НПО настоява за ремонт и асфалт за столичния бул. „Цар Борис III“ 05.08 | 10:43
От Спаси София настояват и за подмяна на трамвайните линии с безшумни

Гражданската организация Спаси София обяви днес, че се застъпва за пълен ремонт и асфалтиране на бул. Цар Борис III. Активистите смятат, че състоянието на булеварда е трагично предвид, че той е входно-изходна артерия за столицата и един от най-натоварените в града. Паважната настилка, множеството пропадания и дупки, както и лошото осветление са не само неприятна гледка, но и причина за катастрофи. "Основен приоритет за Столичната община трябва да бъде пълен ремонт на бул. Цар Борис III, включващ премахването на паважната настилка и замяната ѝ с асфалтова. Смятаме ремонтът за неотложен и ще се борим той да се заложи в бюджета и да се реализира още през 2020 г.”, заяви Борис Бонев от Спаси София.
От НПО-то смятат, че паветата не са подходяща настилка за булеварди с толкова сериозно движение, тъй като вдигат шум и са източник на прахово замърсяване и кал. Това е особено валидно за артерия, на която ежедневно разчитат десетки квартали и стотици хиляди пътуващи. "Паветата трябва отговорно да се съхраняват и да се използват за улиците в центъра, по площадите и пешеходните зони, където да допълват историческия дух на столицата, но те създават проблеми по натоварените булеварди”, казват от Спаси София.
Множеството инциденти пък показват и сериозен проблем с пътната безопасност на булеварда. За да се подобри тя, от гражданската организация предлагат поставянето на камери за скорост, измерващи не само актуалната, но и средната скорост по булеварда. "Трябва да се разработи и зелена вълна, настроена за 50 км/час, с което бързото каране ще бъде допълнително обезсмислено, но същевременно движението ще бъде улеснено. В допълнение, на пешеходните пресичания трябва да се изградят и защитни острови за изчакване, което е доказана мярка за подобряване на безопасността”, допълни Гергин Борисов от Спаси София.
Освен нов асфалт, проектът за нова визия на бул. Цар Борис III задължително трябва да включва и ремонт на локалните платна, осветлението, тротоарите и велосипедната алея. Според активистите, булевардът има потенциал да бъде изключително приятен и по който да се пътува удобно и безопасно, независимо дали се използва градския транспорт, автомобил или велосипед.
От Спаси София настояват и за отговор от Столичната община, какво се случва с дълго отлагания ремонт на трамвайните линии по булеварда. Трасето на трамвай №5 трябваше да се ремонтира преди години, но общината още не е пуснала обществена поръчка. "Изключително важно е асфалтирането на булеварда да бъде синхронизирано с ремонта на трамвайното трасе. Гражданите трябва да имат разумна алтернатива по време на тези дълги, но неотложни ремонти. Призоваваме за отговорно поведение и безупречна координация в Столичната община, за да се избегнат тежки затруднения”, завършват позицията си от Спаси София.
Водещи
-
Ето как се определя нашата карма
Обикновено или будят някакво особено страхопочитание, или звучат толкова абстрактно и...
28.04 | 17:59
-
Детското отделение в Многопрофилната болница „Проф. д-р Параскев Стоянов“ в Ловеч
Той добави, че детското отделение не работи от 18 април и се очаква да заработи на 7 май....
28.04 | 16:59
-
Затварят „Хемус“ за ремонт
Трафикът ще се пренасочва от пътен възел „Ботевград“ по път II-17, по път I-1 Ботевград -...
28.04 | 16:45
Най-четени
-
АПИ: До сряда струва 87 лева, после цената скача
Припомняме, че системата за онлайн продажба дава възможност винетката да бъде купена до 30...
28.04 | 12:15
-
Лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов заминава за конгрес на ЕНП
В конгреса ще участват евродепутати, премиери, еврокомисари и лидери на партии от семейството...
28.04 | 16:15
-
Евелин Банев - Брендо не се яви в съда
Преди това той изчезна малко, след като получи 6 години затвор за пране на пари.
28.04 | 11:45
-
Още един удар върху опасна и порочна практика у нас
Европейската комисия (ЕК) с нови правила за колите - иска затягане на техническите прегледи и...
28.04 | 16:00