Колите втора ръка с рязък скок на цените, много вносители са пред фалит 09.07 | 16:26
Пандемията накара много хора да са несигурни в доходите си и последното нещо, което мислят да закупят, е кола. Друг фактор за ниските продажби е и това, че потенциални купувачи от съседните държави не могат да идват в България

Търговията с автомобили втора употреба е в труден период. Представители на бранша очакват масови фалити на вносители на автомобили и рязък ръст на цените с около 20%.
Една от причините за поскъпването е липсата на внос от страните, от които традиционно се вкарват автомобили - Германия, Франция, Италия. Пандемията накара много хора да свият доходите си и в момента дори в тези страни хората не продават колите си, а ги задържат. Това пък дава отражение върху цените, на които българските търговци купуват.
Продажбите на автомобили втора употреба са намалели с до 50%, отчитат вносителите на втора ръка автомобили. Автомобилите малко по малко поскъпват и всичко, което влиза нов внос, е поне с 20% по-скъпо от това, което е било до вкарано преди 1 година.
Пандемията накара много хора да са несигурни в доходите си и последното нещо, което мислят да закупят, е кола. Друг фактор за ниските продажби е и това, че потенциални купувачи от съседните държави не могат да идват в България, а преди пандемията това е било доста често срещано явление.
България е много добър балкански пазар, от който коли купуват македонци, гърци, сърби и др. Затруднената мобилност спъва и работата на търговците, защото не могат свободно да влизат на територията на други страни и да търсят добри и качествени коли, които да внасят на българския пазара, пише Монитор. Дори след края на пандемията цените на автомобилите няма да се върнат на старите си нива от по-рано. Заради намаленото търсене много търговци ще са принудени да напуснат бизнеса с вносни коли.
През миналата година секторът натрупа огромни загуби. В момента работят само тези, които имат собствени заделени средства и финанси, които могат да им помогнат. С ниските продажби няма как да се покрият разходите за заплати, данъци, осигуровки и т.н.
Търговците, които внасят автомобили, не се възползват от държавната помощ, предоставена за справяне с пандемията, защото дейността им се извършва на "открити площи" и се предполага, че принудителните затваряния не им влияят. Имаше един месец при пълния локдаун, в които бяха затворени. През останалото време държавата предполага, че са работили и печелят достатъчно, за да покриват разходите.
Повечето търговци реализират стока, закупена в началото на миналата година. Отделно има много хора в сивия сектор, които не плащат данъци. Друг проблем е повишението на екотаксата. Тя е вече около 300 лв., а парите отиват в частни джобове.
Търсенето е различно в малките и големите градове, но общата тенденция е, че всеки се оглежда за икономична кола. Купувачите се интересуват главно от разхода на гориво. В големите градове се търсят по-скъпи коли, но в малките населени места се кара всичко. Там не могат да си позволят да дадат повече от 5000 лева за кола и тя се ползва за всякакви цели. На тях не им трябва скъпа кола с добър евросертификат.
Повечето хора търсят качествена кола на евтина цена. И сравняват цените в интернет пространството, а не качеството. Често такива купувачи по-късно разбират, че евтиното излиза скъпо, коментират вносители.
Водещи
-
Премиерът: Вероятно конвергентният доклад ще излезе в началото на юни
"Ние сме подали искане за извънреден доклад на база на разбирането, че сме покрили критериите...
25.02 | 11:30
-
Нова законова мярка удря по измамите с бележки за гориво
Светослав Бенчев изрази увереност, че предложената мярка ще даде бързо и ефективно решение на...
25.02 | 10:40
-
ВСС защити съдията, който отказа да отнеме колата на Ивайло Цветков-Нойзи
Според шефката на ВКС Галина Захарова е недопустимо несъгласието със съдебния акт да...
25.02 | 10:33
-
Голяма част от плодовите насаждения в Североизточна България са измръзнали
Причината е поредицата от ледени дни с температури под нулата.
25.02 | 09:59
Най-четени
-
Еврото: Експерти с коментар за "сивите" пари и протестът на "Възраждане"
По-възрастните хора са по-скептични към еврото, допълни експертът.
25.02 | 08:44
-
Представят анализ за състоянието и подготовката на въоръжените ни сили
Некомплектът на личния състав
25.02 | 09:13