Общини неправомерно отклоняват средства от такса смет за други нужди 18.01 | 20:28
В редица общини предстои да бъдат направени серия от одити от Сметната палата

Голяма част от общините отклоняват средствата от такса смет за други цели. Това заяви председателят на Сметната палата Валери Димитров. По думите му средствата, получени от таксата за битови отпадъци, се пренасочват към определени пера в общинския бюджет, при които има недостиг на средства.
Такса смет е целева и тя не може да се изразходва по усмотрение на кмета и общинския съвет. Средствата от нея трябва да се харчат по предназначение, а не за покриване на други нужди, обясни Валери Димитров.
Миналата година Сметната палата е установила множество от тези нарушения и тъй като това се счита за престъпление, е изпратила докладите до Прокуратурата. Подобни нарушения са констатирани в общините Монтана и Родопи, както и в ред други.
"Пренасочването на средства от такса смет за други нужди е нецелево изразходване на обществени средства", коментира Валери Димитров.
В одитната си програма за 2012 г. от Сметната палата са заложили серия от одити за съответствието в редица общини. С тях ще може да се проследи защо се получава тази лоша практика в общините.
"Ние ще проверяваме дали се изразходват за това, за което се събират парите", каза Валери Димитров.
Подобни одити се предвиждат в общините Силистра, Разград, Приморско, Лом, Раднево, Чепеларе. В големите общини като София, Пловдив, Варна и Бургас също ще има такава проверка в рамките на одита за съответствието.
Димитров обясни, че Столичната община, като най-голяма община в страната, има по 10 одита на година, като дори и в момента там тече проверка.
От Сметната палата посочиха още, че тази година ще се извършат заверки на годишните финансови отчети на всички общини с бюджети над 10 милиона лева. Освен това ще се извършат заверки и на част от общините с по-малки бюджети - под 10 милиона, като те са определени на база оценка на риска.
В бъдеще всички общини с бюджети под 10 млн. лева ще подлежат на задължителна финансова заверка поне веднъж на 4 години, съгласно изискванията на новия закон за Сметната палата.
Кметовете на тези общини трябва да знаят, че поне веднъж в рамките на техния мандат ще имат такъв финансов одит, водещ до заверка на техния годишен финансов отчет.
Водещи
-
„Кукерландия“ в Ямбол: Зрелищна програма, над 6500 кукери и Валя Балканска
Творчески работилници за мартеници, маски, рисувани камъни и други са допълнителна възможност...
21.02 | 17:15
-
Децата в риск, които съществуват в България към 2023 г., са 531 000
Основните пречки пред контакта на неотглеждащия родител с детето са:
21.02 | 16:30
Най-четени
-
"Възраждане" ще протестират пред БНБ срещу влизането ни в еврозоната
„Освобождавайки над 70 млрд. от осигурителните пари за борда, една част отива за осигуряване...
21.02 | 12:00
-
ГЕРБ – СДС издигна за председател на Фискалния съвет бившия финансов министър Симеон Дянков
За членове на Фискалния съвет от "ГЕРБ – СДС" номинират отново Симеон Дянков, както и...
21.02 | 10:45