Над 80% от българите искат повече БГ стоки в хипермаркетите 05.05 | 17:04
Над половината участници в социологическо проучване искат да продължат да купуват предимно родно производство
Aгенция за онлайн маркетингови проучвания JTN проведе национално-представително проучване в периода 20-24 април за тенденциите в потребителското поведение в условията на COVID-19. Целта му е да набележи основни промени в поведението и нагласите на купувачите. Резултатите недвусмислено показват, че потребителите предпочитат да пазаруват в по-големи магазини по време на извънредното положение и са склонни да похарчат повече, ако продуктите и стоките са с българско производство.
По отношение на навиците си за пазаруване, потребителите споделят, че са станали по-рационални и по-силно ценово чувствителни. 41% ходят до магазина само веднъж в седмицата, а 36% дори по-рядко като признават, че все повече търсят изгодни оферти и промоции.
Въпреки че повече от половината запитани смятат, че цените в големите хипермаркети са се увеличили, те продължават да ги предпочитат по ред причини. Те посочват, че там по-лесно намират всички необходими продукти и по-лесно спазват препоръчителната дистанция.
От друга страна привържениците на по-малките квартални магазини споделят, че не се притесняват толкова от чакането пред големите хипермаркети, колкото от факта, че според тях там няма достатъчно български продукти.
Според 81% от тях големите вериги трябва да инвестират повече в икономиката у нас като предлагат повече стоки произведени в страната. Висок процент от анкетираните са посочили, че според тях тукашните производители могат да се справят да захранят хипермаркетите с достатъчно продукти. Повече от половината заявяват, че биха предпочели българска стока, дори и тя да е с по-висока цена, а 70% дори биха сменили магазина, от който пазаруват за друг, в който могат да намерят "произведено в България”.
Много от запитаните смятат, че в условията на COVID-19 са придобили полезни навици за пазаруване и биха ги запазили и след края на извънредното положение. 59% искат и за в бъдеще да обмислят по-добре покупките си, а 54% твърдят, че ще продължават да купуват предимно български продукти.
87% от анкетираните са посочили, че са спазили препоръките за социално дистанциране и са прекарали Великден вкъщи. Над 70% споделят, че подкрепят мерките в извънредното положение, но и признават, че са притеснени от ситуацията в страната.
Проучването е проведено сред 600 мъже и жени на възраст 18-74 години, балансирани, спрямо национална представителна извадка по пол, възраст, местожителство и размер на населеното място. Теренната работа е била 20-24 април, с онлайн потребителски панел JTN Panel, по методологията CAWI (Computer Assisted Web Interviewing). Всички набрани данни са верифицираци с технологично-аналитичния метод Field Detective, собствена разработка на JTN и водеща система в сферата на CAWI проучванията.
Водещи
-
Ограничават движението в участък от АМ „Хемус“ между тунелите „Витиня“ и „Топли дол“
Апелът към шофьорите е да пътуват внимателно, да следват стриктно поставената пътна...
13.01 | 17:40
-
КАТ глобява шофьори за непочистени от снега автомобили
По отношение на пътнотранспортната обстановка и почистването на пътищата главен инспектор...
13.01 | 17:20
-
Радев ще връчи първия проучвателен мандат за съставяне на правителство на представител на най-голямата парламентарна група ГЕРБ - СДС
Церемонията ще се състои на 15 януари
13.01 | 16:53
-
Иван Гешев: Десет души управляват България извън институциите
Бившият главен прокурор Иван Гешев направи остри критики към настоящата политическа система и...
13.01 | 16:20
Най-четени
-
Драстично поскъпват банковите услуги от пролетта
Водещи финансови институции в страната обявиха по-високи тарифи за редица услуги, включително...
13.01 | 09:45
-
Почитаме християнските мъченици Ермил и Стратоник
Ермил бил дякон в църквата в Сингидунум
13.01 | 09:15
-
Радев ще връчи първия проучвателен мандат за съставяне на правителство на представител на най-голямата парламентарна група ГЕРБ - СДС
Церемонията ще се състои на 15 януари
13.01 | 16:53