федерация по автомобилен спорт, предава бТВ.
Защо е важно да караме със зимни гуми?
"Самият каучук на гумата е много по-мек, отколкото този на лятната гума. При лятната има силно изразени канали, които да вадят водата и да предпазват водача от навлизане в аквапланинг, докато при зимната гума каналите са напречно разположени и самият грайфер е разцепен допълнително така, че да осигурява максимално сцепление дори и при заледени участъци", обясни Румен Дунев.
За да работят правилно и да осигуряват възможно най-доброто сцепление гумите трябва да са напомпани според изискванията на производителя.
"След като се сменят зимните гуми е много важно да бъдат напомпани според предписанието на завода производител, което обикновено се намира или на капачката на резервоара на автомобила, или на предната дясна врата. Много е важно да се мине реглаж, защото гумите трябва да се търкалят, а да не се пързалят, защото тогава се унищожават", добави Дунев.
Най-важното, което водачите трябва да знаят при избора на гуми, е горивната икономичност. Тя е описана на етикета на гумата. При по-евтините гуми, тя е по-малка. При по-скъп комплект в дългосрочен план шофьорът може да спести от гориво.
"Моят съвет към водачите, които нямат възможност да инвестират в четири нови гуми, е всяка година да купуват по две нови и да ги слагат на предната управляема ос. Следващата година, когато купят още две нови, гумите от предната година отиват на задната ос. Така винаги ще имат автомобил, който ще е перфектно подготвен за зимните условия и ще има необходимото сцепление", каза още автоекспертът.
От 15 ноември до 1 март всички автомобили трябва да бъдат със зимни гуми или с такива, чийто грайфер е минимум 4 мм.
Водещи
-
Оставаме на дъното 18-а година: България с най-ниското МРЗ в ЕС
С 38% се е увеличило минималното възнаграждение от 2024 годин
18.04 | 18:00
-
Японската Ванга със страховито предсказание за 25 юли 2025 г.
В миналото Рио Тацуки е направила няколко точчни пророчества
18.04 | 17:43
-
Рубио: Тръмп ще се откаже да посредничи за мир, ако до дни няма напредък
Държавният секретар на САЩ коментира и въпроса за иранската ядрена програма
18.04 | 17:20
-
Инспекцията по труда е спряла 321 опасни работни места
Установени са забавени трудови възнаграждения в размер на над 1 милион лева
18.04 | 16:40
Най-четени
-
Венеция удвои входната такса за еднодневни екскурзии
Това е първият град в света, който събира входни такси от краткосрочните посетители, подобно...
18.04 | 11:20
-
България е поискала да оттегли молбата си до ЕК за плащане на втория транш по ПВУ
Искането ще бъде преработено и подадено отново
18.04 | 12:00
-
Разпети петък е - Денят на Христовите страдания
Вижте какво не трябва да се прави в най-тъжния ден за християните
18.04 | 09:00