Окончателно: Изоставените коли в София ще се премахват по-бързо 18.03 | 14:57

Три месеца след изтичането на ГТП на колите ще се поставят предупредителни стикери, след още толкова ще се репатрират от общината

От iNews.bg

От гражданската организация Спаси София обявиха днес, че Столичният общински съвет единодушно е подкрепил предложение на Борис Бонев за по-бързо и лесно премахване на изоставените коли в столицата. Освен уеднаквяване със сроковете на национално ниво, промяната на общинската наредба ще позволи сроковете за реакция и премахване да бъдат съкратени, работата да бъде оптимизирана, а процедурата да бъде прозрачна и ефективна.

С приемане на предложението се въвежда едномесечен срок за реакция по сигнал от страна на районното кметство. "Администрацията вече е длъжна да предприеме конкретно действие по стикиране в разумен срок и да информира гражданите за него. Прехвърлянето на отговорност вече няма да може да се ползва като извинение и по този начин се повишават ефективността и отчетността на работата", независимият общински съветник Борис Бонев.

Опростява се и процедурата по самото стикиране и премахване на колите, като в екипите вече няма да има представители на СДВР. "До момента координацията между Общината и СДВР беше слаба точка в процедурата и това значително увеличаваше времето за реакция. Районни кметове споделиха, че понякога комисията не е работила месеци наред и процесът по премахване на старите коли е спирал напълно. Вече процедурата зависи изцяло от представителите на районните кметства и организацията ще бъде улеснена, а отговорността – ясна", разказва Бонев.

От Спаси София припомнят, че в края на 2020 г. те успяха да се преборят и за промяна на националната наредба, с която сроковете за премахване на старите коли бяха съкратени от 27 на 6 месеца. Това позволи изоставените коли, които отнемат хиляди места по софийските улици, тротоари и междублокови пространства, да бъдат извозвани далеч по-бързо и ефективно. "До момента много от собствениците заобикаляха процедурата, преместваха колите или години наред си спестяваха разходите за ГТП, а автомобилите служиха за складове пред блоковете. Вече това няма да бъде възможно. Важно е да се подчертае, че улеснената процедура важи само за изоставени коли върху общински терени, т.е. улици, тротоари, междублокови пространства…, а не касае частните имоти, където всеки е свободен, ако желае, да си складира стария автомобил", уточнява Борис Бонев от Спаси София.

Градските активисти споделят, че с постоянство и усилия са успели изцяло да решат един сериозен и дългогодишен проблем на София. "Променихме националната наредба и я надградихме с още по-ефективна общинска такава, а промяната беше подкрепена от съветници от всички политически партии. За пореден път доказваме, че когато повече се работи, а по-малко се политиканства, подобренията в София могат да се случват бързо и качествено. Време е за действия! Призовавам районните кметове строго да прилагат новите правила, а гражданите смело да подават сигнали за изоставени коли. Крайно време е тази язва да изчезне, местата за паркиране да се увеличат, а София да получи европейски вид", завършва Бонев.

2282421

Водещи

Най-четени