КЗП: Не се подвеждайте по обявени големи отстъпка за „Черния петък” 14.11 | 11:14
Проверете обявеният процент отстъпка отговаря ли на крайната цена, съветва Константин Райков
Понякога традиционните есенни намаления се сливат с кампанията "Черен петък”, която пък предхожда голямата еуфория около пазаруването за Коледа и Нова година и това крие известни рискове за потребителите. Преди всичко – да си купят ненужни стоки заради анонсираните високи проценти намаление, а всъщност такова изобщо да не е налице. За това предупреди Константин Райков, член на Комисията за защита на потребителите (КЗП), в Сутрешния блок на БНТ.
Райков посочи, че има и случаи на шумни кампании за намаление на определени стоки, за които се оказва, че са в крайно ограничени количества или въобще липсват в магазина. Използва се ефектът от това, че клиентът е отишъл в търговския обект и ще избере от ограничения асортимент.
Когато пазаруваме от кампанията "Черен петък”, не бива сляпо да се доверяваме на посочения процент отстъпка. Важно е да се информираме, както за новата цена, така и за старата, от която е извършено намалението, каза още Райков. "Трябва да смятаме, за да се уверим, че отбелязаният върху брошурите или други рекламни материали на търговеца процент намаление отговаря на отстъпката, с която ние купуваме", отбеляза той. Инспекторите на КЗП са констатирали случаи, при които има разминаване между анонсирания процент намаление и реалния размер на отстъпката, който представлява разликата между новата и старата цена.
Добре е потребителите да сравнят повече от едно предложения при различни търговци. "Разбира се, в самия ден Вие не можете да направите някакво огромно проучване къде каква стока се продава и на каква цена. Но, все пак, ако сте си набелязали нещо – особено когато е в по-високия ценови диапазон, е хубаво три-четири месеца преди това да проучите в ретроспекция как се движи неговата цена, за да не Ви подведат, когато пазарувате на "Черния петък”, обясни Райков.
При покупки от интернет е препоръчително в подобни кампании да се заложи на познати електронни магазини, тъй като в такива периоди има риск от появата на мними търговци. Така ще избегнем риска да поръчаме стока, дори да заплатим за нея, а да не я получим. Когато нямаме и документ за тази "сделка”, трудно могат да ни се върнат парите, препоръча още Константин Райков.
Потребителите не трябва да се съгласяват и с това търговците да ограничават правото им на рекламация при дефект на закупената стока или на отказ в дадения от закона 14-дневен срок при онлайн сделки, само защото са пазарували от кампанията "Черен петък”.
Водещи
-
Путин: САЩ разбират, че украинският въпрос е сложен
26.11 | 16:59
-
Какво се случва, ако пиете ябълков оцет с мед сутрин на гладно
Вижте как да приготвите и да приемате лечебната напитка
26.11 | 16:45
-
КНСБ към КРИБ: Защитата на доходите не е политика, а право
Това заявиха от Конфедерацията в позиция
26.11 | 16:30
Най-четени
-
Костадинов: Проблемът е един и той е, че в бюджета няма пари
„Пари в бюджета няма, наистина няма. Да не говорим, че начинът, по който подхождат към...
26.11 | 11:15
-
Митрофанова: Правителството на България води все по-русофобска политика
Руската страна ще защитава всички нарушения на правата си в международни съдилища
26.11 | 12:00
-
Борисов: Протестите са хубаво нещо, това е демокрация
Председателят на ПП Асен Василев обяви, че днес протестът ще бъде мирен, но ще се блокира...
26.11 | 09:59
-
Когато гей двойка сключи брак в държава на ЕС, у нас се счита за легитимен, увери адв. Екимджиев
Той заяви, че в действително в българската конституция е посочено, че бракът е съюз между мъж...
26.11 | 12:45