Козметика, вдъхновена от нуждата от цялостен холистичен подход в грижата за тяло, ум и душата 19.01 | 11:50

От iNews.bg

Николай Лазаров е вдъхновител и създател на натурална козметика L’ali®, разработена съвместно с експертите в областта на натуралните продукти от Болонския университет и в Лаборатория за натурални продукти в Тулуза, Франция. Разработката на холистичния бранд отнема близо 4 години и в работата участват независими международни консултанти от България, Швейцария, Португалия, Италия, САЩ и Холандия.

Филантроп по душа, през последните 10 години той участва в редица благотворителни инициативи. Създател и радетел е на социално отговорния тип предприемачество. За него бизнесът е кауза.

Започва пътя на висшето си образование в Московската Академия на Икономиката и Правото, но след 2 години на стрес и интензивна градска реалност в 15 милионния мегаполис решава да избере по-екологичния и спокоен живот в България. В България завършва специалността Международни икономически отношения в УНСС, София.

Професионалният му опит включва сферата на инфраструктурното строителство в две от най-големи австрийски строителни компании с проекти в България на обща стойност около 900 миллиона евро, включително до ниво финансов мениджър. Въпреки стабилната кариера в корпоративния свят, постепенно фокусът му се измества към здравословния начин на живот, съобразен както с грижата за човека, така и с грижата за околната среда. Вярва в концепцията, че вниманието към кожата и фокусът към ежедневните ритуали са съществена част от любовта към себе си, което е пряко свързано и с емоционалната интелигентност. 

Задълбочава познанията си главно във връзката на емоциите с тялото, респективно и кожата, и преминава през редица курсове за емоционална интелигентност. Интересите му включват здравословно хранене, спорт на открито, походи в планината, астрология, психология и други холистични и алтернативни практики. 

2386480

Разкажете ни малко повече защо решихте да се насочите точно към тази сфера? Как стигнахте до решението, че ще инвестирате своето време и мечтите си в тази мисия?

Това, което ме подтикна, е нуждата от цялостен холистичен подход в грижата за тяло, ум и душа, съчетан с персонализирани продукти, нарекохме тази комбинация "Козметика по мярка". В онзи момент - преди 15 години, липсваше такава козметика и се наложи да я създам. С една дума - бях подтикнат от нуждата. Помня интересен случай точно в онзи период. Случайността ме срещна с натурални сапуни на малки производители от Австрия. След като ми се наложи да използвам еднократно синтетичен шампоан разликата беше осезаема. Мога да направя паралел с консумацията на вино от  по-нисък клас и преминеш към по-качествено вино. Първоначално не усещаш разликата, но когато свикнеш с по-качествения продукт и използваш веднъж от другия, веднага разбираш за какво си инвестирал в себе си. Осъзнах, че натуралните продукти имат много ползи и много стойност.

Друг определящ фактор беше интересът ми в здравословния начин на живот и алтернативния подход в грижата за себе си, като по близък такъв до природата. Това утвърди любовта ми към натуралните продукти в грижата за тялото, натуралните аромати и приятното чувство след контакт с природата, както и множеството положителни ефекти върху кожата, особено на фона на множеството стресори и замърсители. 

Постепенно стигнах до етапа, в който осъзнах няколко проблемни точки при използването на козметични продукти, с които аз самият и семейството ми се сблъскахме. Една от по-значимите беше липсата на синергия и цялостна грижа за тялото като единна система. Исках да се погрижа за себе си, за семейството си и да направя нещо полезно за средата, в която живея. И започнах да търся решение на този основен проблем в грижата за кожата. Това беше беше основният фактор, който ме вдъхнови за създаването на L’ali®.

Какви бяха първите стъпки, които трябваше да предприемете при създаването на бизнеса и какви бяха най-големите трудности, пред които се наложи да се изправите?

