МОН сменя близо 500 директори на училища 22.08 | 14:15

Според Стаматов конкурсът е бил дългоочакван, тъй като през последните две години такива процедури не са се провеждали, което е довело до значително изоставане в подмяната на ръководния състав.

От iNews.bg

На 19 август 2024 г. приключи кампанията за набиране на кандидатури за училищни директори в България. С общо 481 свободни места в страната, въпросът дали има достатъчно подготвени и мотивирани кандидати за тези позиции предизвиква значителен интерес.

В ефира на БНР Диян Стаматов, председател на Съюза на работодателите в системата на народната просвета и директор на 119. СУ "Акад. Михаил Арнаудов" в София, сподели своите виждания относно кампанията и предизвикателствата пред нея.

Според Стаматов конкурсът е бил дългоочакван, тъй като през последните две години такива процедури не са се провеждали, което е довело до значително изоставане в подмяната на ръководния състав.

През този период много от временно изпълняващите длъжността директори са достигнали пенсионна възраст, а някои дори са я надминали. Той отбелязва, че първата обява за конкурси през зимата е обхванала около 234 места, докато настоящата е за почти двойно повече. 

Процедурата за провеждане на конкурсите е сравнително нова и включва висока степен на прозрачност. Стаматов обаче изразява критика към тестовете, които бяха включени в зимния конкурс. Според него те са били насочени повече към оценка на интелигентността, отколкото към специфичните умения, необходими за ръководен състав в средното образование.

Стаматов изразява и опасенията си относно възможността да се намерят достатъчно подходящи кандидати за всички обявени позиции. Според него, когато за една длъжност има само един кандидат, съществува риск той да не е най-подходящият за поста.

Директорската роля изисква не само висока професионална компетентност, но и голяма ангажираност и мотивация. "Това е работа, която изисква много повече от обичайните 8 часа на ден", подчертава той, като отбелязва важността на подбора на кандидати с правилната нагласа и готовност да посветят значителни усилия за успешното управление на учебните заведения.

Водещи

Най-четени