Нанков: Пътищата ни вече ще са по германски, а не по съветски модел 03.09 | 10:30
Няма корупция в пътното строителство, категоричен е регионалният министър
Координацията, комуникацията и контролът на подопечни мои структури, като АПИ, е трябвало да бъде по-добра. Това призна регионалният министър в оставка Николай Нанков в сутрешния блок на bTV. Той напусна поста, заедно с министрите на вътрешните работи и на транспорта след тежката катастрофа в Своге.
По думите му не е имало натиск за оставки и за него това е правилното решение да се поеме отговорност. "Мотиви в случая е безсмислено да се изтъкват. Дори, ако има или няма вина в хора или институции, ние имаме 17 загинали, 21 тежко ранени, един съсипан човек – шофьора.”
По думите му за оставка на правителството не може да се говори, защото има конкретни ангажименти и правомощия в провеждането на политики на три ведомства и подчинените им структури. В организационен план има какво да се подобри. Убеден съм, че кабинетът и правителството изпълнява по изключително категоричен начин управленската си програма и приоритетите си, посочи Нанков.
Той отрича министрите да живеят в страх от уволнение и в унижение, както Валери Симеонов посочи преди дни. "Не е прав, премиерът не просто е длъжен, той трябва да избира с кого ще работи.”
Министърът добави, че е критичен в оценката на работата на АПИ и председателят ѝ - Дончо Атанасов.
"Имало е пропуски, трябват по-кардинални действия в комуникацията. Запознах се с проектите, има спецификация, процедури за одобрение и контролиране. В строителството има няколко основни неща – проектиране, възлагане, етап на изпълнение и приемане на обекта и въвеждането в експлоатация. По пътя край Своге е имало движение две години по-рано преди акт 16”, посочи той.
"Дефектите на пътя край Своге са били открити след изтичане на гаранционните срокове по ремонта, В новата наредба за проектиране на пътищата има над 20 нови нюанса, свързани с пътната безопасност. Пътищата в България доскоро се проектираха по съветски модел, а сега това ще става по германски. Наредбата не бе променяна повече от 30 г.", продължи регионалният министър.
Гаранцията за отстраняването на дефектите по пътя е до декември месец тази година. Нанков добави, че за строителство на подобен тип обекти са вече увеличени гаранционните срокове. За магистрала например от пет, срокът става седем години.
Седмица преди инцидента разписах обнародване на наредба с над 20 нови нюанса за пътна безопасност. До скоро се проектираха пътища по съветски модел, каза още министърът.
"Не мога да твърдя, че има корупция в строителството. Обществената поръчка е по реда на Европейската банка за възстановяване и развитие. Неустойки не са плащани, не са искани. Искат се, ако има причини за удължаване на строителството”, посочи той
Водещи
-
Гущеров-младши мечтае за развод със Светлана
Вече нямам чувства към нея, категоричен е той
25.11 | 16:45
-
Европейски съд: Страна от ЕС трябва да признае гей брак, сключен в друга държава членка
Съдът подчертава, че „такова отказване противоречи на законодателството на ЕС“
25.11 | 16:30
-
През декември можете да смените личния си лекар
Вижте как всеки здравноосигурен българин може да избере нов джипи, като процедурата става...
25.11 | 16:15
-
Пеевски: Още днес Терзиев да отвори паркинга на “Св. Александър Невски” за хората
Този паркинг е необходим на софиянци, заяви лидерът на ДПС и ПГ на "ДПС-Ново начало"
25.11 | 16:00
Най-четени
-
Доналд Тръмп спря финансирането за Украйна
Вашингтон подготвя мирно споразумение, иска незабавен край на войната
25.11 | 11:15
-
Губим платен годишен отпуск: Имаме месец да си вземем дните 2
Отваряме една скоба. Говорим за над 40 дни – за хората, които по договор имат 20 дни платен...
25.11 | 12:30
-
Конкуренция от Африка фалира заводи в Русе
Според браншовата организация, евтиното производство в трети страни често е за сметка на...
25.11 | 11:00
-
Българският спортен тотализатор да се отдаде на концесия за 15 години, предлагат депутатите
Законът за държавния бюджет ще бъде разгледан на второ четене в пленарна зала този четвъртък.
25.11 | 11:30