КЗП с нов механизми за обезщетяване на потребителите 30.04 | 16:12

Райков подчерта, че в „ситуации на масова вреда” потребителите следва да имат възможността да претендират за своите права

От iNews.bg

Новите предложени от Европейската комисия механизми за по-добър достъп на

потребителите до обезщетение в т.нар. "ситуации на масова вреда" трябва да бъдат

съгласувани от Европейския парламент и Съвета на ЕС до една година. Това каза пред

Радио "Фокус” Константин Райков, член на Комисията за защита на потребителите по

време на провеждащата се днес в рамките на Българското председателство на Съвета на

ЕС конференция на тема: "Потребителското право и политика за защита на

потребителите днес. Можем ли да се справим по-добре?", посветена на законодателния

пакет "Нова сделка с потребителите".

"Според ЕК съществуващите към момента механизми за индивидуално обезщетение не

са достатъчни при т.нар. "ситуации на масова вреда”, засягащи голям брой потребители

в ЕС. Това препятства ефективното прилагане правилата за защита на потребителите и

подкопава доверието в единния пазар, посочи Райков. Той добави, че трудността е да се

намери онази правилна линия в изковаването на потребителската политика, която да

гарантира, че са защитени в еднаква степен правата както на потребителите, така и на

бизнеса.

Райков подчерта, че в "ситуации на масова вреда” потребителите следва да имат

възможността да претендират за своите права не само индивидуално, но и чрез

колективни искове. "С "Новата сделка за потребителите" Комисията предлага

модернизирана система от правни действия, която да позволява на потребителски

организации или независими публични органи да защитават колективните

потребителски интереси в подобни случаи”, коментира той. "Това ще бъде особено

полезно за потребителите, които по различни причини се възпрепятстват да заведат

отделни индивидуални съдебни искове”, завърши Райков.

Водещи

Най-четени