Намаляват мълчаливите обаждания на телефона за деца 116 111 15.01 | 18:00

За 2022 г. са постъпили 25 обаждания, свързани със суицидни мисли на деца

От iNews

28 400 обаждания са получени през 2022 г. Националната телефонна линия за деца 116 111, информираха от Държавната агенция за закрила на детето.

1052 са подадените сигнали за дете в риск, което е с 3,34% повече в сравнение с 2021 г. Най-много от тях са за физически и психически тормоз над дете. На второ място са подадените сигнали за неглижиране, съобщиха от Агенцията.

Психолози са провели 7700 консултации, като повече от половината са с деца.

Продължава тенденцията за търсене и получаване на съвети и подкрепа по отношение на общуването, както с техни връстници, така и с възрастните, които се грижат за тях. Децата на възраст между 14 и 17 години най-често търсят консултантите на линията. За изминалата година има спад с 35% на мълчаливите обаждания.

На линията могат да потърсят съвет за отглеждането, възпитанието и общуването с деца, обясни д-р Теодора Иванова, председател на ДАЗД.

През 2022 г. обажданията от майки на деца са се увеличили с 27, 61 %, докато 5,2% по-малко бащи са търсили консултантите на Линията. Положителна е тенденцията за драстично увеличение на обажданията от други институции, като нарастването е с 54% от странна медицински персонал, 62% от учебните заведения, а от структурите на МВР с над 84%.

През 2022 г. на Националната телефонна линия за деца 116 111 на Държавната агенция за закрила на детето са постъпили 25 обаждания, свързани със суицидни мисли на деца като 4 от тях са през месец декември.

Дете споделя с консултантите, че често изпитва тревожни мисли, изпада в депресия и има желание за самонараняване. По думите му има грижовни родители, които правят всичко възможно то да се чувства добре. В хода на разговора става ясно, че въпреки подкрепящата и спокойна семейна среда, детето е тормозено от свои връстници. Специалистите насърчили детето да споделя всичко с родителите си и да търси необходимата психологическа подкрепа.

На Националната телефонна линия за деца 116 111 на ДАЗД постъпва обаждане от дежурен оператор на "Национална система 112", който предава сигнал за дете в риск. Момиче, съзнателно приело опасни за него лекарства, заради раздяла с приятеля си. Роднините му повикали линейка. Оказана е веднага медицинска помощ, а детето и близките му са насочени за работа със специалисти.

От 2009 г. Държавната агенция за закрила на детето управлява Националната телефонна линия за деца 116 111, която е с хармонизиран европейски телефонен номер. Чрез линията децата и възрастните, които са загрижени за тях, могат да бъдат изслушани, консултирани и подкрепени от доказани професионалисти анонимно, безплатно, 24 часа, 7 дни в седмицата.

Водещи

Най-четени