Искат връщане на полигоните за млади шофьори, експерти в автошколите против 07.10 | 09:15
Няма достатъчно полигони в България, които да отговорят на нуждите за подготовката на бъдещите водачи

Няма достатъчно полигони в България, които да отговорят на нуждите за подготовката на бъдещите водачи. Такова мнение споделиха на експерти и преподаватели в автошколи, след като тази седмица от транспортното министерство обявиха, че предвиждат връщането на полигона. И в сега действащата учебна методика е записано, че първите няколко урока по кормуване трябва да се провеждат на площадка. Поради липсата на достатъчно полигони, голяма част от тези занимания се правят на частни паркинги.
Според експертите в бранша, връщането на полигона като елемент от изпита за шофьорска книжка, би било безсмислено, защото за подготовката на бъдещия водач е важно обучението да протича на пътя.
Христо Радков - председател на Българско обединение на шофьорите: Много е важно този изпит да се провежда в реална обстановка, когато трябва едно превозно средство да се паркира между два автомобила, то тогава се виждат способностите на водача, а не между някакви колчета, които се научава как да ги заобикаля и нищо повече.
Първите шест занимания от подготовката на водача и сега се провеждат на площадки, където се усвояват основните умения като тръгване, спиране, завой и съобразяване с разстоянията.
Христо Радков - председател на Българско обединение на шофьорите: Tака че, нищо ново няма да направим с това, ако върнем полигона. Единствено това, че ще има един тормоз допълнителен за бъдещите водачи.
Според Христо Радков темата за полигона се повдига периодично и без особен резултат.
Христо Радков - председател на Българско обединение на шофьорите: Сега се говори от министъра на транспорта, който е нов и явно използват неговото незнание в момента и неговите служители му пробутват всякакви отдавна изхвърлени стари манджи, които му ги претоплят.
Не само водачите са сред главните причини за тежките инциденти на пътя, коментира Христо Радков.
Христо Радков - председател на Българско обединение на шофьорите: Според нас поне 40% от произшествията са по вина на пътя. И когато пътят си поеме своята вина и съответно се отстранят нередностите, които са там, тогава нещата ще се променят коренно.
Експертът е категоричен, че преди да предприеме промени, транспортният министър трябва да се срещне с експертите в бранша, за да се набележат реалните проблеми в подготовката на водачите.
Водещи
-
Първи коментар на Ивелин Михайлов след клетвата на „Величие“ в НС
Ние се чувстваме като хора, които са тук да изразят волята на част от народа, и да направим...
19.03 | 11:45
-
Депутат от МЕЧ подаде оставка
Самуил Славов напуска след информация за криминално минало в САЩ
19.03 | 11:30
-
Костадинов: В Народното събрание има 5 управляващи партии, 3 патерици и само една истинска опозиция
В публикацията си лидерът на "Възраждане" посочи и друг случай от същия ден, когато опозицията...
19.03 | 10:59
-
Борисов честити "победата" на партия "Величие"
"То (мнозинството) от самото начало е толкова крехко, сега е още по-крехко", заяви Борисов.
19.03 | 10:45
Най-четени
-
На 19 март православната църква почита Св. мъченици Хрисант и Дария
Хрисант бил син на царедвореца Полемий от Александрия
19.03 | 08:30
-
Времето днес: Леко затопляне с повече слънце
Максималните температури ще бъдат от 5 до 10 градуса
19.03 | 07:57
-
Народните представители от новата сформирана група на „Величие“ полагат клетва
Шест месеца след изборите и преизчисляване на резултатите в Народното събрание официално влиза...
19.03 | 08:45