КЗП: Не се подвеждайте по обявени големи отстъпка за „Черния петък” 14.11 | 11:14
Проверете обявеният процент отстъпка отговаря ли на крайната цена, съветва Константин Райков

Понякога традиционните есенни намаления се сливат с кампанията "Черен петък”, която пък предхожда голямата еуфория около пазаруването за Коледа и Нова година и това крие известни рискове за потребителите. Преди всичко – да си купят ненужни стоки заради анонсираните високи проценти намаление, а всъщност такова изобщо да не е налице. За това предупреди Константин Райков, член на Комисията за защита на потребителите (КЗП), в Сутрешния блок на БНТ.
Райков посочи, че има и случаи на шумни кампании за намаление на определени стоки, за които се оказва, че са в крайно ограничени количества или въобще липсват в магазина. Използва се ефектът от това, че клиентът е отишъл в търговския обект и ще избере от ограничения асортимент.
Когато пазаруваме от кампанията "Черен петък”, не бива сляпо да се доверяваме на посочения процент отстъпка. Важно е да се информираме, както за новата цена, така и за старата, от която е извършено намалението, каза още Райков. "Трябва да смятаме, за да се уверим, че отбелязаният върху брошурите или други рекламни материали на търговеца процент намаление отговаря на отстъпката, с която ние купуваме", отбеляза той. Инспекторите на КЗП са констатирали случаи, при които има разминаване между анонсирания процент намаление и реалния размер на отстъпката, който представлява разликата между новата и старата цена.
Добре е потребителите да сравнят повече от едно предложения при различни търговци. "Разбира се, в самия ден Вие не можете да направите някакво огромно проучване къде каква стока се продава и на каква цена. Но, все пак, ако сте си набелязали нещо – особено когато е в по-високия ценови диапазон, е хубаво три-четири месеца преди това да проучите в ретроспекция как се движи неговата цена, за да не Ви подведат, когато пазарувате на "Черния петък”, обясни Райков.
При покупки от интернет е препоръчително в подобни кампании да се заложи на познати електронни магазини, тъй като в такива периоди има риск от появата на мними търговци. Така ще избегнем риска да поръчаме стока, дори да заплатим за нея, а да не я получим. Когато нямаме и документ за тази "сделка”, трудно могат да ни се върнат парите, препоръча още Константин Райков.
Потребителите не трябва да се съгласяват и с това търговците да ограничават правото им на рекламация при дефект на закупената стока или на отказ в дадения от закона 14-дневен срок при онлайн сделки, само защото са пазарували от кампанията "Черен петък”.
Водещи
-
"Галъп": Президентът дебне в засада
Знамената на т. нар. партии от демократичната общност изгарят едно след друго, казва...
27.06 | 17:59
-
Гуцанов: Най-важно е сляпо-глухите хора да бъдат приобщени чрез социалните предприятия
По думите на министъра приобщаването на тази група може да стане чрез социалните предприятия,...
27.06 | 17:40
-
Нов нелегален "дом на ужасите": Изясняват чия собственост е обектът
Домът никога не е разполагал с лиценз, заяви вчера социалният министър Борислав Гуцанов
27.06 | 17:20
-
В България гнездят 47 двойки от застрашения в световен мащаб царски орел
За сравнение преди 25 години те са били едва осем
27.06 | 17:00
Най-четени
-
Ивелин Михайлов направи остри изявления срещу управлението в България
Критики към политически лидери
27.06 | 12:15
-
Радев пита: Къде са парите – за свлачища, язовири
На въпрос дали критиките му са насочени към лидера на партия ГЕРБ Бойко Борисов, Радев...
27.06 | 14:15
-
Започнаха нови ремонтни дейности по автомагистрала "Тракия"
Завършване на ремонта край Сливен
27.06 | 09:59
-
Дъжд от оставки в ПП
А идеите и принципите, които обединяваха хората по структурите в страната, сякаш останаха на...
27.06 | 12:59