Искат връщане на полигоните за млади шофьори, експерти в автошколите против 07.10 | 09:15
Няма достатъчно полигони в България, които да отговорят на нуждите за подготовката на бъдещите водачи
Няма достатъчно полигони в България, които да отговорят на нуждите за подготовката на бъдещите водачи. Такова мнение споделиха на експерти и преподаватели в автошколи, след като тази седмица от транспортното министерство обявиха, че предвиждат връщането на полигона. И в сега действащата учебна методика е записано, че първите няколко урока по кормуване трябва да се провеждат на площадка. Поради липсата на достатъчно полигони, голяма част от тези занимания се правят на частни паркинги.
Според експертите в бранша, връщането на полигона като елемент от изпита за шофьорска книжка, би било безсмислено, защото за подготовката на бъдещия водач е важно обучението да протича на пътя.
Христо Радков - председател на Българско обединение на шофьорите: Много е важно този изпит да се провежда в реална обстановка, когато трябва едно превозно средство да се паркира между два автомобила, то тогава се виждат способностите на водача, а не между някакви колчета, които се научава как да ги заобикаля и нищо повече.
Първите шест занимания от подготовката на водача и сега се провеждат на площадки, където се усвояват основните умения като тръгване, спиране, завой и съобразяване с разстоянията.
Христо Радков - председател на Българско обединение на шофьорите: Tака че, нищо ново няма да направим с това, ако върнем полигона. Единствено това, че ще има един тормоз допълнителен за бъдещите водачи.
Според Христо Радков темата за полигона се повдига периодично и без особен резултат.
Христо Радков - председател на Българско обединение на шофьорите: Сега се говори от министъра на транспорта, който е нов и явно използват неговото незнание в момента и неговите служители му пробутват всякакви отдавна изхвърлени стари манджи, които му ги претоплят.
Не само водачите са сред главните причини за тежките инциденти на пътя, коментира Христо Радков.
Христо Радков - председател на Българско обединение на шофьорите: Според нас поне 40% от произшествията са по вина на пътя. И когато пътят си поеме своята вина и съответно се отстранят нередностите, които са там, тогава нещата ще се променят коренно.
Експертът е категоричен, че преди да предприеме промени, транспортният министър трябва да се срещне с експертите в бранша, за да се набележат реалните проблеми в подготовката на водачите.
Водещи
-
Рицарите тамплиери се простили с Алена на специална церемония
Астроложката е приета в ордена през 2011 г.
22.11 | 12:40
-
Българските шпиони на Острова: Част от мрежа за пране на пари, подхранваща войната в Украйна
Властите са разкрли две огромни мрежи - Smart и TGR
22.11 | 12:20
-
Любомир Кючуков: Има реален шанс за спиране на войната в Украйна, но с неясноти относно мира
"Американската оценка е, че с напредване на времето условията за Украйна за приключване на...
22.11 | 12:00
Най-четени
-
Нов скок в цените на зеленчуците
Причината е в растящите разходи на оранжерийните производители
22.11 | 09:45
-
ЕК ни дава на съд заради замърсяване на въздуха
Освен България Еврокомисията ще предяви иск и към Литва, Португалия и Швеция
22.11 | 10:20
-
Валежи на югоизточните райони в страната
Максималните температури ще бъдат между 14° и 19°, в югоизточните райони – до 22°, за София –...
22.11 | 09:00
-
Протестите срещу реформата за паркиране в столицата продължават
Днес недоволството си от нея ще изразят жители на кварталите "Хаджи Димитър" и "Сухата река"
22.11 | 11:40