Над 40 000 души са подпомогнати от БЧК и USAID по програмата „Дейности в отговор на COVID-19“ 01.04 | 15:22

Тя имаше за цел да подкрепи граждани в цялата страна в условията на глобална пандемия, както и да предоставя навременна и важна информация за развитието на ситуацията

От iNews.bg

Над 40 000 граждани от цялата страна са подпомогнати от началото на програмата "Дейности в отговор на COVID-19" на Български Червен кръст, финансирана от Американската агенция за международно развитие (USAID). На фона на пандемията COVID-19 БЧК реализира серия активности в подкрепа на обществото и уязвими социални групи, сред които предоставяне на 30 000 хигиенни пакета и 2 500 творчески комплекта за деца, откриване на контактен център за подкрепа при кризи, част от който е и националната гореща линия 0800 1 1466, кризисен оперативен център, онлайн чат за психосоциална подкрепа и безплатни професионални психологически консултации. Организацията стартира още безплатни онлайн курсове за доброволци и мащабна информационна кампания за COVID-19, която продължава и в момента.

Програмата "Дейности в отговор на COVID-19" е част от глобалния апел за помощ на  Международната Федерация на дружествата на Червения кръст и Червения полумесец (МФЧК/ЧП), обявен в отговор на COVID-19. Тя стартира през месец октомври 2020 г. и приключи на 31 март. Програмата имаше ключова роля в непрестанната хуманитарна дейност на БЧК, който продължава активно да оказва подкрепа в борбата срещу COVID-19 на всички нуждаещи се, и включваше серия мащабни активности.

"От името на всички в Българския Червен кръст сърдечно благодаря на USAID за подкрепата на Глобалния апел на Международната федерация на Червения кръст и Червения полумесец, както и на Посолството на САЩ в България за огромната помощ по реализирането на така важната програма "Дейности в отговор на COVID-19", благодарение на която с общи усилия успяхме да подпомогнем хиляди хора у нас и да достигнем с важна информация до още повече. Нашата работа няма да спре дотук и оставаме неизменно до тези, които имат нужда от подкрепа и занапред" – заяви акад. Христо Григоров, председател на Българския Червен кръст.

"Вярвам, че сме по-силни заедно и само обединени можем да се справим с пандемията от COVID-19. Резултатите, които Посолството на САЩ в България и USAID постигнаха в партньорство с Българския Червен кръст, са забележителни и съм благодарна за непрестанната дейност на организацията в подкрепа на най-уявимите граждани в България" – заяви Н. Пр. Херо Мустафа, посланик на САЩ в България.

Подкрепа на граждани от цялата страна

Като част от "Дейности в отговор на COVID-19" бяха организирани над 400 сесии за хигиенни практики и здравно образование, раздадени са 30 000 комплекта за лична хигиена и 2500 творчески пакета за деца в социално уязвима ситуация в цялата страна. С подкрепата на USAID, организацията откри още контактен център за подкрепа в Пловдив, към който оперира национална безплатна гореща линия – 0800 1 1466, изградена и благодарение на подкрепата на мобилния оператор VIVACOM. Чрез нея гражданите могат да се свързват безплатно и конфиденциално с консултанти на БЧК, които предоставят възможност за връзка с квалифициран психолог и информация относно дейностите на организацията и актуалните противоепидемични мерки. От откриването на центъра в края на февруари до момента той е помогнал на над 400 души. Допълнително, чрез своя национален онлайн чат за психосоциална подкрепа, достъпен за всички на уебсайта на организацията, БЧК подкрепи над 1000 души от началото на пандемията. Директните консултации се провеждат от специалисти в областта всеки работен ден от 12 до 14 часа и ще продължат и след края на програмата.

За първи път БЧК предостави последваща психологическа грижа на нуждаещите се чрез 26 квалифицирани психолози, като услугата беше насочена към всички хора, намиращи се на територията на страната. Предоставени са 765 консултации, които помагат за подобряването на психичното здраве на гражданите и на обществото като цяло.

Специализирана подготовка за реакция при кризи

Като част от програмата, през изминалия месец Българският Червен кръст откри още Национален кризисен оперативен център (НКОЦ) в Лозен с цел да подобри координацията на дейностите си на национално и регионално ниво. Трите му основни функции са организация, информация и техническа експертиза, като той изпълнява и координационна функция за специализираната подготовка за реакция при кризи.

Мащабна информационна кампания

Съвместно с USAID и в партньорство с М3 Communications Group, Inc., БЧК стартира и информационната кампания за COVID-19 "Направи го за тези, които обичаш", която продължава и в момента. Целта ѝ е да акцентира върху важността от спазването на противоепидемичните мерки във все по-сложната пандемична обстановка, да предоставя надеждна информация на българските граждани и да се бори с фалшивите новини. До момента чрез дейностите по кампанията са достигнати над 200 000 души в цялата страна.

Водещи