От "Надежда" до центъра - за 9 минути с метрото 24.07 | 17:20
Ще пътуваме с един билет при прекачване след пускането на втория лъч
"Всички сме се справили до момента добре". Това заяви транспортният министър Ивайло Московски, който, заедно с кмета на София Йорданка Фандъкова и изпълнителния директор на "Метрополитен" ЕАД инж. Стоян Братоев, инспектира строежа на втория метродиаметър на столичното метро - от бул. "Черни връх" до ж.к "Надежда", информира Econ.bg.
Прекачването от първия на втория метродиаметър ще става близо до хотел "Шератон". Там ще бъде изградена и втора станция "Сердика", която ще бъде включена във втория метродиаметър. Между вече съществуващата и новата инфраструктура ще бъде изградена подземна връзка, което ще позволи на пътуващите да използват само един билет.
"Към този момент е постигнато над 95% изпълнение в участъка Надежда – кв. Лозенец”, каза Московски. По думите му и останалата част на трасето е във финална фаза на изпълнение и цялата линия от кв. "Лозенец” до кв. "Обеля” се очаква да бъде пусната в експлоатация в края на август.
Когато бъде завършен проектът, от ж.к. "Надежда" до центъра ще се стига за 9 минути, каза Фандъкова. Кметът на София припомни колко са били недоволни хората от квартала в началото на строежа на метрото. Сега тя изрази надежда, че виждайки, че ще могат да стигнат толкова бързо до центъра, те ще си оставят колите.
След пускането на втория метродиаметър общата дължина на подземната железница ще достигне 31 км (20 км първи метродиаметър и 11 км втори). Пътниците ще могат да използват 27 станции. В момента първата линия на метрото стига от бул. "Цариградско шосе" до ж.к. "Обеля".
За нуждите на софийското метро са закупени още 18 влакчета с пари по ОП "Транспорт". Всяко от тях е с капацитет 1100 пътници. Първите 12 машини трябва да бъдат въведени в експлоатация до края на месец август, а останалите 6 - до края на ноември. Доставката върви по график. У нас вече са докарани 8 от влакчетата, а други 2 се транспортират. Договорът за новите машини е на стойност 153 млн. лв.
Проектът за разширение на столичното метро се финансира по Оперативна програма "Транспорт”. В неговия първи етап е включен участъка "Надлез Надежда - пл. Св. Неделя - кв. Лозенец” с дължина 6,5 км и 7 метростанции. Срокът на строителство е 45 месеца. Участъкът "ж.к. Обеля - ж.к. Надежда - Надлез Надежда” е обособен като Лот 1 в Етап ІІ на проекта. Той е с дължина 4,15 км и 4 метростанции. Другият лот, който беше финансиран по ОП "Транспорт”, между кв. "Младост 1” и бул. "Цариградско шосе” е вече готов и пуснат в експлоатация.
Водещи
-
Севлиевски: Нова формация, дали покрай Радев, или не, ще бъде първа политическа сила
„Кабинетът ще остави какофонията покрай еврото да бъде в ръцете на едно служебно...
11.12 | 15:40
-
Светлин Тачев: Правителството предпочете да избегне възможността от още по-голямо напрежение и да прехвърли вината върху опозицията
Сформирането на ново мнозинство е сложно, каза още политологът
11.12 | 15:30
-
ЕК с иск срещу България за нарушения при обществените поръчки
Според Комисията българското законодателство изключва определени частни лечебни заведения от...
11.12 | 15:20
Най-четени
-
Радостин Василев: ИТН или БСП да гласуват за падането на правителството
Василев отправи критики и към ДПС, подчертавайки, че „не трябва да се спекулира с етническата...
11.12 | 11:15
-
Румен Радев: Днес думата има парламентът
В 13:30 часа парламентът ще гласува по проекта на решение за недоверие на Министерския съвет с...
11.12 | 13:10
-
Промени при издаването на лични документи
С новите правила в заявленията ще се въвеждат и данни за електронна поща и телефон за контакт,...
11.12 | 10:30
-
Сръбският подземен бос Сретен Йосич, известен с прякора Йоца Амстердам, е пуснат на свобода
Кървавата история на присъдата
11.12 | 09:59