Логиката на Павлова: Плащаме по-скъпи винетки, понеже ни се вдигнали заплатите 22.01 | 15:25

Нужни са 600 млн. годишно за поддържане на републиканската пътна мрежа, а досега от винетки са оставали чисто не повече от 200 милиона

От iNews.bg

"За осем години скочиха и минималната, и средната работна заплата, а цените на винетките не бяха променяни". Това заяви министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова.

Регионалният министър отговори на въпрос какво е наложило увеличаването на цените на стикерите. По думите ѝ са нужни 600 млн. годишно за поддържане на републиканската пътна мрежа, а досега от винетки са оставали чисто не повече от 200 милиона.

Тя напомни, че за разлика от много страни в Европа, шофьорите в България не се облагат с пътен данък, а само с винетки, които са такса, а не данък.

До 2022 година пък ще са нужни нови 7 млрд. лева", посочи министърът.

"Тези, които пътуваме, трябва да плащаме", категорична беше тя.

Павлова посочи още, че при въвеждането на електронните винетки, те ще важат 12 месеца, а не както сега до края на януари, независимо кога са закупени. Тя категорично отрече поскъпването на винетките да е отложено заради местните избори, въпреки че за вдигането на цените им не се говореше преди това.

Вчера депутатите отхвърлиха предложението да се въведат 6-месечни винетки. Мотивът е, че в държавния бюджет не са предвидени пари за печатането на стикери с такъв срок.

Предложението за промяна на Закона за пътищата беше внесено от народните представители от Реформаторския блок Петър Славов и Мартин Димитров. Според тях 6-месечната винетка е необходима най-вече за хората, които използват автомобилите си сезонно или живеят в чужбина.

"При закупуване на годишна винетка обаче се получава така, че те недължимо са принудени да заплащат за услуга, която не ползват през близо половината от годината. Просто защото цената на четири и повече едномесечни винетни стикера надхвърля цената на годишната винетка.", посочват вносителите.

Водещи

Най-четени