Купуваме родни стоки заради качеството им и от патриотични подбуди 03.12 | 15:51

От днес стартира националното изложението "Произведено в България", което за първи път се провежда в зала "Универсиада", а не в НДК

От Георги Георгиев

Българинът купува родни стоки заради доброто им качество и от патриотични подбуди. Това показват резултати от традиционна анкета на организаторите на търговското изложение "Произведено в България", което за първи път се провежда в зала "Универсиада", а не в НДК, съобщава БТА.

"Българите продължават да вярват, че българското качество е по-близко до техните очаквания за това, което като потребителска стойност трябва да има един продукт”, каза на пресконференция председателят на Българската търговско-промишлена палата Цветан Симеонов.

Националното изложение беше официално открито днес и ще продължи до 11 декември.

Организаторите отчитат, че в сравнение с 2010 г. се забелязва по-силен патриотичен оттенък в отговорите на потребителите, които отговарят на въпроса защо биха избрали продукт, родно производство. От друга страна намалява процентът на потребителите, които избягват да купуват български стоки (4,5 на сто - 2010 г.; 2,8 на сто - за 2011 г.).

Изгодната цена на българските стоки е била водеща в мотивацията за покупката им за 12,8 на сто от анкетираните, а 10,4% от запитаните заявили, че са си купили роден продукт, за да насърчат местното производство.

Тази година в изложението участват над 150 фирми, което с е 50 на сто по-малко от броя на изложителите през миналата година. Според организаторите това се дължи както на кризата, така и на промяната на местоположението на изложението.

Най-четени