КЗП: Не се подвеждайте по обявени големи отстъпка за „Черния петък” 14.11 | 11:14
Проверете обявеният процент отстъпка отговаря ли на крайната цена, съветва Константин Райков

Понякога традиционните есенни намаления се сливат с кампанията "Черен петък”, която пък предхожда голямата еуфория около пазаруването за Коледа и Нова година и това крие известни рискове за потребителите. Преди всичко – да си купят ненужни стоки заради анонсираните високи проценти намаление, а всъщност такова изобщо да не е налице. За това предупреди Константин Райков, член на Комисията за защита на потребителите (КЗП), в Сутрешния блок на БНТ.
Райков посочи, че има и случаи на шумни кампании за намаление на определени стоки, за които се оказва, че са в крайно ограничени количества или въобще липсват в магазина. Използва се ефектът от това, че клиентът е отишъл в търговския обект и ще избере от ограничения асортимент.
Когато пазаруваме от кампанията "Черен петък”, не бива сляпо да се доверяваме на посочения процент отстъпка. Важно е да се информираме, както за новата цена, така и за старата, от която е извършено намалението, каза още Райков. "Трябва да смятаме, за да се уверим, че отбелязаният върху брошурите или други рекламни материали на търговеца процент намаление отговаря на отстъпката, с която ние купуваме", отбеляза той. Инспекторите на КЗП са констатирали случаи, при които има разминаване между анонсирания процент намаление и реалния размер на отстъпката, който представлява разликата между новата и старата цена.
Добре е потребителите да сравнят повече от едно предложения при различни търговци. "Разбира се, в самия ден Вие не можете да направите някакво огромно проучване къде каква стока се продава и на каква цена. Но, все пак, ако сте си набелязали нещо – особено когато е в по-високия ценови диапазон, е хубаво три-четири месеца преди това да проучите в ретроспекция как се движи неговата цена, за да не Ви подведат, когато пазарувате на "Черния петък”, обясни Райков.
При покупки от интернет е препоръчително в подобни кампании да се заложи на познати електронни магазини, тъй като в такива периоди има риск от появата на мними търговци. Така ще избегнем риска да поръчаме стока, дори да заплатим за нея, а да не я получим. Когато нямаме и документ за тази "сделка”, трудно могат да ни се върнат парите, препоръча още Константин Райков.
Потребителите не трябва да се съгласяват и с това търговците да ограничават правото им на рекламация при дефект на закупената стока или на отказ в дадения от закона 14-дневен срок при онлайн сделки, само защото са пазарували от кампанията "Черен петък”.
Водещи
-
Българските полицаи вземат най-ниска заплата в ЕС
Изследването обхваща 35-годишни служители с над 10-годишен стаж, полувисше образование и...
02.04 | 13:45
-
България казва "Не" на насилието над деца и педофилията
Протестът е реакция на новините за брутално издевателство над деца от миналата седмица
02.04 | 13:30
-
НАП следи майсторите в социалните мрежи за укрити данъци
60% от домашните ремонти - без касови бележки
02.04 | 12:59
Най-четени
-
Започва тестването на системата за средна скорост по пътищата
Тестов период и измервания
02.04 | 10:01
-
ПП-ДБ: Няма да участваме в този нелеп цирк в пленарна зала, не е сега моментът за оставка на кабинета
Представители на "Продължаваме Промяната - Демократична България" дадоха брифинг
02.04 | 10:58
-
Борисов:Ние от ГЕРБ толкова компромиси направихме и на никого не сме поставяли условия
„Този, който тръгне да събаря правителството, трябва след това да каже как ще направи всичко...
02.04 | 10:43
-
Бащата на Сияна: Водачът на ТИР-а не слязъл да помогне, пил кафенце
Институциите бездействат въпреки сигналите
02.04 | 11:30