Можем ли да върнем ненужен подарък? 26.12 | 13:59

Когато купуваме подарък и допускаме, че е възможно да се наложи замяната или връщането му, предварително трябва се информираме от търговеца дали би се съгласил

От Кремена Бедерева

Според разпоредбите на Закона за защита на потребителите, клиентите могат да поискат да върнат закупена стока или да я заменят с друга само в случаите, в които е установен дефект. Това съобщиха от Комисията за защита на потребителите с експертни съвети по многократно дискутираната, но добиваща отново актуалност при всички празници тема за възможността да бъдат върнати подаръци, които се окажат дублирани, неподходящи или ненужни. 

По света и в България вече има търговци, които са въвели и поддържат добри практики да връщат или заменят по молба на клиентите си закупени от тях стоки, без да имат дефект, за да ги запазят и в бъдеще. Това обаче не е свързано със законови разпоредби и директиви, а единствено с волята на управителя на магазина или веригата.

Затова, когато купуваме подарък, а и нещо за себе си или за дома, и допускаме, че е възможно да се наложи замяната или връщането му, предварително трябва се информираме от търговеца дали би се съгласил.

Добре е това да бъде писмено декларирано от него някъде в обекта или в документ, който да ни бъде предоставен при покупката, за да не изпаднем в ситуация, в която първоначално сме получили принципното обещание на консултанта, че можем да върнем или заменим продукта и то конкретния продукт, а впоследствие да се окаже, че това няма да може да се осъществи на практика. Препоръчително е да се поинтересуваме от други клиенти на въпросния търговец, които са поискали връщане или замяна, как се е отнесъл той с тях.

В рамките на предвиденото от законодателството за защита на потребителите има една възможност да върнем подарък, който не ни е харесал. Това е случаят, в който той е бил закупен от онлайн магазин и успеем да се вместим в предвидения срок от 14 календарни дни за отказ от договора от разстояние.

Тогава няма да е необходимо да дължим никакви обяснения на търговеца, защо искаме да върнем закупената от него стока, а той е длъжен да я приеме и да ни върне парите обратно. Но трябва да имаме предвид обаче, че може да се наложи да заплатим пощенските разходи по връщането на стоката към търговеца.

Водещи

Най-четени