Край на полицаите в храстите по пътищата 05.03 | 10:51
Ако водач е спрян след показания на мобилна камера, сега има право на възражение, посочи съдия от ВАС

Спирането на работата на над 130 мобилни камери на КАТ не цели да се толерират пътните хулигани, а е насочено към съвестните шофьори, чиито права се случва да бъдат нарушавани. Това обясни съдия Лозан Панов от ВАС в ефира на bTV.
По думите му се търсят ясно установени правила, които да се знаят от всички и да се спазват от всички – и служители на реда, и шофьори. Той даде като пример за неправомерност водач да бъде сниман в зона от пътя, за която все още не важи ограничителен знак. Друг проблем били необозначените автомобили на контролните органи и липсата на тяхната видимост.
"Това се отнася и по отношение на полицаите, които се крият в храстите. Когато няма ясни норми, стават злоупотреби. От друга страна възражения от типа – не ви видях, друг автомобил ме изпреварваше, нямаше знак, ще бъдат неоснователни. Идеята е нарушителят да получи наказание, но в правни норми”, посочи Панов.
Актове ще се издават само въз основа на стационарните, предварително позиционирани и обозначени камери, след влизането в сила на новите правила. Така ако водач бъде спрян след показания на мобилна, той ще има правото на възражение, каквото липсваше при електронните фишове, въведени през 2011 година. Броят на фишовете е около 350 000 хиляди само за миналата година. Не е ясно обаче колко от тях са от мобилни и колко от стационарни камери.
"Различното тълкуване е мотивирало министъра на правосъдието да направи питането към ВАС. Различно се прилагат тези правни норми. В някои региони административният орган посочва къде са точно знакът и автомобилът, в други камерите са под техническите параметри на автомобила. Трябва да има единни правила и указания за използването на мобилните камери. Никой не е против тях”, заяви съдията.
Той уточни и проблемът в фирмените автомобили.
"Когато се управлява МПС на фирма от три субекта, няма как заедно да го управляват. Изискват се данни от управителя на фирмата кой е управлявал. Когато си трима обаче, към кого ще се насочи наказателната отговорност? Има случаи, в които се оказва, че хора на 85 години управляват мощни автомобили и те понасят наказателната отговорност. С това решение се опитваме практиката, която е противоречива, да се уеднакви”.
Лозан Панов посочи още, че в държавите с най-малко нарушения на пътя има най-малко полицаи, а при нас тази зависимост е обратна.
Водещи
-
Каква програма предлага МОН на учениците през лятната ваканция
Кой контролира дейността на частните детски градини
24.06 | 18:00
-
Търсенето на имоти от висок клас продължава да нараства
Повечето купувачи търсят дом, подходящ за тяхното семейство.
24.06 | 16:59
-
Bloomberg: Война между Путин и НАТО ще струва над 1,5 трилиона долара
Стратегическото значение на Балтийските държави
24.06 | 16:45
-
Русия продължава с ударите: Жертви и разрушения в няколко области
В граничещия с Русия регион дрон е причинил смъртта на трима цивилни - осемгодишно дете, мъж и...
24.06 | 15:59
Най-четени
-
Терзиев: Има прекалено много коли в София, няма как лесно да се реши проблемът с трафика и с паркирането
Нека да гледаме всички елементи на услугата на градския транспорт за години напред и да дадем...
24.06 | 11:15
-
Синдикатите се противопоставят на частните железопътни превозвачи
Бизнесът вижда възможност за подобрение
24.06 | 11:45
-
Пети ден продължава акцията по издирване голямата дива котка в "Шуменското плато"
Призовават се хората, които забележат опасното животно да сигнализират на телефон 112 - без да...
24.06 | 10:30
-
Гергана Паси: Иран наистина е държавата без никакви приятели в света
Иран като заплаха за региона
24.06 | 12:59