От "Български пощи" бавят пратки от чужбина със седмици 29.01 | 12:29

Служители се затрудняват сработата на новия софтуер и обработката на данните става много бавно

От iNews

Трета седмица получатели на пощенски пратки от чужбина не могат да се доберат до колетите си, тъй като служителите на националната компания "Български пощи" се затрудняват в работата с новия софтуер и обработката на данните става много бавно, съобщи БНТ. 

От дружеството поднасят извинения на своите клиенти и ги молят за търпение и разбиране, докато всички служители се адаптират към новата митническа информационна система за внос на стоки от страни извън ЕС. От дружеството уверяват, че се работи усилено за нормализиране на процеса. 

Агенция "Митници" и "Български пощи" обединиха в средата на миналата година митническата обработка на пратките от страни извън ЕС на едно място - пощите. За целта пощенски гишета бяха открити във всички митници в страната. Новата Митническа информационна система беше въведена на 7 януари като част от процеса по уеднаквяването на митническите декларации в страните от ЕС. От тогава до днес обаче в складовете на "Български пощи" залежават около 250 неполучени пратки. Въпреки, че от дружеството твърдят, че служителите им са специално обучени за работа с новата система, те обаче отричат да са въвеждани предварително в работата с новите технологии. От агенция "Митници" пък обясняват, че преди въвеждането на новия софтуер, всичко се е правело на хартия.

Служителите на пощите на митницата в София имат и друг сериозен проблем - условията на работа, съобщава Дневник. Освен, че в сградата температурата е колкото навън, от покрива в помещението често падат различни боклуци. Засега не е предвиден ремонт, а гишетата са обезопасени с мрежи.

Водещи

Най-четени