КЗП: Потребителите вече осъзнават, че защитата им минава през информираност 07.08 | 10:03
Кампанията „Вашите права“ се провежда на много места по Черноморието

В последните години наблюдаваме повишен интерес на гражданите към техните права, в частност потребителски, и това партнира изключително хармонично с инициативи като информационната кампания на Европейския потребителски център - България. Хората все повече осъзнават, че в глобализирания свят тяхната защита и сигурност, когато пътуват, пазаруват или ползват различен тип услуги, когато се обучават или търсят работа, преминават през осведомеността и превенцията. Това посочи Константин Райков, член на Комисията за защита на потребителите, в град Шабла в заключителната част от кампанията "Вашите права", която се проведе на различни точки по българското Черноморие.
Информационното събитие се организира от Европейски потребителски център, който е към КЗП, и се проведе в рамките на 2 седмици. Наши експерти бяха във Варна и Бургас, на летищата и автогарите в двата града, както и в по-малки населени места. "Тази инициатива е много полезна, защото предоставя синтезирана и важна информация как хората могат да потърсят своите права, когато са нарушени от търговец от друга държава от Европейския съюз", добави Райков.
Целта на нашата кампания е да сме близо до хората, да им покажем кои сме ние и как можем да им помогнем, каза Игнат Арсенов, директор на ЕПЦ България. Еднодневните ни информационни щандове привлякоха интереса на много местни жители и много туристи, които се интересуваха от възможностите за пътуване и пазаруване и правата, които са им гарантирани като европейски граждани. Част от посетителите имаха и конкретни въпроси и сигнали. Поръчах си по интернет телевизор, който пристигна със счупен екран, кой е виновен, попита ни мъж в Приморско. Отивам да видя дъщерята в Лондон, колко стека цигари мога да си взема, искаше да знае възрастен мъж на летище Бургас. Млада дама ни се оплака, че са й счупили куфара на връщане към България и поиска да разбере какво обезщетение може да получи. На автогарата във Варна човек сподели, че автобусът му за закъснял и искаше да знае какви са правата му. Купих си пералня и тя се развали за 2 месеца, на кого да се оплача – на продавача или на производителя, поинтересува се млада майка от Балчик.
Тази година партньори на информационната ни кампания бяха колегите от Центъра за развитие на човешките ресурси, които представиха възможностите за мобилност по най-голямата европейска образователна Програма "Еразъм+", както и съпътстващите дейности - Европас, Еврогайдънс, eTwinning и Евродеск.
Водещи
-
В бюджета на НЗОК: Предвижда се здравната вноска да остане 8%
И още - запазва се и правилото, че отсъствието по болест първите два дни се плаща от...
19.03 | 20:40
-
Астронавтите, прекарали 9 месеца в Космоса, ще се учат да ходят отново
Бъч Уилмор и Суни Уилямс ще трябва да преминат продължителна рехабилитация
19.03 | 20:20
-
Лихвите по кредити и депозити няма да се променят след въвеждането на еврото
Това увериха от финансовото министерство на официалната страница за приемане на еврото в...
19.03 | 20:00
-
Емили Тротинетката прецакана заради протестите в Сърбия
В съседната ни страна, където тявъзнмерява да се оперира за смяна на пола, замразят плановите...
19.03 | 19:45
Най-четени
-
Костадинов: В Народното събрание има 5 управляващи партии, 3 патерици и само една истинска опозиция
В публикацията си лидерът на "Възраждане" посочи и друг случай от същия ден, когато опозицията...
19.03 | 10:59
-
Изравнителните сметки за и топла вода могат да бъдат забавени с повече от месец
"Тази възможност я има, но никой не се възползва от нея и е логично".
19.03 | 11:59
-
Тровят умишлено дърво в идеалния център на София – това е пореден такъв случай
Първият човек, който забелязва пропитото дърво с гориво, както и следите от разлятата течност...
19.03 | 09:59