Нов опит за спасяване на източноевропейските ТИР-аджии от закона „Макрон“ 01.04 | 13:34
Ние и още 7 държави-членки ппоискаха от ЕС отмяната на пакета „Мобилност“

Осем държави поискаха от Европейския съюз да подкрепи фирмите за автомобилен транспорт, засегнати от избухването на коронавируса, и да спре работата по реформите на условията на труд за шофьорите на камиони, съобщава Ройтерс, предаде БГНЕС. Според тях това ще доведе уязвимите компании до по-лошо състояние.
В писмо, цитирано от Ройтерс, министрите на транспорта на България, Унгария, Литва, Полша, Кипър, Латвия, Малта и Румъния заявяват, че ЕС трябва да подкрепи транспортните фирми, както вече е предприел стъпки за подпомагане на авиокомпаниите.
"Ако това не се случи, ние сме на път да приемем първия пакет "Мобилност", чиито разпоредби, комбинирани с последствията от пандемията от коронавирус, буквално ще доведат до край на много европейски фирми за автомобилен транспорт", се казва в писмото до ръководителите на трите основни институции на ЕС.
Още преди пандемията същите главно източноевропейски държави обмисляха правно предизвикателство към настъпващото обновяване на правилата на ЕС за товарен превоз, които според тях биха поставили в неизгодно положение фирмите им, като ги принуждават да изпращат празни камиони у дома – което води до прекомерни разходи и допълнителни въглеродни емисии.
По-богатите нации, включително Франция и Холандия, подкрепят реформите, наред с профсъюзите на работниците, които казват, че това ще направи работните места в европейския автомобилен сектор по-привлекателни.
"Това ще улесни редовното завръщане на шофьорите у дома, като се вземе предвид една от основните причини за недостиг на водачи – по-специално лошият баланс между професионалния и личния живот, с който секторът е известен", каза Ливия Спера, генерален секретар на профсъюзната група на Европейската федерация на транспортните работници.
Новите правила ще принудят камионите да се връщат в родните страни на всеки осем седмици, ще дават право на шофьорите да се връщат у дома на всеки четири седмици и ще изискват водачите да прекарват периодите на почивка извън превозното си средство – за тяхното настаняване разходите ще поемат работодателите.
През декември мнозинство от страните от ЕС и Европейският парламент постигнаха споразумение за реформите. 27-членният блок планираше да подпише правилата на заседание на 24 март, но коронавирусът го отхвърли от дневния ред.
Автомобилният транспорт, който представлява 75% от товарните превози в рамките на ЕС, е нарушен от пандемията, тъй като страните налагат спешни проверки на границите, което води до натрупване на камиони и време за чакане повече от 24 часа, за да се пресекат някои от вътрешните граници на блока.
Изпълнителната власт на ЕС призова държавите да въведат "зелени маршрути", за да не могат свежата продукция и медицинските материали да стават част от задръствания.
Водещи
-
Преизбраха Слави Трифонов за лидер на "Има такъв народ"
Националната конференция на партията е взела и други важни решения
17.05 | 18:03
-
БСП с позиция: Подкрепи въвеждането на еврото
17.05 | 18:02
-
Училищни автобуси ще развозват деца за матурите
По инициатива на министър Красимир Вълчев от 16 май е сформиран щаб във връзка със ситуацията...
17.05 | 18:01
-
Израел "подпали" и Евровизия
Увеличават се призивите страната да бъде изхвърлена от песенния конкурс заради офанзивата си в...
17.05 | 18:00
Най-четени
-
Емил Радев преди всички: Конвергентният доклад за България е положителен
След няколко дни той ще бъде представен, уточне евродепутатът от ГЕРБ
17.05 | 10:00
-
Денков: Има рекет и изнудване срещу ръководството на СО
Без съмнение има политическа атака, заяви още той
17.05 | 11:00
-
София без наземен градски транспорт и през уикенда
Метрото ще рабти по празнично разписание
17.05 | 09:15