Защо е важно да караме със зимни гуми? 29.10 | 09:59
Температурите навън напомнят за зимния сезон въпреки слънцето
Температурите навън напомнят за зимния сезон въпреки слънцето. Преходните сезони са едни от най-опасните, защото на много места настилките са мокри и има паднали есенни листа. Очакват се и първите заледявания.
Затова вече е време за смяна на гумите, категоричен е автоекспертът Румен Дунев. Той съветва да не чакаме последния момент и да подготвим автомобила си за зимния сезон от по-рано.
"Започват температурите да падат още, ще започне появата на черен лед. Хората да са предпазливи в сутрешните часове и късно вечер. Много често хората питат дали грайферът е достатъчен и дали няма да ги глобят. Вече има съвременни машини, които бързо и лесно дават отговор на въпроса, като измерват гумата в три точки – отвън, отвътре и в средата", каза Румен Дунев, председател на Българската федерация по автомобилен спорт, предава бТВ.
Защо е важно да караме със зимни гуми?
"Самият каучук на гумата е много по-мек, отколкото този на лятната гума. При лятната има силно изразени канали, които да вадят водата и да предпазват водача от навлизане в аквапланинг, докато при зимната гума каналите са напречно разположени и самият грайфер е разцепен допълнително така, че да осигурява максимално сцепление дори и при заледени участъци", обясни Румен Дунев.
За да работят правилно и да осигуряват възможно най-доброто сцепление гумите трябва да са напомпани според изискванията на производителя.
"След като се сменят зимните гуми е много важно да бъдат напомпани според предписанието на завода производител, което обикновено се намира или на капачката на резервоара на автомобила, или на предната дясна врата. Много е важно да се мине реглаж, защото гумите трябва да се търкалят, а да не се пързалят, защото тогава се унищожават", добави Дунев.
Най-важното, което водачите трябва да знаят при избора на гуми, е горивната икономичност. Тя е описана на етикета на гумата. При по-евтините гуми, тя е по-малка. При по-скъп комплект в дългосрочен план шофьорът може да спести от гориво.
"Моят съвет към водачите, които нямат възможност да инвестират в четири нови гуми, е всяка година да купуват по две нови и да ги слагат на предната управляема ос. Следващата година, когато купят още две нови, гумите от предната година отиват на задната ос. Така винаги ще имат автомобил, който ще е перфектно подготвен за зимните условия и ще има необходимото сцепление", каза още автоекспертът.
От 15 ноември до 1 март всички автомобили трябва да бъдат със зимни гуми или с такива, чийто грайфер е минимум 4 мм.
Водещи
-
Обратен завой за бюджета и призиви за оставка (ОБЗОР)
„Отчитаме грешката и затова го изтегляме“, каза премиерът
02.12 | 21:00
-
Икономист: Няма проблем България да влезе в еврозоната без приет бюджет
Хубаво е до края на януари да имаме приет такъв, защото и предходният не ограничава...
02.12 | 20:45
-
Теменужка Петкова: Нашият диалог с бизнеса и синдикатите продължава
Ето какви промени искат работодателите в проектобюджета
02.12 | 20:30
-
Иван Демерджиев: Напрежението не е стигнало пика си
Хората на площадите заявиха, че не искат Борисов и Пеевски повече да управляват България,...
02.12 | 20:15
Най-четени
-
Спират тировете по автомагистралите през прзничините дни по Коледа и Нова година
Целта е да се улесни пътуването на леките автомобили, да се увеличи пропускателната способност...
02.12 | 14:45
-
Властта и синдикатите прекрояват Бюджет 2026 след масовите протести
Бизнесът срещу данъците
02.12 | 10:30
-
Експерт: Дръжте в кеш по 100 евро на член от семейството
Наличните пари имат важно значение, особено при извънредни ситуации като прекъсване на...
02.12 | 13:20
-
Мария Бакалова се върна в България, за да участва в протеста (СНИМКИ)
Холивудската актриса призова за участие в протестите рано през деня, а по-късно пусна и...
02.12 | 15:10