От 2022-а: Возилата – с черни кутии 27.03 | 13:15
Леките коли, камионите и автобусите задължително трябва да са оборудвани с технология, предупреждаваща за сънливост или разсейване на шофьора, предвижда проект на ЕП

От 2022 г. леките коли, камионите и автобусите задължително трябва да са оборудвани с черни кутии, технология, предупреждаваща за сънливост или разсейване на шофьора, както и интелигентна система за регулиране на скоростта и за безопасно движение на заден ход чрез камери или датчици. Това предвиждат част от новите правила за пътната безопасност, за които се споразумяха Европейският парламент, Съвеът и ЕК във вторник, пише "24 часа".
Интелигентната система за регулиране на скростта включва датчици и сензори, чрез които автомобилът сам ще разпознава пътните знаци и посоченото на тях ограничение на скоростта. Ако колата се движи по-бързо от разрешеното, системата сама ще намалява скоростта.
Всички превозни средства ще трябва да са оборудвани и със своеобразен дрегер - система, която да разпознава дали водачът е употребил алкохол. В такъв случай двигателят няма да може да бъде стартиран.
Леките автомобили и микробусите ще трябва да имат и предупредителна система при напускане на пътната лента, такава за аварийно спиране и нови обезопасителни колани, подобрени чрез изпитвания на сблъсък.
Освен това се увеличава зоната за удар на главата на пешеходци и колоездачи, която се използва при тестове на сблъсъци от различни ъгли и позиции. Ще трябва да се поставят и предни стъкла от материал, който да не допуска наранявания при катастрофа.
Специфични изисквания се въвеждат за подобряване на пряката видимост на водачите на камиони и автобуси. Ще се отстранят мъртвите зони и ще трябва да се поставят системи в предната част и отстрани на превозното средство за откриване и предупреждаване за уязвими участници в движението, особено при завой.
При големите превозни средства ще се инсталира и система, която да следи налягането на гумите. Вградените технологии трябва да намалят броя на произшествията - очаква се да бъдат спасени над 25 хил. човешки живота и да се предотвратят най-малко 140 хил. тежки наранявания до 2038 г.
Новите устройства за безопасност ще станат задължителни от 2022 г., с изключение на системите за пряка видимост за камиони и автобуси и разширената зона за удар на главата, които ще последват по-късно, поради необходимостта от промени в конструкцията.
През последните години ЕС вече въведе някои задължителни мерки като електронни системи за управление на стабилността във всички превозни средства и усъвършенствани системи за аварийно спиране и системи за предупреждение при напускане на лентата за движение. Те са допринесли за намаляване жертвите на пътя с 50 хил, отбелязва в. "24 часа".
Водещи
-
Пеевски: Този кабинет няма да падне
Той определи конкурентите си от ДПС-ДПС като "един файтон хора без значение".
16.04 | 11:59
-
Колко трябва да ни платят, ако работим на Великден 2
За работещите по график – при сумирано изчисляване на работното време, работата на официален...
16.04 | 12:15
-
Костадин Костадинов: Пеевски не е в управлението, а притежава управлението
Според него БСП и ИТН са патерици на Пеевски. „ГЕРБ станаха младши партньор на Пеевски....
16.04 | 11:45
-
Значителни валежи около и след Великден
Отново съветваме да се обърне внимание към предстоящите валежи
16.04 | 11:30
Най-четени
-
Георги Георгиев: Дебора ми пишеше, че ще ме убие
Насилникът на Дебора сега я обвинява в заплахи за убийство
16.04 | 09:41
-
Днес се навършват точно 100 години от най-кървавия терористичен акт в историята на България
Въпроси без ясни отговори и днес
16.04 | 09:15
-
Зеленски предупреди САЩ да не чертае нови граници на Украйна
Руските претенции към украински земи
16.04 | 09:49