Над 80% от българите искат повече БГ стоки в хипермаркетите 05.05 | 17:04
Над половината участници в социологическо проучване искат да продължат да купуват предимно родно производство
Aгенция за онлайн маркетингови проучвания JTN проведе национално-представително проучване в периода 20-24 април за тенденциите в потребителското поведение в условията на COVID-19. Целта му е да набележи основни промени в поведението и нагласите на купувачите. Резултатите недвусмислено показват, че потребителите предпочитат да пазаруват в по-големи магазини по време на извънредното положение и са склонни да похарчат повече, ако продуктите и стоките са с българско производство.
По отношение на навиците си за пазаруване, потребителите споделят, че са станали по-рационални и по-силно ценово чувствителни. 41% ходят до магазина само веднъж в седмицата, а 36% дори по-рядко като признават, че все повече търсят изгодни оферти и промоции.
Въпреки че повече от половината запитани смятат, че цените в големите хипермаркети са се увеличили, те продължават да ги предпочитат по ред причини. Те посочват, че там по-лесно намират всички необходими продукти и по-лесно спазват препоръчителната дистанция.
От друга страна привържениците на по-малките квартални магазини споделят, че не се притесняват толкова от чакането пред големите хипермаркети, колкото от факта, че според тях там няма достатъчно български продукти.
Според 81% от тях големите вериги трябва да инвестират повече в икономиката у нас като предлагат повече стоки произведени в страната. Висок процент от анкетираните са посочили, че според тях тукашните производители могат да се справят да захранят хипермаркетите с достатъчно продукти. Повече от половината заявяват, че биха предпочели българска стока, дори и тя да е с по-висока цена, а 70% дори биха сменили магазина, от който пазаруват за друг, в който могат да намерят "произведено в България”.
Много от запитаните смятат, че в условията на COVID-19 са придобили полезни навици за пазаруване и биха ги запазили и след края на извънредното положение. 59% искат и за в бъдеще да обмислят по-добре покупките си, а 54% твърдят, че ще продължават да купуват предимно български продукти.
87% от анкетираните са посочили, че са спазили препоръките за социално дистанциране и са прекарали Великден вкъщи. Над 70% споделят, че подкрепят мерките в извънредното положение, но и признават, че са притеснени от ситуацията в страната.
Проучването е проведено сред 600 мъже и жени на възраст 18-74 години, балансирани, спрямо национална представителна извадка по пол, възраст, местожителство и размер на населеното място. Теренната работа е била 20-24 април, с онлайн потребителски панел JTN Panel, по методологията CAWI (Computer Assisted Web Interviewing). Всички набрани данни са верифицираци с технологично-аналитичния метод Field Detective, собствена разработка на JTN и водеща система в сферата на CAWI проучванията.
Водещи
-
Борисов и Пеевски към миньори и енергетици: Обещано и изпълнено!
Те се срещнаха с представители на миньорите и синдикатите и министъра на енергетиката
25.04 | 18:30
-
Пуснаха двама от престъпната група на Динко от Ямбол
Бургаският апелативен съд отмени определение на Ямболския окръжен съд и постанови мярка за...
25.04 | 18:15
-
Обвиниха жена, опитала да удуши майка си
Деянието е извършено в условията на домашно насилие
25.04 | 18:00
Най-четени
-
Борисов: Честито на новата коалиция! „Честито на „Възраждане“
Според него ще се изредят поне още 5-6 служебни правителства.
25.04 | 10:17
-
Протестът на енергетиката блокира центъра на София и затвори пространството около пл. "Независимост"
Част от тях бяха допуснати в сградата на Народното събрание
25.04 | 12:45
-
През деня се очакват повсеместни валежи
Жълт код за потенциално опасно време и обилни дъждове е обявен в 12 области на страната
25.04 | 08:15
-
Георги Георгиев от ГЕРБ: ПП превърнаха Столична община в банкомат!
Притеснени сме за късмета на една министерска съпруга
25.04 | 14:20