И мъглата не може да спре летище София 13.11 | 21:15
От тази нощ аеропортът отговаря на категория III B за приземяване при ниска видимост
От утре можем да кацаме на летище София и при гъста мъгла. От 00,00 часа тази нощ аеропортът отговаря на категория III В за кацане при ниска видимост.
Това означава, че самолетите могат да кацат от изток при мъгла с минимална хоризонтална видимост от 75 м и височина на вземане на решение от командира 15 метра.
Досегашната категория III А, която беше въведена през октомври 2008 г., даваше възможност за кацане при видимост над 200 м и височина на вземане на решение от командира над 30 метра. Така летище София вече е едно от малкото в Европа с категория III В.
Следващата стъпка е въвеждане на най-високата категория III С за кацане при нулева видимост, каквато имат само лондонското "Хийтроу" и още няколко летища по света, но тя рядко се използва поради липсата на достатъчно оборудвани с необходимата техника самолети и обучени екипажи.
По искане на авиокомпаниите започнахме процеса по привеждането на полосата към категория III В преди две години, заяви за "Стандарт" изпълнителният директор на летище София Христо Щерионов. По изискване на ГД "Главна въздухоплавателна администрация" подменихме стоманената ограда в източния край на полосата с радиопрозрачна от пластмаса, за да се предотврати интерфериране на сигнала от локалайзера, който насочва приземяването, каза Щерионов.
За целта инвестирахме над 300 хил. лв., които няма да се отразят на таксите, които плащат авиокомпаниите, допълни той. Привеждането към категория III В стана съвместно с ДП "Ръководство на въздушно движение" (РВД), каза Щерионов.
Ние направихме каквото е необходимо за повишаване безопасността на полетите при мъгла. Остава авиокомпаниите да инвестират в повишаване на квалификацията на екипажите си, за да могат да се възползват от повишаването на категорията на летището и да кацат при ниска видимост, допълни Щерионов.
Защото ако екипажите нямат нужната квалификация, ще се получи така, че въпреки инвестициите самолетите пак ще оставят пътници в Пловдив, Бургас, Солун и на други летища.
Водещи
-
В България се полагат най-малко допълнителни часове труд от всички страни членки в ЕС
У нас делът на служителите, работили над 49 часа, е едва 0,4%.
01.05 | 17:59
-
Пратеникът на Украйна за Крим Тамила Ташева обвини Русия, че измъчва и отвлича хора
"Руснаците превърнаха Крим в огромна военна база и го използват като плацдарм за нападения...
01.05 | 17:45
-
Мераклиите да празнуват в Гърция, тръгнали на 1 май, бяха застигнати от очаквани проблеми
Но този път положението е сложно
01.05 | 17:30
-
За миналата година има над 200 хиляди нарушения на трудовите права в България
Нарушаването на правото на синдикално сдружаване от миналата година е криминализирано, посочи...
01.05 | 17:15
Най-четени
-
В сряда ще преобладава облачно време
Минималните температури ще бъдат между 7° и 12°, а максималните - между 17° и 22°.
01.05 | 09:00
-
От днес учениците и студентите отново могат да пътуват с годишна карта на цена от 180 лева
Месечните карти са на цена 15 лева.
01.05 | 10:45
-
Президентът за детската болница: Служебното правителство превърна една общественозначима кауза в частна
Според президента с конституционните промени политическите партии и парламентът са поставили...
01.05 | 13:15