НПО настоява за ремонт и асфалт за столичния бул. „Цар Борис III“ 05.08 | 10:43
От Спаси София настояват и за подмяна на трамвайните линии с безшумни

Гражданската организация Спаси София обяви днес, че се застъпва за пълен ремонт и асфалтиране на бул. Цар Борис III. Активистите смятат, че състоянието на булеварда е трагично предвид, че той е входно-изходна артерия за столицата и един от най-натоварените в града. Паважната настилка, множеството пропадания и дупки, както и лошото осветление са не само неприятна гледка, но и причина за катастрофи. "Основен приоритет за Столичната община трябва да бъде пълен ремонт на бул. Цар Борис III, включващ премахването на паважната настилка и замяната ѝ с асфалтова. Смятаме ремонтът за неотложен и ще се борим той да се заложи в бюджета и да се реализира още през 2020 г.”, заяви Борис Бонев от Спаси София.
От НПО-то смятат, че паветата не са подходяща настилка за булеварди с толкова сериозно движение, тъй като вдигат шум и са източник на прахово замърсяване и кал. Това е особено валидно за артерия, на която ежедневно разчитат десетки квартали и стотици хиляди пътуващи. "Паветата трябва отговорно да се съхраняват и да се използват за улиците в центъра, по площадите и пешеходните зони, където да допълват историческия дух на столицата, но те създават проблеми по натоварените булеварди”, казват от Спаси София.
Множеството инциденти пък показват и сериозен проблем с пътната безопасност на булеварда. За да се подобри тя, от гражданската организация предлагат поставянето на камери за скорост, измерващи не само актуалната, но и средната скорост по булеварда. "Трябва да се разработи и зелена вълна, настроена за 50 км/час, с което бързото каране ще бъде допълнително обезсмислено, но същевременно движението ще бъде улеснено. В допълнение, на пешеходните пресичания трябва да се изградят и защитни острови за изчакване, което е доказана мярка за подобряване на безопасността”, допълни Гергин Борисов от Спаси София.
Освен нов асфалт, проектът за нова визия на бул. Цар Борис III задължително трябва да включва и ремонт на локалните платна, осветлението, тротоарите и велосипедната алея. Според активистите, булевардът има потенциал да бъде изключително приятен и по който да се пътува удобно и безопасно, независимо дали се използва градския транспорт, автомобил или велосипед.
От Спаси София настояват и за отговор от Столичната община, какво се случва с дълго отлагания ремонт на трамвайните линии по булеварда. Трасето на трамвай №5 трябваше да се ремонтира преди години, но общината още не е пуснала обществена поръчка. "Изключително важно е асфалтирането на булеварда да бъде синхронизирано с ремонта на трамвайното трасе. Гражданите трябва да имат разумна алтернатива по време на тези дълги, но неотложни ремонти. Призоваваме за отговорно поведение и безупречна координация в Столичната община, за да се избегнат тежки затруднения”, завършват позицията си от Спаси София.
Водещи
-
Къде българите взимат най-високи заплати?
Средната брутна месечна работна заплата в област Пловдив за януари 2025 г. е 2 066 лв., за...
19.05 | 17:20
-
„Да, България“ иска оставки в столичния градски транспорт
Междувременно Божидар Божанов също излезе с коментар във Фейсбук.
19.05 | 16:45
-
КНСБ потвърди: Основните заплати на шофьорите в градския транспорт се вдигат с 300 лв.
Става ясно, че в резултат на проведения разговор, държавата ще отпусне допълнителни средства в...
19.05 | 16:30
-
Смъртността в България е най-високата в Европа, а детската смъртност е 1,5 пъти по-висока в сравнение със средните стойности за Европа
Това показват най-новите данни за смъртността и продължителността на живота в България,...
19.05 | 16:17
Най-четени
-
Васил Терзиев заяви категорично, че няма как да отговори на искането на протестиращите служители
"За мен да кажеш, че си слязъл от 400 на 300 лв. искане не е отстъпка", поясни Терзиев и...
19.05 | 11:15
-
Синдикатите обявиха безсрочна стачка: Ще се събира подписка и метрото да спре работа
Това обявиха синдикатите след среща с местната власт
19.05 | 11:04
-
Васил Терзиев заяви, че ще покани представители на протестиращите служители на градския транспорт на среща в общината
Направен е анализ колко деца са имали проблем със стигането да училище през двата дни, в които...
19.05 | 10:15
-
Венимин е победиелят в 13-ия сезон на "Като две капки вода"
Втора остана Михаела Маринова, а трети - продуцентът Иван (без Андрей)
19.05 | 00:08