Кампаниите на кандидат-президентите стрували 5.5 млн. лева 04.01 | 16:28

Само инициативният комитет, издигнал Петното, не се е отчел пред Сметната палата

От iNews.bg

5.5 млн. лв. са изхарчили партиите и инициативните комитети за агитация за президентския вот. Това става ясно от публикуваните днес отчети, подадени към Сметната палата, предаде Нова ТВ. От общо 21 участници в изборите - партии, коалиции и инициативни комитети, 20 са представили отчети. Само този, издигнал кандидатурата на Бисер Миланов-Петното, не е изпълнил това свое задължение. Поиради тази причина той ще бъде глобен с 2000 до 10 000 лева.

Най-много пари за реклама са дали от ГЕРБ. От там са похарчили над 1.7 млн. лв. за рекламни материали, телевизионни видеоклипове, транспортни разходи, възнаграждения и други. Втората скъпа кампания е тази на Инициативния комитет, издигнал новоизбрания президент Румен Радев. За неговата кампания са похарчени повече от 920 хил. лв. Трети по харчове са Реформаторите, въпреки че остават доста по-назад в класацията. Те са изхарчили със 100 000 по-малко от инициативния комитет, застанал зад Радев. Третите в президентската класация - Обединените патриоти, са изхарчили около 450 000 лв.

Сметната палата започна одит на участниците във вота за случаите, когато декларираните приходи и извършените разходи във връзка с предизборната кампания са над 1000 лева. По предварителни данни всички надхвърлят тази сума. Извършва се и одит на даренията, на предоставените вещи и услуги за безвъзмездно ползване, за това дали е предоставена декларация за произход на средствата, когато те надхвърлят една минимална заплата, по банков път ли са постъпили и извършени приходите и разходите над 1000 лева и подадена ли е в срок информацията за публикуване в Единния регистър по Изборния кодекс по време на предизборната кампания.

Под лупа ще се гледа и дали има съответствие между размера на дарените или предоставени средства от физически лица и размера на доходите им, когато средствата са в размер на повече от 1000 лева. Експертите ще следят и за спазването на забраните за финансиране и подпомагане на предизборната кампания; съответствието на отчетените разходи с установените от извършените проверки; спазването на определените от Изборния кодекс ограничения на общия размер за финансиране на кампанията.

Водещи

Най-четени