Над 80% от българите искат повече БГ стоки в хипермаркетите 05.05 | 17:04
Над половината участници в социологическо проучване искат да продължат да купуват предимно родно производство
Aгенция за онлайн маркетингови проучвания JTN проведе национално-представително проучване в периода 20-24 април за тенденциите в потребителското поведение в условията на COVID-19. Целта му е да набележи основни промени в поведението и нагласите на купувачите. Резултатите недвусмислено показват, че потребителите предпочитат да пазаруват в по-големи магазини по време на извънредното положение и са склонни да похарчат повече, ако продуктите и стоките са с българско производство.
По отношение на навиците си за пазаруване, потребителите споделят, че са станали по-рационални и по-силно ценово чувствителни. 41% ходят до магазина само веднъж в седмицата, а 36% дори по-рядко като признават, че все повече търсят изгодни оферти и промоции.
Въпреки че повече от половината запитани смятат, че цените в големите хипермаркети са се увеличили, те продължават да ги предпочитат по ред причини. Те посочват, че там по-лесно намират всички необходими продукти и по-лесно спазват препоръчителната дистанция.
От друга страна привържениците на по-малките квартални магазини споделят, че не се притесняват толкова от чакането пред големите хипермаркети, колкото от факта, че според тях там няма достатъчно български продукти.
Според 81% от тях големите вериги трябва да инвестират повече в икономиката у нас като предлагат повече стоки произведени в страната. Висок процент от анкетираните са посочили, че според тях тукашните производители могат да се справят да захранят хипермаркетите с достатъчно продукти. Повече от половината заявяват, че биха предпочели българска стока, дори и тя да е с по-висока цена, а 70% дори биха сменили магазина, от който пазаруват за друг, в който могат да намерят "произведено в България”.
Много от запитаните смятат, че в условията на COVID-19 са придобили полезни навици за пазаруване и биха ги запазили и след края на извънредното положение. 59% искат и за в бъдеще да обмислят по-добре покупките си, а 54% твърдят, че ще продължават да купуват предимно български продукти.
87% от анкетираните са посочили, че са спазили препоръките за социално дистанциране и са прекарали Великден вкъщи. Над 70% споделят, че подкрепят мерките в извънредното положение, но и признават, че са притеснени от ситуацията в страната.
Проучването е проведено сред 600 мъже и жени на възраст 18-74 години, балансирани, спрямо национална представителна извадка по пол, възраст, местожителство и размер на населеното място. Теренната работа е била 20-24 април, с онлайн потребителски панел JTN Panel, по методологията CAWI (Computer Assisted Web Interviewing). Всички набрани данни са верифицираци с технологично-аналитичния метод Field Detective, собствена разработка на JTN и водеща система в сферата на CAWI проучванията.
Водещи
-
Традиции и обичаи за 20 ноември
Едно от големите му заслуги е, че още докато е бил в манастира, той активно проповядвал и...
20.11 | 10:30
-
Родители скочиха! Обвинения за сатанизъм в детска градина
Идеята според ръководството – „спомен за бъдещето“
20.11 | 10:15
-
Зелената зона във Варна започва да работи от днес
Електромобилите паркират безплатно както в синята, така и в зелената зона във Варна.
20.11 | 09:59
-
Асен Василев: Догодина българите ще живеят по-зле и ще обеднеят
Догодина българите ще живеят по-зле и ще обеднеят, допълни Василев.
20.11 | 09:30
Най-четени
-
Делото срещу бившата полицайка Симона Радева е на финалната права
Обвинението: Стълба за бягство
20.11 | 08:45
-
Времето разделя Балканите - зима на запад, пролетни температури до 20 градуса у нас
Зима в Западните Балкани
20.11 | 08:30
-
ПП инсталира прасе-касичка пред НС, олицетворяваща бюджета
Централният бюджет влиза на първо гласуване в зала утре. Именно план-сметката за догодина е...
20.11 | 08:59
-
Асен Василев: Догодина българите ще живеят по-зле и ще обеднеят
Догодина българите ще живеят по-зле и ще обеднеят, допълни Василев.
20.11 | 09:30