Как ще бъдат отразени предизборните кампании в медиите 18.02 | 14:12
Депутатите решиха колко време ще имат кандидатите, за да ни спечелят

Парламентът регламентира отразяването на предизборната кампания от обществените и търговските електронни медии, както и в печатните и онлайн издания. Депутатите приеха на второ четене текстове от проекта на новия Изборен кодекс.
В търговската реклама се забранява да се отправят политически внушения в полза или във вреда на една или друга партия, коалиция или инициативен комитет, или кандидат, записаха още депутатите. Печатните медии и онлайн новинарски услуги ще предоставят едни и същи условия и цени на всички партии, коалиции и инициативни комитети.
Регистрираните кандидати ще се обявяват на интернет страницата си не по-късно от 40 дни преди изборния ден. Не се допуска предизборна агитация в държавните и общинските учреждения и институции, и в търговските дружества с повече от 50% държавно участие, реши парламентът. Забранява се използването на държавния и общинския транспорт за предизборна агитация. Не се допуска предизборна агитация 24 часа преди изборния ден и в изборния ден, регламентираха още народните представители.
Предизборната кампания в програмите на БНТ и БНР ще се открива и закрива с клипове на партиите, коалициите и инициативните комитети с продължителност до 40 секунди, които ще се излъчват безплатно. При избори за президент и вицепрезидент предизборната кампания в програмите на двете обществени медии ще се открива и закрива с обръщения на кандидатските двойки с продължителност до 3 минути за всяка от тях, които няма да се заплащат.
Редът за представяне на кандидатите в различните форми на предизборната кампания ще се определя от ЦИК чрез жребий. БНТ и БНР ще предоставят на партиите, коалициите и инициативните комитети, регистрирали кандидати, телевизионно и радиовреме за безплатни диспути по предварително съгласувани теми с времетраене общо не по-малко от 240 минути.
Времето на участниците ще се разпределя по равно. За безплатни диспути в регионалните радио и телевизионни центрове на обществените медии ще се предоставят общо не по-малко от 60 минути. Във времето на предизборната кампания ще могат да се използват и платени форми с цел популяризация на участниците във вота и агитация към гласуване за техните кандидати.
Аудио и аудио-визуалните материали, включени в платените форми, ще се предоставят от участниците в изборите или ще се изработват от професионалните екипи на БНТ и БНР при едни и същи условия и цени, определени от техните ръководства.
Предизборните предавания по обществените медии и техните регионални центрове ще се заплащат от партиите, коалициите и инициативните комитети по тарифа, приета от Министерския съвет. Във връзка с предизборната кампания търговските електронни медии ще могат да използват платени и безплатни форми на отразяване на предизборната кампания.
Те ще могат да предоставят време за платено отразяване на предизборната кампания на партиите, коалициите и инициативните комитети, регистрирали кандидати, при едни и същи условия и цени. Заплащането ще се извършва предварително, съобщи БТА.
Водещи
-
Бивша скочи здраво на Григор!
Лолита Османова – дъщеря на руския милиардер Елдар Османов, проговори за раздялата си с...
30.06 | 19:20
-
Нови такси вдигат цените на колите у нас
Вносителите на автомобили твърдят, че България гази евродирективи за рециклирането
30.06 | 19:00
-
Внимавайте! Риба-убиец навлезе в Черно море
Сребристата лъчеперка балон може да причини парализа и смърт при консумация
30.06 | 18:45
Най-четени
-
Жена с над 2,50 промила алкохол се удари в дървен цветарник
По случая е започнато разследване.
30.06 | 11:59
-
Кирил Петков: Подадох оставка като депутат
Няма да се кандидатирам за ръководството на „Продължаваме промяната“, посочи той
30.06 | 13:05
-
Как се стигна до корупционния скандал в ПП?
Евелина Славкова и Даниел Смилов коментират темата
30.06 | 14:00
-
Желязков: България има значителен принос за сигурността на Шенген
Няма нужда от удължаване на повторното въвеждане на граничен контрол на българо-румънската...
30.06 | 13:30