Неизправност е основната версия за катастрофата с бойния вертолет 12.06 | 09:11

Падналият Ми-17 е същият, повел парада за Гергцовден

От iNews.bg

Техническа неизправност е най-вероятната причина за инцидента с военния хеликоптер Ми-17 в Пловдив. Вертолетът се е завъртял на 180 градуса и е паднал на земята. При тежкия инцидент загинаха двама пилоти. Води се разследване на случая и причините за него, предаде БГНЕС.

Кореспондентът на агенцията обобщава информацията, станала ясна след близо двучасовото съвещание в авиобаза "Крумово" и дадения от министъра на отбраната Красимир Каракачанов, ген. Петьо Мирчев, зам.-командир на ВВС, генерал Борислав Сертов - директор на Военна полиция и бригаден генерал Димитър Иванов, командир на 24-та база брифинг за катастрофата. Там беше и ген. Андрей Боцев, началник на отбраната. Като голяма трагедия определи министър Каракачанов инцидента, при който загинаха двама опитни пилоти - той изрази своите съболезнования към семействата и близките на кап. Пламен Пантелеев, 48-годишен, от Бяла, Русенско, и на кап. Стоян Неделчев, 45-годишен от Елхово. Първият от тях има над 600, а вторият - над 500 летални часа, извършвали са това упражнение не един път. Полетът е бил тренировъчен, на височина между 30 и 50 метра, а задачата е била спасяване. Това е бил четвъртият полет на хеликоптера за деня с различни екипажи.

Машината се е завъртяла на 180 градуса и после рязко е паднала, станало е толкова бързо, че пилотите не са успели да съобщят в базата. Третият член на екипажа - Алексей Каменов, е напуснал сам хеликоптера и е вървял стотина метра. Той бе приет на лечение в УМБАЛ "Св. Георги" в Пловдив с фрактура на глезена и на ребрата.

Тази сутрин от ВМА съобщиха, че бордният техник на катастрофиралия вертолет вече се намира в София. Състоянието му е стабилно. Пациентът е контактен и адекватен.

Продължават вторичните прегледи и изследвания. "Рано е да се говори още за причината за катастрофата", каза министър Каракачанов, но при тези условия най-вероятно става дума за техническа неизправност. Машината е 30-годишна, през 2016 година е минала основен ремонт, а до следващия са предстояли 200 летателни часа. С излизането на падналия Ми-17, авиобазата вече няма нито един действащ Ми-17, при положение, че общият им брой е пет.

Водещи

Най-четени