От 2022-а: Возилата – с черни кутии 27.03 | 13:15
Леките коли, камионите и автобусите задължително трябва да са оборудвани с технология, предупреждаваща за сънливост или разсейване на шофьора, предвижда проект на ЕП

От 2022 г. леките коли, камионите и автобусите задължително трябва да са оборудвани с черни кутии, технология, предупреждаваща за сънливост или разсейване на шофьора, както и интелигентна система за регулиране на скоростта и за безопасно движение на заден ход чрез камери или датчици. Това предвиждат част от новите правила за пътната безопасност, за които се споразумяха Европейският парламент, Съвеът и ЕК във вторник, пише "24 часа".
Интелигентната система за регулиране на скростта включва датчици и сензори, чрез които автомобилът сам ще разпознава пътните знаци и посоченото на тях ограничение на скоростта. Ако колата се движи по-бързо от разрешеното, системата сама ще намалява скоростта.
Всички превозни средства ще трябва да са оборудвани и със своеобразен дрегер - система, която да разпознава дали водачът е употребил алкохол. В такъв случай двигателят няма да може да бъде стартиран.
Леките автомобили и микробусите ще трябва да имат и предупредителна система при напускане на пътната лента, такава за аварийно спиране и нови обезопасителни колани, подобрени чрез изпитвания на сблъсък.
Освен това се увеличава зоната за удар на главата на пешеходци и колоездачи, която се използва при тестове на сблъсъци от различни ъгли и позиции. Ще трябва да се поставят и предни стъкла от материал, който да не допуска наранявания при катастрофа.
Специфични изисквания се въвеждат за подобряване на пряката видимост на водачите на камиони и автобуси. Ще се отстранят мъртвите зони и ще трябва да се поставят системи в предната част и отстрани на превозното средство за откриване и предупреждаване за уязвими участници в движението, особено при завой.
При големите превозни средства ще се инсталира и система, която да следи налягането на гумите. Вградените технологии трябва да намалят броя на произшествията - очаква се да бъдат спасени над 25 хил. човешки живота и да се предотвратят най-малко 140 хил. тежки наранявания до 2038 г.
Новите устройства за безопасност ще станат задължителни от 2022 г., с изключение на системите за пряка видимост за камиони и автобуси и разширената зона за удар на главата, които ще последват по-късно, поради необходимостта от промени в конструкцията.
През последните години ЕС вече въведе някои задължителни мерки като електронни системи за управление на стабилността във всички превозни средства и усъвършенствани системи за аварийно спиране и системи за предупреждение при напускане на лентата за движение. Те са допринесли за намаляване жертвите на пътя с 50 хил, отбелязва в. "24 часа".
Водещи
-
Гърция: 43°C на сянка, властите с извънедни мерки
Екстремните температури остават до петък
08.07 | 14:30
-
И ЕП гласува ЗА влизането ни в еврозоната (ОБНОВЕНА)
Финалното решение ще вземат финансовите министри на 27-те държави членки на ЕС в Брюксел след...
08.07 | 13:31
-
Протест срещу въвеждането на еврото (ОБНОВЕНА)
08.07 | 14:00
-
Отстранен от Путин министър на транспорта е намерен мъртъв в личния си автомобил
Кремъл отказва да коментира смъртта на Старовойт
08.07 | 13:50
Най-четени
-
Христо Петров: Всеки вика „Махам се", къде се махаш – в еврозоната се махаш
По думите на Петров, "добро ще има направя, ако поне аз им спестя мащабния икономически анализ...
08.07 | 11:30
-
Опасна жега: Раздават безплатна минерална вода в София
През днешния ден също бе раздавана вода, като дейностите са организирани от направление...
08.07 | 09:59
-
Пожар избухна в иглолистна гора над село Палатово
Огънят е тръгнал от плевня в края на селото и е навлязъл в гората.
08.07 | 10:14
-
И ЕП гласува ЗА влизането ни в еврозоната (ОБНОВЕНА)
Финалното решение ще вземат финансовите министри на 27-те държави членки на ЕС в Брюксел след...
08.07 | 13:31