Нова телевизия има нов собственик 25.12 | 09:00

Портфолиото на Нова Броудкастинг Груп се състои от 10 телевизионни канала, включително и националната Нова ТВ, четири радио станции и голямата българска онлайн платформа "Нетинфо"

От iNews.bg

"Юнайтед Груп", водещ доставчик на телекомуникационни услуги в Югоизточна Европа, обяви официално, че е постигнато споразумение за закупуването на най-голямата българска мултиплатформена медийна компания "Нова Броудкастинг Груп" от "Адванс Медиа груп". Сделката се очаква да бъде затворена в началото на 2021 година, след като се получат всички необходими одобрения от регулаторните органи.

Портфолиото на Нова Броудкастинг Груп се състои от 10 телевизионни канала, включително и националната Нова ТВ, четири радио станции и най-голямата българска онлайн платформа "Нетинфо", която достига до 80% от населението на България всеки месец.

Главният изпълнителен директор на "Юнайтед Груп" госпожа Виктория Боклаг каза: "Ние сме изключително удовлетворени от постигнатото споразумение. Купуваме успешна компания от двама уважавани предприемачи, която има голям потенциал за растеж като част от "Юнайтед Груп". Покупката е в унисон с цялостната стратегия на "Юнайтед Груп" да се развива едновременно като телекомуникационен и медиен оператор на всички пазари, където присъстваме.

Нова Броудкастинг Груп допълва съществуващите медийни канали на групата и съм убедена, че ще постигнем много добра синергия между всички тях, което ще ни даде още по-голяма възможност да инвестираме в локално съдържание и да достигнем бързо и качествено до аудиторията" "Тази сделка е голям успех и чудесна възможност за NOVA, нейните зрители и клиенти. Бих искал да благодаря на всички, които ни помогнаха да развием водещата търговска медийна група в България. Сделката с Юнайтед Груп ще осигури непрекъснатото развитие на NOVA", смята изпълнителният директор на "Адванс Медиа Груп" Георги Домусчиев.

Инвестицията е четвъртата поред голяма сделка откакто BC Partners придобиха "Юнайтед Груп" през март 2019 година. Платформата на "Юнайтед Груп" комбинира водещи телекомуникационни оператори с най-добрите продуценти на съдържание в страните от Югоизточна Европа като част от стратегията за едновременно развитие в телекомуникационния и медийния сектор. Компанията има над 10 милиона клиенти и 11 000 служители.

"Юнайтед груп", собственик на Vivacom, е водещ телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа, със седалище в Амстердам. Чрез значителни инвестиции в дигиталната инфраструктура, съдържание и технологии, групата предоставя водещи услуги на клиентите в региона. През двете десетилетия от основаването си, "Юнайтед груп" придобива и успешно интегрира над 100 компании в своята структура. Има най-широкото покритие на мрежата в региона и предлага на потребителите най-атрактивната селекция от телевизионно съдържание от цял свят. Юнайтед груп оперира в 8 държави, а от март 2019 г. е собственост на BC Partners, една от най-големите глобални инвестиционни компании.

Водещи