Концесиите на гари и пристанища - успешна политика 09.01 | 16:44

Избират кой ще ремонтира Централна гара София

От Ивелина Георгиева

Последните концесии, които държавата е направила, показват, че това е една успешна политика. Това отчете министърът на транспорта Ивайло Московски.

По думите му фактите сочат, че привличането на частни инвеститори и публично-частното партньорство, каквото е концесията, е един успешен метод да се развиват гарите и пристанищата особено при липсата на възможност държавата да инвестира в тази инфраструктура.

Като успешен пример Московски посочи отдаването на терминала на насипните товари в Бургас, където за една година концесиониране освен че се е изплатил заема от банката, приходите от оборота са се увеличили двойно.

Министърът отново подчерта, че голяма част от гарите ще бъдат обект на публично-частното партньорство.

В момента текат процедури за концесиониране на гара Пловдив и гара Варна. Когато има заявен инвестиционен интерес, държавата е готова да отдаде и други гари на концесия, поясни транспортният министър.

Такава процедура има и за ремонта на Централа гара София, посочи Московски. След като бъде модернизирана, ще се прецени дали тя да бъде отдадена на концесия или не.

Относно продажбата на БДЖ "Товарни превози" транспортният министър изрази надежда, че ще се получи "едно хубаво състезание, за да може да се постигне най-високата цена и най-добрите параметри за дружеството". Запитан за интереса към компанията от страна на адвокатски дружества, Московски предположи, че зад тях стоят сериозни инвеститори.

Водещи

Най-четени