Основният проблем, който виждам и в други брандове е, че предлагат продукти на парче. Ние сме синергична система. Всичките неща, които се докосват до тялото, трябва да бъдат в синергия. Този подход не го открих в марките за натурални продукти. Исках да създам продукти, които хем да покрият всички нужди на различите хората, хем с времето осъзнах, че трябва да има обективна стандартизирана методология, която да избира точните продукти към този етап от живота ни. Има голям проблем, когато един формулира и произвежда продукти, а друг ги продава. По този начин нишката се къса. Освен правилния избор на продукти, много важна е последователността на продуктите, тяхната честота и начин на използване, защото количеството съставки влияще върхи кожата се варира с натрупване. Нашият каталог е много комплексен, и е базиран на корейски модел за наслояване на съставките за максимална ефективност и деликатен подход за чувствителната кожа. Проблем, който все повече се увеличава в условията на агресивната съвременна реалност, екология и  начин на живот. Разработхме обективен научнобазиран алгоритъм за диагностициране и определяне на точните продукти в реално време. 3-слойна диагностика, определя първия най-важен критерий в днешно време – скалата на чувствителността на кожата или скалпа, след това типа кожа и нуждите й към този етап от живота ни. Така разбираме както проблемите на кожата си, така и нуждите и, за да изберем само точните продукти. По-малко закупени продукти, по-малко замърсяване. По-здрава Земя, по-здрави хора.

Философията на L’ali е основана върху осъзнатия избор при вземане на решение, грижа за околните и средата, в която всички живеем и поемане на отговорност за последствията от действията ни.

За всеки проблем има нужното решение и ние не спираме да създаваме възможности, и заедно да направим света едно по-добро място. Първо започнахме с общата концепция за холистична грижа и информиран избор на клиента. Натурални и безопасни продукти, насочени към типа кожа, както и нуждата от разбираемо обяснение за ефектите на козметичните продукти, начина на използване и съдържанието им. Направихме широко проучване и комбинирахме съставките в синергия. Избрахме активни съставки, чиито ефекти са проверени с 88 клинични и лабораторни теста. Разработихме адекватна методология за оценка състоянието на кжоата, нуждите и правилния избор на продукти – безплатна персонална диагностика, която отнема между 20-40 секунди и получавате резултатите си веднага.  Процесът включва подбор на суровини чрез методология за избор; оценка за синергичния ефект на съставките; избор на устойчиви опаковки, съобразени с изискванията на продукта и с околната среда; комбиниране на продуктите в холистичен ритуал съобразен със съвременната реалност и  начин на живот в 3 основни стъпки: детокс, селективна грижа, защита и регенерация.

2386481

Вие наблягате на стандартизиране на съставките. Обяснете какво значи това? 

Един от основните проблеми при налагането на бранда беше да изберем съставки, които може да гарантираме. В природата няма нищо, което да се повтаря. Всяка година всяка партида произведени суровини е различна. При козметичните продукти стандартизацията на съставките е крайно необходима, особено ако става въпрос за натурални козметични съставки. Те се добиват от природен ресурс, чийто качества зависят от сорта култура, климатичните условия на отглеждане, качеството на почвата и не на последно място опита на култиватора. Всяко едно от тези условия влияе на крайния продукт, както е и при отглеждането на хранителни култури. Капризите на времето в последните десетилетия, породено от глобалните климатични промени, изисква културите да бъдат отглеждани много по-внимателно и с повече усилия. Съвсем естествено е поради тези фактори, характеристиките на реколтата да са различни всяка година. Заради ние като производителите на натурални козметични продукти залагаме на суровините с определени параметри, които се поддържат в еднакви граници за всяка партида. Това се постига чрез много различни методи в зависимост от суровината и в някой случай дори е обект на търговска тайна. Най-често стандартизацията се свежда до смесване на различни партиди, за да се постигнат желаните качества, в други случай е подходящо разреждането или концентрирането на партидата. Всяка стъпка е съпроводена от многократно тестване и проверка на предварително определени показатели за съответната суровина.  

Основна цел при разработката на бранда бе да се създадат чисти, натурални, екологосъобразни и естествено ефективни продукти. Това изисква много проучване и колаборация с професионалисти в различни области, като избора на съставките е първия и много важен елемент от процеса. При избора на суровини ние следваме ясна методология, която да гарантира качеството им. Първото условие разбира се е към производителя. Интересуваме се къде и как се отглеждат растенията, които в последствие се превръщат в нашите най-ценни активи. Държим тяхното отглеждане да е устойчиво, т.е. те да бъдат засаждани за целта на производството или да бъдат възстановявани в природата след беритба, и да не вреди на околната среда. Преди да тестваме дадена съставка, изискваме от производителя сертификата и на качество. Едва след като сме се уверили, че тези начални условия са спазени, се пристъпва към влагане на съставката в нашата идеология (разглеждане на уникалните и качества, проучване на възможния и синергичен ефект в комбинация с други съставки и оценка на най-правилния начин на приложение за максимален ефект). При производството следим всички суровини, който влагаме да отговарят на тези първоначално зададени параметри. Това се постига като за всяка партида от дадена суровина се изисква анализен документ. Той се сравнява с първоначалния и при несъответствие, суровината не би могла да бъде вложена. Такъв случай не сме имали разбира се, защото нашите партньори са дългогодишни производители и специалисти в областта си. Работим само с най-добрите.

