Как се гарантира сигурността в новия тунел "Железница"? 21.02 | 08:45

Шофьорите изразяваха радостта си от новата инфраструктура по различни начини

От iNews.bg

След около 5 години строителство във вторник беше пуснато движението по най-дългия тунел у нас – "Железница” на автомагистрала "Струма”. Шофьорите изразяваха радостта си от новата инфраструктура по различни начини. Някои надуваха клаксоните, навлизайки в тунела, други форсираха двигателите. Пътят от Симитли до Благоевград вече се изминава за 4-5 минути.

Тунел "Железница” наподобява истински жив организъм, който е "обучен” да реагира при различни аварийни ситуации. Системите в съоръжението могат да ограничат достъпа до тръбите буквално за минути. Ако операторът не реагира при възникнал проблем – предмет на пътя аварирала кола и пр., тунелът автоматично взема решение за действие.

В случай на пожар най-близкият вентилатор ще се задейства и ще ограничи огъня, лишавайки го от кислород. Автоматично гласово съобщение пък ще съветва участниците в движението да се евакуират.

Съоръжението разполага и с много телефони. Само с вдигане на слушалката се осъществява връзка с оператор. Осветлението в тръбите пък е енергоспестяващо. Четири икони са вградени в строежа на "Железница”.

Водещи

Най-четени