Защо е важно да караме със зимни гуми? 29.10 | 09:59
Температурите навън напомнят за зимния сезон въпреки слънцето

Температурите навън напомнят за зимния сезон въпреки слънцето. Преходните сезони са едни от най-опасните, защото на много места настилките са мокри и има паднали есенни листа. Очакват се и първите заледявания.
Затова вече е време за смяна на гумите, категоричен е автоекспертът Румен Дунев. Той съветва да не чакаме последния момент и да подготвим автомобила си за зимния сезон от по-рано.
"Започват температурите да падат още, ще започне появата на черен лед. Хората да са предпазливи в сутрешните часове и късно вечер. Много често хората питат дали грайферът е достатъчен и дали няма да ги глобят. Вече има съвременни машини, които бързо и лесно дават отговор на въпроса, като измерват гумата в три точки – отвън, отвътре и в средата", каза Румен Дунев, председател на Българската федерация по автомобилен спорт, предава бТВ.
Защо е важно да караме със зимни гуми?
"Самият каучук на гумата е много по-мек, отколкото този на лятната гума. При лятната има силно изразени канали, които да вадят водата и да предпазват водача от навлизане в аквапланинг, докато при зимната гума каналите са напречно разположени и самият грайфер е разцепен допълнително така, че да осигурява максимално сцепление дори и при заледени участъци", обясни Румен Дунев.
За да работят правилно и да осигуряват възможно най-доброто сцепление гумите трябва да са напомпани според изискванията на производителя.
"След като се сменят зимните гуми е много важно да бъдат напомпани според предписанието на завода производител, което обикновено се намира или на капачката на резервоара на автомобила, или на предната дясна врата. Много е важно да се мине реглаж, защото гумите трябва да се търкалят, а да не се пързалят, защото тогава се унищожават", добави Дунев.
Най-важното, което водачите трябва да знаят при избора на гуми, е горивната икономичност. Тя е описана на етикета на гумата. При по-евтините гуми, тя е по-малка. При по-скъп комплект в дългосрочен план шофьорът може да спести от гориво.
"Моят съвет към водачите, които нямат възможност да инвестират в четири нови гуми, е всяка година да купуват по две нови и да ги слагат на предната управляема ос. Следващата година, когато купят още две нови, гумите от предната година отиват на задната ос. Така винаги ще имат автомобил, който ще е перфектно подготвен за зимните условия и ще има необходимото сцепление", каза още автоекспертът.
От 15 ноември до 1 март всички автомобили трябва да бъдат със зимни гуми или с такива, чийто грайфер е минимум 4 мм.
Водещи
-
ИПИ: България рискува да удвои държавния дълг за 10 години
Друг сериозен проблем, който анализаторите открояват, е планираното наливане на 7,2 милиарда...
01.03 | 16:00
-
Росен Карадимов: ПП-ДБ пиха мазно турско кафе и осакатиха Конституцията
Атакуват ме с абсурдни аргументи, заяви той
01.03 | 15:30
-
Бг екипаж спаси 34 души от горящ кораб в Индийския океан
Моряците тръгват без колебание към пламъците, въпреки риска да се изправят пред пирати или...
01.03 | 15:00
-
Румен Радев: Позицията на кабинета за войната в Украйна е губеща
По думите му в конфликта оръжията вече не помагат - нужни са хора
01.03 | 14:28
Най-четени
-
След остра размяна на реплики с Тръмп: Зеленски напусна Белия дом
Украинският президент не подписа споразумениео за редкоземни метали
28.02 | 21:07
-
Диана Дамянова: Прави се опит да бъде свалено правителството
Хората на Доган искат все повече и повече
01.03 | 11:20
-
Световни лидери подкрепиха Зеленски в скандала с Тръмп
Европа, Канада и Австралия реагираха остро
01.03 | 10:00