КЗК няма да проверява с какви пари „Инерком“ купува ЧЕЗ 15.03 | 15:15

Контролът върху произхода на средствата не е в правомощията ни, подчертават от антимонопола

От iNews.bg

Комисията за защита на конкуренцията няма да проверява с какви пари "Инерком България" ще плати на CEZ за придобиването на българското ЕРП на чешката компания. Това става ясно от съобщение на самия антимонополен орган, който от вчера е уведомен за намерението на компанията на Гинка Върбакова да купи "ЧЕЗ България".

"На 14.03.2018 г. Комисията за защита на конкуренцията бе уведомена за намерението на "Инерком България" ЕАД да придобие едноличен контрол върху предприятия от корпоративната група на ЧЕЗ а.с. в Република България. Съгласно установения модел на работа на Комисията, преди образуването на производството, ще бъде извършен предварителен контрол на входираното уведомление и прилежащата към него информация на основание Закона за защита на конкуренцията. След предоставянето на цялата информация в съответствие с чл. 79, ал. 1 от ЗЗК, Комисията образува производство и започва оценка на нотифицираната концентрация по същество", съобщиха от КЗК.

В хода на вече образуваното производство Комисията извършва анализ за въздействието на сделката върху съответния пазар/и като разглежда редица обстоятелства сред които положението на предприятията на съответния пазар преди и след концентрацията, тяхната икономическа сила, достъпа до снабдяването и до пазарите на съответните стоки и услуги, юридически или други препятствия за навлизане на нови участници на пазарите и др.

"В допълнение, следва да се отбележи, че не е в правомощията на КЗК да изследва произхода на финансови средства, с които се предвижда финансирането на нотифицираната операция. Също така, извън правомощията на Комисията е да извършва оценка за нищожността или унищожаемостта на договори по смисъла на чл. 26 и чл. 27 от Закона за задълженията и договорите", уточняват от антимонополния орган.

От там допълват, че целта на анализа е да установи дали сделката е от естество да доведе до увеличаване на пазарната мощ на предприятията-участници в степен, която може да увреди ефективната конкуренция на съответния пазар, както и да увреди интересите на потребителите като намали разнообразието на предлаганите стоки и услуги на разумни цени, или ограничаването на иновациите.

"Съгласно чл. 26, ал. 1 от ЗЗК, Комисията разрешава концентрацията, ако тя не води до установяване или засилване на господстващото положение, което значително би попречило на ефективната конкуренция на съответния пазар" отбелязват от КЗК.

Водещи