КЗП: Потребителите вече осъзнават, че защитата им минава през информираност 07.08 | 10:03
Кампанията „Вашите права“ се провежда на много места по Черноморието
В последните години наблюдаваме повишен интерес на гражданите към техните права, в частност потребителски, и това партнира изключително хармонично с инициативи като информационната кампания на Европейския потребителски център - България. Хората все повече осъзнават, че в глобализирания свят тяхната защита и сигурност, когато пътуват, пазаруват или ползват различен тип услуги, когато се обучават или търсят работа, преминават през осведомеността и превенцията. Това посочи Константин Райков, член на Комисията за защита на потребителите, в град Шабла в заключителната част от кампанията "Вашите права", която се проведе на различни точки по българското Черноморие.
Информационното събитие се организира от Европейски потребителски център, който е към КЗП, и се проведе в рамките на 2 седмици. Наши експерти бяха във Варна и Бургас, на летищата и автогарите в двата града, както и в по-малки населени места. "Тази инициатива е много полезна, защото предоставя синтезирана и важна информация как хората могат да потърсят своите права, когато са нарушени от търговец от друга държава от Европейския съюз", добави Райков.
Целта на нашата кампания е да сме близо до хората, да им покажем кои сме ние и как можем да им помогнем, каза Игнат Арсенов, директор на ЕПЦ България. Еднодневните ни информационни щандове привлякоха интереса на много местни жители и много туристи, които се интересуваха от възможностите за пътуване и пазаруване и правата, които са им гарантирани като европейски граждани. Част от посетителите имаха и конкретни въпроси и сигнали. Поръчах си по интернет телевизор, който пристигна със счупен екран, кой е виновен, попита ни мъж в Приморско. Отивам да видя дъщерята в Лондон, колко стека цигари мога да си взема, искаше да знае възрастен мъж на летище Бургас. Млада дама ни се оплака, че са й счупили куфара на връщане към България и поиска да разбере какво обезщетение може да получи. На автогарата във Варна човек сподели, че автобусът му за закъснял и искаше да знае какви са правата му. Купих си пералня и тя се развали за 2 месеца, на кого да се оплача – на продавача или на производителя, поинтересува се млада майка от Балчик.
Тази година партньори на информационната ни кампания бяха колегите от Центъра за развитие на човешките ресурси, които представиха възможностите за мобилност по най-голямата европейска образователна Програма "Еразъм+", както и съпътстващите дейности - Европас, Еврогайдънс, eTwinning и Евродеск.
Водещи
-
Боряна Димитрова: Лек спад за ГЕРБ, лек ръст за ПП - ДБ
При по-високото участие в изборите намалява относителната тежест на част от партиите, спада и...
16.12 | 21:00
-
ЕС отстъпва от забраната на коли с двигатели с вътрешно горене през 2035 г.
Автопроизводителите ще могат да продават ограничен брой бензинови и хибридни модели при...
16.12 | 20:45
-
Калоян Паргов: БСП държи на редовния бюджет
Оставката на ИБ е с цел колективната отговорност пред партията в тази тежка ситуация, заяви той
16.12 | 20:30
-
ЕС санкционира шефа на Националното движение „Русофили" Николай Малинов
Санкциите включват замразяване на активи и забрана за пътуване на висшите представители на...
16.12 | 20:15
Най-четени
-
Politico: Лидерите на България и още 7 страни от ЕС искат пари, т.к. руската заплаха се засилва
Според властите им разходите за осигуряване на сигурността в региона не трябва да се поемат от...
16.12 | 14:45
-
Скъпотия? Ето кой плаща най-здраво за ЧНГ
Данните показват, че огромна част от туристите са направили своите резервации още през...
16.12 | 12:45
-
Александър Колячев: КЗП следи цените на 5 млн. продукта ежедневно 2
И посочи, че зелето е чудесен традиционен продукт, който в момента е на добра цена.
16.12 | 12:15
-
От ЕП обясниха защо искат имунитета на Илхан Кючюк
От офиса на Кьовеши не съобщават къде се води въпросното разследване – в София или в Брюксел
16.12 | 17:00