Как ще бъдат отразени предизборните кампании в медиите 18.02 | 14:12

Депутатите решиха колко време ще имат кандидатите, за да ни спечелят

От Теодора Кокаланова

Парламентът регламентира отразяването на предизборната кампания от обществените и търговските електронни медии, както и в печатните и онлайн издания. Депутатите приеха на второ четене текстове от проекта на новия Изборен кодекс.

В търговската реклама се забранява да се отправят политически внушения в полза или във вреда на една или друга партия, коалиция или инициативен комитет, или кандидат, записаха още депутатите. Печатните медии и онлайн новинарски услуги ще предоставят едни и същи условия и цени на всички партии, коалиции и инициативни комитети.

Регистрираните кандидати ще се обявяват на интернет страницата си не по-късно от 40 дни преди изборния ден. Не се допуска предизборна агитация в държавните и общинските учреждения и институции, и в търговските дружества с повече от 50% държавно участие, реши парламентът. Забранява се използването на държавния и общинския транспорт за предизборна агитация. Не се допуска предизборна агитация 24 часа преди изборния ден и в изборния ден, регламентираха още народните представители. 

Предизборната кампания в програмите на БНТ и БНР ще се открива и закрива с клипове на партиите, коалициите и инициативните комитети с продължителност до 40 секунди, които ще се излъчват безплатно. При избори за президент и вицепрезидент предизборната кампания в програмите на двете обществени медии ще се открива и закрива с обръщения на кандидатските двойки с продължителност до 3 минути за всяка от тях, които няма да се  заплащат.

Редът за представяне на кандидатите в различните форми на предизборната кампания ще се определя от ЦИК чрез жребий. БНТ и БНР ще предоставят на партиите, коалициите и инициативните комитети, регистрирали кандидати, телевизионно и радиовреме за безплатни диспути по предварително съгласувани теми с времетраене общо не по-малко от 240 минути.

Времето на участниците ще се разпределя по равно. За безплатни диспути в регионалните радио и телевизионни центрове на обществените медии ще се предоставят общо не по-малко от 60 минути. Във времето на предизборната кампания ще могат да се използват и платени форми с цел популяризация на участниците във вота и агитация към гласуване за техните кандидати.

Аудио и аудио-визуалните материали, включени в платените форми, ще се предоставят от участниците в изборите или ще се изработват от професионалните екипи на БНТ и БНР при едни и същи условия и цени, определени от техните ръководства.

Предизборните предавания по обществените медии и техните регионални центрове ще се заплащат от партиите, коалициите и инициативните комитети по тарифа, приета от Министерския съвет. Във връзка с предизборната кампания търговските електронни медии ще могат да използват платени и безплатни форми на  отразяване на предизборната кампания.

Те ще могат да предоставят време за платено отразяване на предизборната кампания на партиите, коалициите и инициативните комитети, регистрирали кандидати, при едни и същи условия и цени. Заплащането ще се извършва предварително, съобщи БТА.

Водещи

Най-четени