Нов случай на разминаване на светлинната сигнализация на жп прелез 23.07 | 13:35

Машинисти плашат със стачка - искат по-добри условия на труд

От Цанка Донкова

Един отнет човешки живот, десетки ранени и щети за над 1,5 млн. лв. – това е равносметката от жестоката жп катастрофа, станала на 12 юли на линията София – Варна. Макар че следствието все още не е обявило причините за дерайлирането на трена, вече започнаха хипотезите.

Според главния ревизор на НКЖИ Неделчо Спасов причината е човешка грешка и машинистите са се заблудили за светлините на светофарите.

Оцелелият машинист Христо Тиляшев обаче настоява, че и предупредителният, и входният светели така, че да позволят 100 км в час.

В подкрепа на теорията му идват и думите на негови колеги за нов случай, в който е имало проблем със светлинната сигнализация. За щастие този път до инцидент не се е стигнало.

"Пак имаше разминаване в сигнала, където не е редно да бъде допуснато. Машинистът спрял и е съставен акт, реагирал е навреме", разказва Стоян Златев в ефира на bTV.

От своя страна Димитър Шотов посочи, че сигурността на движението на влаковете е техен приоритет.

"Конкретно искаме да се повиши сигурността, заплатите, пари искаме основно", заяви той.

Машинисти от Пловдив заплашиха ръководството на БДЖ със стачни действия, ако условията им на труд не се подобрят. "Липсата на пари и условия са предпоставка за инциденти", казват машинистите и признават, че след катастрофата на гара Калояновец работят под стрес.

Мизерията в локомотивното депо е огромна, оплакват се служителите. "По машините трябва да се поставят климатици, хладилници, нови столове ергономични, защото работим доста часове", допълва Димитър Гергов, председател на синдиката на Локомотивния персонал в Пловдив.

Само за година напусналите БДЖ в Пловдив са над 20 души, допълват синдикатите.