Извънредна работа на паспортните служби заради изборите 26.10 | 17:19
Хората с откраднати или изгубени документи ще могат да си вземат удостоверение за гласуване

Служителите от звената на дирекцията при СДВР и ОДМВР ще работят извънредно утре от 08:30 до 19:30 часа и ще съдействат на българските граждани, които не притежават валидни документи за самоличност, да упражнят правото си на глас в деня на изборите за общински съветници и за кметове. Създадена е необходимата организация българските граждани, които нямат издадена лична карта или не притежават валидни документи (лична карта или личен /зелен/ паспорт) защото са изгубени, откраднати, повредени, унищожени или с изтекъл срок, да имат възможност да упражнят правото си на глас. Дирекция "Български документи за самоличност" е създала следната организация за работа:
-
В зависимост от конкретните нормативни изисквания, на граждани, подали вече заявление за нова лична карта, ще бъде ускорено издаването й или ще бъде издадено удостоверение за изгубен, откраднат, повреден, унищожен документ за самоличност (лична карта, личен /зелен/ паспорт) или лична карта с изтекъл срок на валидност;
-
При невъзможност да бъде издадена нова лична карта до края на работния ден на 25 октомври 2019 г., по искане на гражданите, ще бъде издавано необходимото им удостоверение, с което да гласуват.
За да бъде издадено удостоверение е необходимо:
-
Гражданите лично да подадат искане в СДВР, ОДМВР и РУ при СДВР/ОДМВР за дните от 22 октомври 2019 г. до 26 октомври 2019 г. от 08.30 ч. до 17.00 ч. и на 27 октомври 2019 г. от 08.30 ч. до 19.00 ч.
-
Удостоверенията, осигуряващи възможност за упражняване на правото на глас в изборите за общински съветници и за кметове, се издават само след приемане на заявление за издаване на лична карта.
-
В случай на подадено и регистрирано по постоянен адрес заявление за издаване на лична карта, удостоверение може да се издаде във всяко РУ, СДВР и ОДМВР независимо от обявения постоянен и настоящ адрес.
При произвеждане на втори тур на избори за общински съветници и за кметове (03.11.2019 г.) ще се издават нови удостоверения от 29.10.2019 г. до 03.11.2019 г. включително, съгласно описания по-горе начин и време.
Удостоверения за заявен постоянен и настоящ адрес се издават от общинската администрация.
УДОСТОВЕРЕНИЕТО СЕ ИЗДАВА ЗА ДА ПОСЛУЖИ САМО ПРЕД СЕКЦИОННАТА ИЗБИРАТЕЛНА КОМИСИЯ И Е ВАЛИДНО ЗА ИЗБОРНИЯ ДЕН 27 ОКТОМВРИ 2019 Г.
Водещи
-
Край на хартиените здравни карти и бележки: Новата система улеснява родители и медици
Данните от тях са налични в системата, а достъп до нея имат единствено медицинските...
09.09 | 17:59
-
Няма опасност от въвеждане на режим на водата в Монтана
Язовирът е пълен на 81,65% и това гарантира водоподаването по направленията към Монтана и...
09.09 | 17:40
-
КЗП с нова услуга за проверка на етикети в мобилното си приложение 2
Можете да инсталирате мобилното приложение "КЗП" за Android или за iOS.
09.09 | 16:45
Най-четени
-
Тол камерите претоварват МВР със сериозна работа 4
Камерите заместват липсващите полицаи
09.09 | 13:30
-
Случаите на COVID-19 в страната се увеличават с 30% на седмична база
Как протича заболяването и кога да търсим лекар?
09.09 | 12:15
-
Разраства се пожарът в Национален Парк “Рила”
От тази сутрин гори ново огнище. Огънят е в югоизточния дял в скалистия район от който започна...
09.09 | 13:59
-
Работещите бедни в България се увеличават въпреки ръста на заплатите
Сивата икономика като основна причина
09.09 | 14:15