Защо е необходимо стандартизиране на съставките при натуралната козметика? Дайте пример за ползите? 

Стандартизирането ни дава качество и безопасност. Тя е част от добрите, производствени практики. Има много производители, които влагат суровините в крайни продукти по показателите им по книга. Ние искаме ефективност, но и безопасност. Трябва да знаем предварително пропорциите на всяка суровина във всяка съставка във всеки продукт, за да можем да подсигурим това. 

Пример за крайната необходимост от стандартизация на суровините можем да дадем с консервираща система, която сме избрали за нашите продукти. С напредването на науката и провеждането на все повече изследвания върху съществуващите и новооткрити консерванти, става ясно че в редки случай някои от тях могат да предизвикат неприятни реакции. Използването на стабилна консервираща система е абсолютно задължително за всички козметични продукти, съдържащи вода. Без надеждна защита, която да действа еднакво и при всички продукти и партиди, продуктите не биха били безопасни за употреба, тъй като натуралния им характер ги прави чудесна "храна" за много микроорганизми (продуктите ни са 100% биоразградими). Избраната от нас консервираща система представлява широкоспектърен антимикробен комплекс, предназначен за влагане в широка гама от козметични продукти. Сертифицирана по стандарта COSMOS, тя се характеризира с високо съдържание на възобновяеми съставки, което я прави идеална за влагане в натурални козметични продукти и представлява иновативна алтернатива на парабените. Чрез използването на бустър в лицето на Sorbitan Caprylate (Сорбитан Каприлат), се постига изключителен ефект върху развитието на микроорганизми, при ниско ниво на основния консервант в системата – Potassium Sorbate (Калиев Сорбат). Sorbitan Caprylate е получен от натурални източници, възобновяем и често използван в натуралната козметика самостоятелно като сгъстител и стабилизатор. Калиевия Сорбат пък е широко използван консервант в хранителната индустрия, който в тази система се влага в количества далеч по-малки от стандартно използваните. В допълнение, Capryloyl/Caproyl Methyl Glucamide (Каприлоул Метил Глюкамид) дава възможност системата по-лесно да се разтвори във всякакъв вид козметични продукти. Той събира в себе си мицеларната технология и натуралния произход, като представлява уникална комбинация от захар и растителни олиа. Защитата на козметичните продукти е от основно значение при производството им и с нея не се правят компромиси. По тази причина е крайно необходимо качеството на консервиращата система винаги да отговаря на високия ни стандарт.

Какъв е целият процес при стандартизирането - къде вие правите производството и по какъв начин, за да могат да се стандартизират съставките? 

Продуктите се предпазват от два вида развала – развитие на микроорганични и окисление. При всички продукти, който съдържат вода (и особено, ако те са натурални) е възможно да се наблюдава развитие на микроорганизми, което не само да развали вида и ефекта на продукта, но и да го направи опасен за използване. За това използването на консервант е задължително. Не е възможно такива продукти да не съдържат консервант и подобни твърдения от други производители са крайно подвеждащи. Като всички натурални съставки обаче има някои, които освен основната си функция, имат и консервираща, какъвто е случаят, например, със Sorbitan Caprylate (Сорбитан Каприлат). Той е натурален стабилизатор и сгъстител, който има антимикробно действие. Самостоятелно обаче не би могъл да предпази продукта от микробна развала. За това в нашия случай е комбиниран с Калиевия Сорбат, който също самостоятелно би се затруднил да защити продукта напълно. В комбинация обаче двете молекули предоставят пълна защита в много по-малка концентрация. За нашите продукти например, концентрацията на Калиевия Сорбат не надвишава 0,3%, което е в пъти по-малко от стандартното му използване самостоятелно.  

Продуктите, които не съдържат вода, нямат нужда от такъв вид консервант, но трябва да бъдат предпазени от окисление. То може да настъпи естествено с времето или процеса може да бъде ускорен от кислорода от въздуха или слънчевата светлина. За това към всички маслени продукти е задължително добавянето на антиоксидант и е препоръчително използването на подходящи опаковки - кафяви, зелени и сини стъклени опаковки, каквито използва нашият бранд.

Водещи

Най-четени