Маркетинговите съобщения до инвеститорите - точни и неподвеждащи 15.09 | 15:17

Това записаха депутатите в законопроекта за дейността на колективните инвестиционни схеми

От Кремена Бедерева

Всички маркетингови съобщения до инвеститорите трябва да са ясно обозначени като такива, както и да са точни, ясни и неподвеждащи. Това записаха депутатите в законопроекта за дейността на колективните инвестиционни схеми и на други предприятия за колективно инвестиране, съобщава БТА.

Втори пореден ден Народното събрание обсъжда и гласува на второ четене текстове от документа.

Парламентът забрани маркетинговите съобщения, включващи покана за закупуване на дялове на колективната инвестиционна схема, да съдържат невярна или заблуждаваща информация. Управляващо дружество, което възнамерява да създаде клон, извън територията на България в държава-член на ЕС, трябва предварително да уведоми за това Комисията за финансов надзор (КФН), записаха депутатите.

Дружество от друга страна-член на ЕС, което иска да извършва дейност на територията на България, може да стартира, след като КФН получи информация от съответния компетентен орган за програмата му.

Колективна инвестиционна схема, дялове, от която България предлага на територията на държава-член на Евросъюза, трябва да публикува в съответната приемаща страна емисионната стойност и цената на обратно изкупуване на дяловете си с честотата, определена в закона и нормативните актове към него.

Законопроектът урежда начините и изискванията за преобразуване и прекратяване на дадена колективна инвестиционна схема.

Водещи

Най-четени