КЗП с акции за 8-ми декември, Коледна и Нова година 17.11 | 12:49

От началото на годината от пазара са изтеглени над 100 опасни за потребителите стоки

От iNews.bg

Мащабна акция ще предприеме Комисията за защита на потребителите (КЗП) по време на Коледа и Нова година. Ще се проверяват Коледните базари в цялата страна, съобщи председателят на КЗП Димитър Маргаритов пред Bulgaria On Air. "Ние ще присъстваме активно навсякъде, където се осъществява търговия, насочена към потребителите, особено в навечерието на множеството празници, които предстоят, и се надяваме, че това ще допринесе да има по-малко нарушения", каза той.

В същото време вече текат засилени проверки на туроператорите, предлагащи пакети за предстоящия 8-ми декември, както и за Коледните и Новогодишни празници. "Ще следим реални ли са офертите, предложени от съществуващи туроператори и съответно – дали дейността им е приведена в съответствие с изискванията на закона, а също и за наличието на валидна застраховка "Професионална отговорност”. Ще проследим също дали анонсите са коректни и дали са посочени в офертата всички съществени елементи на пътуването и разходи, включително и допълнителни, които биха могли да бъдат извършени в хода на пътуването”, поясни Маргаритов.

Проверявани ще бъдат и заведенията и местата за настаняване. Екипите на КЗП ще бъдат на разположение и за извършване на проверки по сигнали на граждани. Маргаритов съобщи, че от началото на годината комисията е изтеглила от пазара над сто стоки, за които е констатирано, че са опасни. "Имаме извършени около 3000 проверки, които са свързани с направлението "Безопасност на стоките”. Това е една от най-сериозните активности на нашата комисия и може би една от най-важните.”, коментира председателят на ведомството. Той посочи, че най-често срещаните опасни стоки са свързани с децата – дрехи, обувки, различни "стоки за шега”.

"Най-вероятно при предстоящия "Черен петък” ще има анонсирани големи проценти намаления на различни стоки. Ние ще следим пазара, но и самите потребители би трябвало да не се осланят единствено на това, че виждат една много примамлива цифра в проценти, а винаги да направят една по-детайлна сметка за това какъв разход ще извършат и дали действително си заслужава покупката, за да може да окачествим тази кампания по-скоро като успешна и полезна за потребителите, а не като един опит да бъдат въведени в заблуждение.”, коментира Маргаритов по повод наближаващата кампания, която тази година ще се проведе на 27 ноември.

Водещи

Най-четени