Качването на Бойко Борисов на "Кугър"-а беше голям риск 11.02 | 12:31
Това е мнението на директора на правителствения "Авиоотряд 28"
Премиерът Бойко Борисов не е бил подведен да се качи на хеликоптера "Кугър" в понеделник, 6 февруари. Тогава Борисов се опита да стигне по въздух до бедстващото село Бисер.
В интервю пред Агенция "Фокус" генералният директор на правителствения "Авиоотряд 28" капитан Пенчо Пенчев даде подробности около начинанието. Той сподели, че е било рисковано, може би дори неоправдано, на хеликоптера да се качва цивилен - особено премиерът.
"В понеделник, когато се случи това природно бедствие, обстановката беше доста тежка. В района на София, изобщо не ставаше за полети с хеликоптери – температурата беше минус 7 градуса по Целзий. В района на Пловдив видимостта беше ограничена – 1 километър хоризонтална видимост (както и министър Аню Ангелов съобщи вчера в отговора си) и 100 метра – долна граница. За сравнение мога да ви кажа, че по правилата за особени визуални полети при нас е разрешено да летим не по-ниско от километър и половина видимост и 150 метра долна граница. Това бяха форсмажорни причини”, обясни капитан Пенчев.
"Инструкцията за полет забранява преднамерено влизане в зона на обледенение. Температурата в района, в който хеликоптерите са летели, беше около плюс един градуса - до плюс три градуса. Освен това ръмеше или е валяло дъжд. Ако температурата стане нула градуса или минус един градус, дъждът става обледеняващ. Доколкото съм запознат с тяхната техническата инструкция на "Кугър"-ите тяхната противообледенителната система е предвидена само в случай на непреднамерено влизане в обстановка на обледенение. При тези зимни условия обстановката изцяло предразполагаше към обледенение. "Непреднамерено” значи случайно - преднамерено е забранено", уточни Пенчев.
"Когато премиерът ми се обади рано сутринта, аз изрично казах, че ще го закараме с "Фалкона” на Крумово и уточних, че той не трябва да се качва на "Кугър”-а. За мен е неоправдано, рисково, качването на цивилен гражданин какъвто беше премиерът. Той пое такъв риск и участва заедно с пилотите, при една изключително трудна обстановка, която е извън нормативите и нормативните документи", посочи капитан Пенчев.
Както е добре известно около хеликоптерите "Кугър" и участието им в спасителната мисия в Бисер се развихриха горещи спорове. Първоначално излезе информация, че те не могат да летят на повече от 60 метра при температура нула градуса по Целзий или по-ниска. По време на вчерашния парламентарен контрол обаче военният министър Аню Ангелов заяви, че хеликоптерите могат да летят и да изпълняват задачи в температурен диапазон от 50 до минус 30 градуса по Целзий.
Водещи
-
Боряна Димитрова: Лек спад за ГЕРБ, лек ръст за ПП - ДБ
При по-високото участие в изборите намалява относителната тежест на част от партиите, спада и...
16.12 | 21:00
-
ЕС отстъпва от забраната на коли с двигатели с вътрешно горене през 2035 г.
Автопроизводителите ще могат да продават ограничен брой бензинови и хибридни модели при...
16.12 | 20:45
-
Калоян Паргов: БСП държи на редовния бюджет
Оставката на ИБ е с цел колективната отговорност пред партията в тази тежка ситуация, заяви той
16.12 | 20:30
-
ЕС санкционира шефа на Националното движение „Русофили" Николай Малинов
Санкциите включват замразяване на активи и забрана за пътуване на висшите представители на...
16.12 | 20:15
Най-четени
-
Politico: Лидерите на България и още 7 страни от ЕС искат пари, т.к. руската заплаха се засилва
Според властите им разходите за осигуряване на сигурността в региона не трябва да се поемат от...
16.12 | 14:45
-
Скъпотия? Ето кой плаща най-здраво за ЧНГ
Данните показват, че огромна част от туристите са направили своите резервации още през...
16.12 | 12:45
-
Александър Колячев: КЗП следи цените на 5 млн. продукта ежедневно 2
И посочи, че зелето е чудесен традиционен продукт, който в момента е на добра цена.
16.12 | 12:15
-
От ЕП обясниха защо искат имунитета на Илхан Кючюк
От офиса на Кьовеши не съобщават къде се води въпросното разследване – в София или в Брюксел
16.12 | 17:00