Над 80% от българите искат повече БГ стоки в хипермаркетите 05.05 | 17:04
Над половината участници в социологическо проучване искат да продължат да купуват предимно родно производство

Aгенция за онлайн маркетингови проучвания JTN проведе национално-представително проучване в периода 20-24 април за тенденциите в потребителското поведение в условията на COVID-19. Целта му е да набележи основни промени в поведението и нагласите на купувачите. Резултатите недвусмислено показват, че потребителите предпочитат да пазаруват в по-големи магазини по време на извънредното положение и са склонни да похарчат повече, ако продуктите и стоките са с българско производство.
По отношение на навиците си за пазаруване, потребителите споделят, че са станали по-рационални и по-силно ценово чувствителни. 41% ходят до магазина само веднъж в седмицата, а 36% дори по-рядко като признават, че все повече търсят изгодни оферти и промоции.
Въпреки че повече от половината запитани смятат, че цените в големите хипермаркети са се увеличили, те продължават да ги предпочитат по ред причини. Те посочват, че там по-лесно намират всички необходими продукти и по-лесно спазват препоръчителната дистанция.
От друга страна привържениците на по-малките квартални магазини споделят, че не се притесняват толкова от чакането пред големите хипермаркети, колкото от факта, че според тях там няма достатъчно български продукти.
Според 81% от тях големите вериги трябва да инвестират повече в икономиката у нас като предлагат повече стоки произведени в страната. Висок процент от анкетираните са посочили, че според тях тукашните производители могат да се справят да захранят хипермаркетите с достатъчно продукти. Повече от половината заявяват, че биха предпочели българска стока, дори и тя да е с по-висока цена, а 70% дори биха сменили магазина, от който пазаруват за друг, в който могат да намерят "произведено в България”.
Много от запитаните смятат, че в условията на COVID-19 са придобили полезни навици за пазаруване и биха ги запазили и след края на извънредното положение. 59% искат и за в бъдеще да обмислят по-добре покупките си, а 54% твърдят, че ще продължават да купуват предимно български продукти.
87% от анкетираните са посочили, че са спазили препоръките за социално дистанциране и са прекарали Великден вкъщи. Над 70% споделят, че подкрепят мерките в извънредното положение, но и признават, че са притеснени от ситуацията в страната.
Проучването е проведено сред 600 мъже и жени на възраст 18-74 години, балансирани, спрямо национална представителна извадка по пол, възраст, местожителство и размер на населеното място. Теренната работа е била 20-24 април, с онлайн потребителски панел JTN Panel, по методологията CAWI (Computer Assisted Web Interviewing). Всички набрани данни са верифицираци с технологично-аналитичния метод Field Detective, собствена разработка на JTN и водеща система в сферата на CAWI проучванията.
Водещи
-
Анелия Мурджова от Симитли помогна на самотен зрелостник в най-важната му вечер
Историята на Анелия и Олександър показва, че понякога най-важните уроци се учат не в училище,...
30.05 | 10:59
-
Парламентът обсъжда напредъка на Северна Македония по пътя към ЕС
Проектът на решение е внесен на 29 май от Тошко Йорданов ("Има такъв народ") и група народни...
30.05 | 10:32
-
Какво може да направи Външно министерство, ако ви задържат зад граница
Това, което те могат да направят, е:
30.05 | 10:14
Най-четени
-
Николай Банев и съпругата му Евгения спечелиха дело срещу прокуратурата и ще получат обезщетение от 20 хиляди лева
Прокуратурата има право да обжалва решението на Софийския градски съд.
30.05 | 09:12
-
Ново заседание по делото срещу бившата полицайка Симона Радева
Делото срещу бившата полицайка продължава да се гледа, докато основният обвиняем - Георги...
30.05 | 09:30