НПО настоява за ремонт и асфалт за столичния бул. „Цар Борис III“ 05.08 | 10:43
От Спаси София настояват и за подмяна на трамвайните линии с безшумни
Гражданската организация Спаси София обяви днес, че се застъпва за пълен ремонт и асфалтиране на бул. Цар Борис III. Активистите смятат, че състоянието на булеварда е трагично предвид, че той е входно-изходна артерия за столицата и един от най-натоварените в града. Паважната настилка, множеството пропадания и дупки, както и лошото осветление са не само неприятна гледка, но и причина за катастрофи. "Основен приоритет за Столичната община трябва да бъде пълен ремонт на бул. Цар Борис III, включващ премахването на паважната настилка и замяната ѝ с асфалтова. Смятаме ремонтът за неотложен и ще се борим той да се заложи в бюджета и да се реализира още през 2020 г.”, заяви Борис Бонев от Спаси София.
От НПО-то смятат, че паветата не са подходяща настилка за булеварди с толкова сериозно движение, тъй като вдигат шум и са източник на прахово замърсяване и кал. Това е особено валидно за артерия, на която ежедневно разчитат десетки квартали и стотици хиляди пътуващи. "Паветата трябва отговорно да се съхраняват и да се използват за улиците в центъра, по площадите и пешеходните зони, където да допълват историческия дух на столицата, но те създават проблеми по натоварените булеварди”, казват от Спаси София.
Множеството инциденти пък показват и сериозен проблем с пътната безопасност на булеварда. За да се подобри тя, от гражданската организация предлагат поставянето на камери за скорост, измерващи не само актуалната, но и средната скорост по булеварда. "Трябва да се разработи и зелена вълна, настроена за 50 км/час, с което бързото каране ще бъде допълнително обезсмислено, но същевременно движението ще бъде улеснено. В допълнение, на пешеходните пресичания трябва да се изградят и защитни острови за изчакване, което е доказана мярка за подобряване на безопасността”, допълни Гергин Борисов от Спаси София.
Освен нов асфалт, проектът за нова визия на бул. Цар Борис III задължително трябва да включва и ремонт на локалните платна, осветлението, тротоарите и велосипедната алея. Според активистите, булевардът има потенциал да бъде изключително приятен и по който да се пътува удобно и безопасно, независимо дали се използва градския транспорт, автомобил или велосипед.
От Спаси София настояват и за отговор от Столичната община, какво се случва с дълго отлагания ремонт на трамвайните линии по булеварда. Трасето на трамвай №5 трябваше да се ремонтира преди години, но общината още не е пуснала обществена поръчка. "Изключително важно е асфалтирането на булеварда да бъде синхронизирано с ремонта на трамвайното трасе. Гражданите трябва да имат разумна алтернатива по време на тези дълги, но неотложни ремонти. Призоваваме за отговорно поведение и безупречна координация в Столичната община, за да се избегнат тежки затруднения”, завършват позицията си от Спаси София.
Водещи
-
Иван Гешев: Десет души управляват България извън институциите
Бившият главен прокурор Иван Гешев направи остри критики към настоящата политическа система и...
13.01 | 16:20
-
Близо 120 000 млади българи имат дългове
Според данните, длъжниците между 18 и 20-годишна възраст са 4 хиляди, 36 хиляди са тези между...
13.01 | 15:59
-
Как да разберем дали имаме проблем с щитовидната жлеза?
Хипотиреоидизмът се развива, когато щитовидната жлеза не произвежда достатъчно хормони.
13.01 | 15:30
-
Най-добрите градове за живот в България
Въпреки че поизостава в икономическо развитие в сравнение с други държави членки на ЕС,...
13.01 | 14:59
Най-четени
-
Драстично поскъпват банковите услуги от пролетта
Водещи финансови институции в страната обявиха по-високи тарифи за редица услуги, включително...
13.01 | 09:45
-
Почитаме християнските мъченици Ермил и Стратоник
Ермил бил дякон в църквата в Сингидунум
13.01 | 09:15
-
Би Ти Ви търси „новия Слави Трифонов”
Телевизията планира връщане на вечерното ток шоу, свалено в края на 2023-а.
13.01 | 10:15