Коларова: Нито едно от 48-те помощни училища не може да идентифицира риска за децата 24.10 | 08:58

В IV помощно училище децата са оставяни без педагогически персонал, посочи министърът

От Цанка Донкова

Направена е проверка във всички помощни училища, за да се провери дали имат готовност да се справят, ако децата са поставени в риск. Е, нямат готовност. Това обяви служебният министър на образованието доц. Румяна Коларова в ефира на bTV. Тя допълни, че училищата не могат да реагират и нямат разписани правила за идентифициране на риска, за алармиране на институциите за закрила на детето при подобни ситуации.

Коларова посочи, че са констатирани редица нарушения в IV помощно училище, за където се твърди, че 13-годишната тийнейджърка аутист Ана-Мария е била насилвана.

"Едно от тях е оставянето на персонала, който не е квалифициран, да наблюдава децата. Т.е. децата са оставяни на хора без педагогическо образование", уточни доц. Коларова, и посочи, че причината за това били автобусчета, които превозват децата и са се забавили. Коларова посочи, че има обяснения и на учители, и на възпитатели, и на директорка, и заключения на полиция и прокуратура и те трябва да се изчакат.

Министърът заяви, че това, че няма разписан механизъм, не означавало, че хората няма да реагират адекватно. Коларова се ядоса и заяви, че е наясно с всички сигнали, констатирани са грешките и са предприети мерките, които трябва да се предприемат.

"Временните решения спрямо един човек ще направят хората зависими. Решенията трябва да са принципни", посочи Коларова. Според нея най-големият проблем на образованието е липсата на грамотност

Вторият голям проблем е този за професионалното обучение. В момента има над 900 центрове за обучение. Нито един от тези центрове не е проверен, посочи тя и допълни, че на образованието не трябва да се гледа като на социална помощ.

Водещи

Най-четени